Facebook пуска собствена система за разплащания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook пуска собствена система за разплащания

Reuters

Facebook пуска собствена система за разплащания

Компанията обединява плащанията в услугите си с Facebook Pay

Пламена Кацарова
2809 прочитания

Reuters

© Reuters


Социалната мрежа Facebook обяви, че пуска собствена система за разплащания, която ще функционира на всички платформи, включително WhatsApp и Instagram. Facebook Pay ще позволява на потребителите да реализират плащания, без да се налага да напускат приложенията - собственост на технологичния гигант, съобщава Reuters.

По-рано тази година главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че планира да унифицира и чат инфраструктурата в различните платформи. Той обяви, че компанията ще криптира съобщенията на повечето от своите услуги за съобщения и ще ги направи съвместими, тъй като през последните няколко години личните съобщения излизат на преден план пред дискусиите в традиционната отворена платформа, или нюзфийда на Facebook.

Възможностите

Услугата ще позволи на потребителите да изпращат пари и да правят разплащания чрез сигурни опции като PIN или биометрични данни на смартфоните си. Тя ще дава възможност да се извършват плащания за покупки в приложения и игри в социалната мрежа, да се дават дарения за различни каузи, както и да се плащат някои стоки и услуги от избрани компании. В бъдеще има и възможност за използването на Facebook Pay за бързо пращане на пари между потребителите.

Потребителите ще могат да добавят кредитни и дебитни карти към услугата, както и профили в PayPal. Те ще могат да обединяват и няколко източника на пари, като Facebook ще обобщава историята на плащанията и ще позволява да се правят настройки от едно място. Социалната мрежа планира постепенно да започне да разширява броя партньори на услугата, като се очаква да се включат още компании, които да могат да я предлагат. Към момента самите плащания се обработват в партньорство с компании като PayPal и Stripe, като Facebook Pay използва вече съществуващата финансова инфраструктура. Също така Facebook Pay ще може да се използва и от други приложения и онлайн услуги, които решат да добавят съвместимост с нея. Постепенно ще се увеличава и броят на държавите, които имат достъп до платежната система. Интернет гигантът допълва, че Facebook Pay е отделна услуга от виртуалния портфейл Calibra, който ще използва мрежата на криптовалутата Libra.

Социалната мрежа твърди, че новата услуга ще събира потребителска информация като платежен метод, дата, сума и контакти при извършване на транзакцията. Facebook ще ползва тези данни, за да показва таргетирана реклама на потребителите. Рекламните практики на Facebook са внимателно наблюдавани от регулаторите през последните няколко години заради все по-големите притеснения за начина, по който тя събира и използва информацията на потребителите. Facebook Pay ще бъде достъпна във Facebook и Messenger още тази седмица в Съединените щати, посочи компанията в публикация в блога си.

Социалната мрежа Facebook обяви, че пуска собствена система за разплащания, която ще функционира на всички платформи, включително WhatsApp и Instagram. Facebook Pay ще позволява на потребителите да реализират плащания, без да се налага да напускат приложенията - собственост на технологичния гигант, съобщава Reuters.

По-рано тази година главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че планира да унифицира и чат инфраструктурата в различните платформи. Той обяви, че компанията ще криптира съобщенията на повечето от своите услуги за съобщения и ще ги направи съвместими, тъй като през последните няколко години личните съобщения излизат на преден план пред дискусиите в традиционната отворена платформа, или нюзфийда на Facebook.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Много под радара са я разработвали тази идея. Нищо ново не е - в Китай отдавна си имат подобна комбинация. Целта е клиента да не напуска приложенията и да генерира данни за продажба, но дали ще наберат скорост - тепърва ще видим.

    В интерес на гражданите е платежните операции да останат независими от социалните мрежи..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK