С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 ное 2019, 12:55, 4986 прочитания

Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика

Четвъртата Gigafactory ще бъде изградена в Берлин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tesla официално избра Берлин за дестинацията на четвъртата си фабрика Gigafactory. Новината беше обявена от изпълнителния директор на компанията Илън Мъск, който прекара последната година в търсене на локация в Европа. Мъск направи официалното си изявление, след като получи наградата Golden Steering Wheel от германския вестник Bild. Той добави,че "Tesla иска да създаде и инженерен и проектантски център" в германската столица.

Според източник на Financial Times в Берлин Tesla ще произвежда два модела: нискобюджетния Model 3 и Model Y, който все още не е влязъл в производство. Целта на компанията е дейността да започне през 2021 г.


За момента не е ясно кога ще стартира строителството на новия завод, нито колко време ще отнеме. Новината от Мъск идва едва дни след като стана ясно, че третата Gigafactory – тази в Шанхай – е била построена за по-малко от половин година. В Китай Tesla произвежда коли Model 3, които ще бъдат за вътрешния пазар.

Почти без конкуренция

Германия, изглежда, не е имала голяма конкуренция при избора на Мъск. "Германското инженерство е невероятно и това е част от причините да решим да изградим първата европейска Gigafactory тук", коментира той. Пред AutoExpress Мъск добави, че Великобритания никога не е била възможност пред Tesla, защото е "прекалено рисково" заради политическите проблеми на страната.



На сцената по време на награждаването до Мъск се появи и Хеберт Дийс, изпълнителен директор на Volkswagen. Целта на Volkswagen е фирмата да се превърне в най-големия производител на електрически коли, като сегашният план е за продажбата на 22 млн. електрически автомобила през следващото десетилетие.

Дийс благодари на Мъск за "пионерството и бутането ни в правилната посока". Скоро обаче двамата ще се превърнат в директни конкуренти. Porsche Taycan, която се произвежда от групата на Volkswagen, е отговор на Model 3 на Tesla, докато първата масова електрическа кола под бранда на Volkswagen, ID.3, ще се появи на пазара следващата година.

Без специално внимание


Министърът на икономиката Петер Алтмайер заяви в сряда, че все още не са били обсъждани субсидии за Tesla.

"Все още не са обсъждани субсидии. Ясно е, че Tesla - ако инвестира в Германия и създаде работни места тук, ще се третира като всички други компании в автомобилната и автомобилната индустрия", каза Алтмайер, цитиран от Reuters. "Това означава, че ще се отнасяме към всички играчи, които инвестират в Германия, еднакво и без дискриминация."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 271 прочитания

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 2207 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Жилищен комплекс с кестенова гора, до самия център на София

Комплекс Verde залага на добро съотношение между качество и цена

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Нов кмет, нова такса смет

Една от основателните причини за ръста на местните данъци и такси е увеличената цена за депониране, кои са другите

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10