Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск

Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика

Четвъртата Gigafactory ще бъде изградена в Берлин

6478 прочитания

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск

© Reuters


Tesla официално избра Берлин за дестинацията на четвъртата си фабрика Gigafactory. Новината беше обявена от изпълнителния директор на компанията Илън Мъск, който прекара последната година в търсене на локация в Европа. Мъск направи официалното си изявление, след като получи наградата Golden Steering Wheel от германския вестник Bild. Той добави,че "Tesla иска да създаде и инженерен и проектантски център" в германската столица.

Според източник на Financial Times в Берлин Tesla ще произвежда два модела: нискобюджетния Model 3 и Model Y, който все още не е влязъл в производство. Целта на компанията е дейността да започне през 2021 г.

За момента не е ясно кога ще стартира строителството на новия завод, нито колко време ще отнеме. Новината от Мъск идва едва дни след като стана ясно, че третата Gigafactory – тази в Шанхай – е била построена за по-малко от половин година. В Китай Tesla произвежда коли Model 3, които ще бъдат за вътрешния пазар.

Почти без конкуренция

Германия, изглежда, не е имала голяма конкуренция при избора на Мъск. "Германското инженерство е невероятно и това е част от причините да решим да изградим първата европейска Gigafactory тук", коментира той. Пред AutoExpress Мъск добави, че Великобритания никога не е била възможност пред Tesla, защото е "прекалено рисково" заради политическите проблеми на страната.

На сцената по време на награждаването до Мъск се появи и Хеберт Дийс, изпълнителен директор на Volkswagen. Целта на Volkswagen е фирмата да се превърне в най-големия производител на електрически коли, като сегашният план е за продажбата на 22 млн. електрически автомобила през следващото десетилетие.

Дийс благодари на Мъск за "пионерството и бутането ни в правилната посока". Скоро обаче двамата ще се превърнат в директни конкуренти. Porsche Taycan, която се произвежда от групата на Volkswagen, е отговор на Model 3 на Tesla, докато първата масова електрическа кола под бранда на Volkswagen, ID.3, ще се появи на пазара следващата година.

Без специално внимание

Министърът на икономиката Петер Алтмайер заяви в сряда, че все още не са били обсъждани субсидии за Tesla.

"Все още не са обсъждани субсидии. Ясно е, че Tesla - ако инвестира в Германия и създаде работни места тук, ще се третира като всички други компании в автомобилната и автомобилната индустрия", каза Алтмайер, цитиран от Reuters. "Това означава, че ще се отнасяме към всички играчи, които инвестират в Германия, еднакво и без дискриминация."

Tesla официално избра Берлин за дестинацията на четвъртата си фабрика Gigafactory. Новината беше обявена от изпълнителния директор на компанията Илън Мъск, който прекара последната година в търсене на локация в Европа. Мъск направи официалното си изявление, след като получи наградата Golden Steering Wheel от германския вестник Bild. Той добави,че "Tesla иска да създаде и инженерен и проектантски център" в германската столица.

Според източник на Financial Times в Берлин Tesla ще произвежда два модела: нискобюджетния Model 3 и Model Y, който все още не е влязъл в производство. Целта на компанията е дейността да започне през 2021 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    aussie avatar :-|
    aussie

    Аз пък мислех че ще е в България.

  • 2
    tbs59625460 avatar :-?
    HTA Ltd.

    Един човек, но кой да е, а Мъск, буквално съсипа германското автомобилостроене и руското ракетостроене. Респект пред такива личности!

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "HTA Ltd.":

    Германското автомобилостроене не е съсипано, нито пък причината за сегашните му проблеми е Мъск. Ако има големи драми, те бяха причинени от консерватизма, с които се развиваха и от скандалите като Дизелгейт. Въпреки всичко говорим за един пренаситен пазар, а не за съсипана индустрия. Продажбите на автомобили просто намаляват в последно време. Нищо фатално не е станало.

    Аз съм благодарен за нещо друго - Мъск наложи насила електромобилите в световен мащаб. Благодарение на него бъдещето на транспорта изглежда много по-екологично. Стискам му палци да превърне Тесла в доминант на пазара.

  • 4
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#3] от "Георги Георгиев":
    Съгласен съм с Вас.
    Да се говори за съсипано германско автомобилостроене е нелепо.
    Виж ако се вгледаме отблизо в американското - то там перспективите са много различни от германските.
    Пазарите са пренаситени и става все по-трудно на лидерите в секторите да поддържат големи ръстове всяка следваща година. Същото се случи и на пазара на смартфоните.
    Защо да си сменяш хубавата кола на всеки две-четири години, като новата не ти дава коренно ново и по-добро преживяване, да не говорим за ценовите нива, които са постигнати - най-високи в историята.
    А защо да си хвърлиш смарт фона след една или две години, като новият освен, че ще е по-скъп, в най-добрият случай ще има по-мощна камера, докато старият работи изглежда и ти служи отлично?
    Ако погледнем домакинската техника, там пък това се е случило отдавна вече. Сложете един до друг телевизор или съдомиялна от преди 10 години и 2019 година модел.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK