С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 ное 2019, 12:55, 4985 прочитания

Tesla избра Германия за първата си европейска фабрика

Четвъртата Gigafactory ще бъде изградена в Берлин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tesla официално избра Берлин за дестинацията на четвъртата си фабрика Gigafactory. Новината беше обявена от изпълнителния директор на компанията Илън Мъск, който прекара последната година в търсене на локация в Европа. Мъск направи официалното си изявление, след като получи наградата Golden Steering Wheel от германския вестник Bild. Той добави,че "Tesla иска да създаде и инженерен и проектантски център" в германската столица.

Според източник на Financial Times в Берлин Tesla ще произвежда два модела: нискобюджетния Model 3 и Model Y, който все още не е влязъл в производство. Целта на компанията е дейността да започне през 2021 г.


За момента не е ясно кога ще стартира строителството на новия завод, нито колко време ще отнеме. Новината от Мъск идва едва дни след като стана ясно, че третата Gigafactory – тази в Шанхай – е била построена за по-малко от половин година. В Китай Tesla произвежда коли Model 3, които ще бъдат за вътрешния пазар.

Почти без конкуренция

Германия, изглежда, не е имала голяма конкуренция при избора на Мъск. "Германското инженерство е невероятно и това е част от причините да решим да изградим първата европейска Gigafactory тук", коментира той. Пред AutoExpress Мъск добави, че Великобритания никога не е била възможност пред Tesla, защото е "прекалено рисково" заради политическите проблеми на страната.



На сцената по време на награждаването до Мъск се появи и Хеберт Дийс, изпълнителен директор на Volkswagen. Целта на Volkswagen е фирмата да се превърне в най-големия производител на електрически коли, като сегашният план е за продажбата на 22 млн. електрически автомобила през следващото десетилетие.

Дийс благодари на Мъск за "пионерството и бутането ни в правилната посока". Скоро обаче двамата ще се превърнат в директни конкуренти. Porsche Taycan, която се произвежда от групата на Volkswagen, е отговор на Model 3 на Tesla, докато първата масова електрическа кола под бранда на Volkswagen, ID.3, ще се появи на пазара следващата година.

Без специално внимание


Министърът на икономиката Петер Алтмайер заяви в сряда, че все още не са били обсъждани субсидии за Tesla.

"Все още не са обсъждани субсидии. Ясно е, че Tesla - ако инвестира в Германия и създаде работни места тук, ще се третира като всички други компании в автомобилната и автомобилната индустрия", каза Алтмайер, цитиран от Reuters. "Това означава, че ще се отнасяме към всички играчи, които инвестират в Германия, еднакво и без дискриминация."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 221 прочитания

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 2169 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Жилищен комплекс с кестенова гора, до самия център на София

Комплекс Verde залага на добро съотношение между качество и цена

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10