Имате пратка от Uniqlo
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Имате пратка от Uniqlo

Стандартната цена за доставка до България е 9.95 евро

Имате пратка от Uniqlo

Японският бранд вече доставя и до адреси в България за 3-4 работни дни

9349 прочитания

Стандартната цена за доставка до България е 9.95 евро

© Reuters


Темата накратко
  • Японският бранд вече доставя и до адреси в България за 3-4 работни дни.
  • Uniqlo цели да увеличи значително физическите си магазини в Европа до 2022 г.
  • Компанията майка Fast Retailing е втората най-голяма верига за дрехи в света.

"Направени за всички" - това гласи слоганът на японската верига за дрехи Uniqlo. По всичко личи, че компанията цели и да достигне до всички, засилвайки международното си присъствие. Преди повече от месец компанията разшири мрежата си от доставки и вече потребители от България също могат да поръчват продукти онлайн. С разрастването на Uniqlo компанията майка Fast Retailing се движи към целта да стане най-голямата верига за дрехи не само в Япония, но и в света. Лидер на пазара е испанският гигант Inditex (собственикът на Zara, Massimo Dutti, Bershka и др.).

Стъпки към Европа

Към август общо 2196 магазина оперират под името на Uniqlo, като от тях 817 са в Япония. Така компанията се наложи в родината си и е сред най-разпознаваемите брандове. Вторият по големина пазар за бизнеса е Китай, където заедно с Хонконг броят на магазините е 800.

По-различно стои компанията в Европа. Макар брандът бавно да добива популярност, основните конкуренти, сред които гиганти като Nike и Adidas, продължават да бъдат много по-разпознаваеми сред клиентите. Една от големите стъпки на компанията в посока извоюване на позиции на европейския пазар беше сключването на договор с тенис звездата Роджър Федерер. През юли миналата година швейцарецът смени Nike и стана глобален посланик на японския бранд за следващото десетилетие срещу 30 млн. долара на година, без значение кога ще сложи край на професионалната си кариера. Така Uniqlo, освен че популяризира бранда сред феновете на тениса, затвърди пред конкурентите си желанието да заеме сериозен дял от европейския пазар.

Експанзията на Uniqlo достига и до Западна Европа, където има отворени 53 магазина в седем държави. Там, където все още няма физически обекти, компанията цели да компенсира с възможност за директна доставка при поръчка онлайн. Списъкът постоянно се увеличава и към момента компанията доставя до 20 европейски държави. Сред тях вече е и България.

Доставка до България

Доставката на Uniqlo до конкретен адрес в България отнема между три и четири работни дни, а цената й е 9.95 евро. Японският бранд предлага и опция за експресна доставка за между един и два работни дни. В този случай цената е 12.95 евро. Плащането традиционно може да се извърши с банкова карта или през PayPal. Всички онлайн поръчки могат да се върнат в срок до 30 дни, като таксата за обратна доставка се заплаща от клиента.

Макар Uniqlo да фокусира физическите си магазини в Западна Европа, доставки на бранда вече се извършват и в Сърбия, Румъния, Гърция и др.

Преди три седмици "Капитал" изпрати въпроси на Uniqlo относно доставките до България и разрастването на бизнеса в Европа, но до редкационното приключване на броя не бяха получени отговори.

Компанията през 2019

Компанията майка Fast Retailing отчете най-силнaта си годинa, oсновно благодарение на бранда Uniqlo. Според публикувания през октомври отчет за фискалната година до 31 август консолидираните приходи на компанията се равняват на 2.3 трилиона йени (21.1 млрд. долара), което е със 7.5% повече на годишна база. Оперативната печалба нараства с 9.1% до 257.6 млрд. йени (2.4 млрд. долара).

Брандът Uniqlo в Япония носи на компанията 872.9 млрд. йени за изминалата година, което е лек ръст от 0.9%, докато оперативната печалба за страната намалява с 13.9% до 102.4 млрд. йени. За първи път международният бизнес на бранда надхвърля 1 трилион йени, или 14.5% увеличение. Оперативната печалба също отчита двуцифрен ръст от 16.8% до 139 млрд. йени.

Силната година за Fast Retailing издигна компания до второ място на най-големите вериги за дрехи в света, оставяйки зад себе си шведския гигант Hennes&Mauritz (H&M). Класацията все още се оглавява от испанската Inditex, която има приходи от 26 млрд. евро за 2018 г.

Увеличаващата се популярност и продажби на Uniqlo носят на собственика Тадаши Янаи титлата най-богатия човек в Япония със състояние, коeто се оценява на 31.6 млрд. долара. Той попада и на 27-о място сред най-богатите хора в света според Forbes.

Брандът Uniqlo пък е оценяван на 8.6 млрд. долара и се нарежда на 84-о място в класацията на списание Forbes за най-скъпите марки.

Стратегията за развитие на компанията до 2022 г. е разделена на три ключови региона. След три години за зоната, в която са Китай, Хонконг и Тайван, мениджмънтът цели да постигне над 1 трилион йени приходи. Стремежът на Uniqlo е бизнесът в Югоизточна Азия и Океания да се превърне в движеща сила и да удвои приходите си, като предлага специфични продукти според климата в региона и културните различия.

Фокус на Uniqlo остават европейските пазари, където поетапно ще увеличава физическите си магазини и ще заложи на всекидневните облекла, вдъхновени от японската култура. Компанията цели позициониране в централни градски локации и вероятно е въпрос на време физически магазин на бранда да се появи и в Източна Европа, а защо не и в България.

Темата накратко
  • Японският бранд вече доставя и до адреси в България за 3-4 работни дни.
  • Uniqlo цели да увеличи значително физическите си магазини в Европа до 2022 г.
  • Компанията майка Fast Retailing е втората най-голяма верига за дрехи в света.

"Направени за всички" - това гласи слоганът на японската верига за дрехи Uniqlo. По всичко личи, че компанията цели и да достигне до всички, засилвайки международното си присъствие. Преди повече от месец компанията разшири мрежата си от доставки и вече потребители от България също могат да поръчват продукти онлайн. С разрастването на Uniqlo компанията майка Fast Retailing се движи към целта да стане най-голямата верига за дрехи не само в Япония, но и в света. Лидер на пазара е испанският гигант Inditex (собственикът на Zara, Massimo Dutti, Bershka и др.).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK