Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

WeChat, китайският аналог на Messenger, вече разполага с над 1.15 млрд. активни месечни потребители

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

4716 прочитания

WeChat, китайският аналог на Messenger, вече разполага с над 1.15 млрд. активни месечни потребители

© Reuters


Tencent - втората по пазарна капитализация компания на фондовата борса в Хонконг след Microsoft, обяви по-ниска от очакваното печалба за последното тримесечие в резултат на забавянето на китайската икономика и сложната политическа обстановка в Хонконг. Компанията отчете приходи 13.75 млрд. долара – те са се повишили с 21% на годишна база, но са под прогнозите на анализаторите за 13.65 млрд. Освен това темпът на нарастване също се забавя. Чистата печалба за периода е била 2.88 млрд. долара, или 0.30 долара на акция – отново под предвижданията за 0.36.

Индустриален интернет

Интернет компанията, която се счита за една от големите три в сектора в Китай заедно с Alibaba и Baidu, се състои от множество по-малки фирми и клонове, но основно дели бизнеса си на две основни категории - индустриален и потребителски интернет. В първата категория спадат всички видове финансови, рекламни, хардуерни, софтуерни и други бизнес услуги, докато към консуматорския интернет се отнасят видеоигрите, социалните медии и стрийминг платформите.

Tencent отчита най-голям спад на печалбата от рекламни дейности в медиите – тя е била 0.5 млрд. долара, което прави 28% на годишна и 17% на тримесечна база. Причината за това е разразилият се скандал с NBA в началото на миналия месец, който принуди множество китайски компании, сред които и Tencent, да спрат да предават американски баскетболни мачове.

Приходите от онлайн рекламата като цяло все пак се покачват до 2.62 млрд. долара. Ръстът от 14% в сравнение с предходната година и 13% спрямо последното тримесечие се дължи на увеличения трафик в социалните медии и стрийминг платформите на компанията. В облачния бизнес представянето е далеч по-добре – приходите в този сегмент се увеличават до 0.66 млрд. долара, което е скок от над 80% в сравнение с 2018 г. Компанията затвърждава позицията си като лидер в този сектор на местния пазар. В момента финансовият сегмент и секторът за бизнес услуги се равняват на близо 30% от приходите на компанията.

Видеоигри - нагоре

Tencent е най-голямата компания за видеоигри в света, като последното тримесечие потвърждава това. Приходите й от видеоигри се увеличават с 11% спрямо предходната година и достигат 4.07 млрд. долара. Мобилната версия на Call of Duty, продукт на партньортството между Activision и Tencent, постигна 100 млн. сваляния за по-малко от месец след пускането й на пазара.

Китайската компания отбелязва огромен растеж и в стрийминг платформите си, като абонатите на поточно видео- и аудиосъдържание са се покачили съответно до над 100 млн. и над 35 млн. Общата потребителска база на двете платформи вече е над 171 млн. според данните на Tencent. Социалните медии на компанията също отбелязват растеж, като WeChat, китайският аналог на Messenger, вече разполага с над 1.15 млрд. активни месечни потребители, с 6% повече от миналата година. Транзакциите в приложението за разплащания WePay, част от WeChat, се увеличават в пъти - интересен факт, който Tencent отбеляза, е, че множество от потребители на системата задържат средствата си в приложението все по-дълго време, сигнализирайки за еволюцията на традиционната банкова система както в Китай, така и в глобален аспект.

А сега накъде

Резултатите на Tencent повдигат редица въпроси - на първо място как ще се справи с хаоса в Хонконг? За разлика от Alibaba и Baidu акциите на Tencent се търгува главно на фондовата борса в Хонконг, където настоящата политическа обстановка оказва негативен ефект върху книжата на компанията.

От друга страна, търговската война между САЩ и Китай вече въвлече косвено Tencent, след като компанията спря да излъчва съдържание на NBA и това веднага се отрази върху резултатите й. Като добавим и закона за видеоигрите, приет от китайското правителство миналата седмица, който ще ограничи времето пред компютрите на децата и тийнейджърите, неизвестните пред Tencent стават твърде много.

Tencent - втората по пазарна капитализация компания на фондовата борса в Хонконг след Microsoft, обяви по-ниска от очакваното печалба за последното тримесечие в резултат на забавянето на китайската икономика и сложната политическа обстановка в Хонконг. Компанията отчете приходи 13.75 млрд. долара – те са се повишили с 21% на годишна база, но са под прогнозите на анализаторите за 13.65 млрд. Освен това темпът на нарастване също се забавя. Чистата печалба за периода е била 2.88 млрд. долара, или 0.30 долара на акция – отново под предвижданията за 0.36.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    "Компанията отчете приходи от 13.75 млрд. долара – те са се повишили с 21% на годишна база, но са под прогнозите на анализаторите за 13.65 млрд. "

    Тук има някакво разминаване.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK