С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 ное 2019, 15:40, 2561 прочитания

Daimler ще съкрати 10% от мениджърите

Компанията ще намали разходите за персонал с над 1 млрд. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен производител Daimler планира да свие разходите и да намали броя на служителите в своето звено Mercedes-Benz. Така компанията се надява да ускори трансформацията си от производител на коли с двигатели с вътрешно горене към електрически и автономни автомобили, съобщава Financial Times. Подмяната на традиционните превозни средства с по-екологичната алтернатива ще доведе до спад на приходите на компанията за следващите две години.

Мерките


Нуждата от компенсиране на предвидения спад води до решението за намаляване на разходите за персонал с 1 млрд. евро и до съкращаването на 1100 мениджъри в глобален мащаб. Новият изпълнителен директор Ола Калениус е подложен на сериозен натиск да подготви стратегия за възстановяване на приходите, като едновременно с това гарантира, че Daimler няма да изгуби своите технологични предимства.

Калениус заяви, че "разходите, необходими за постигане на целите за CO2, изискват комплексни мерки за повишаване на ефективността във всички области на нашата компания". Въпреки сложността на задачата той признава, че промените са неизбежни, тъй като "индустрията е в етап на трансформация".

Ефектът от новите регулации



Скъпата трансформация на прехода към електрически коли и проблемите около завишените регулации за емисиите при дизеловите двигатели накара Mercedes да понижи прогнозите си за маржа на печалбата преди плащане на лихви и данъци до 3% от 5% за 2019 г.

От Daimler очакват продажбите на Mercedes-Benz да нараснат с около 3% през 2020 г., но се опасяват от възможно повишение на митата в резултат на търговската война между САЩ и Китай и Brexit. Тъй като Daimler и германският им конкурент BMW са главните износители на автомобили от САЩ в Китай, този сценарий може да намали печалбите на компанията с 1% в следващите няколко години.

Въпреки това главното предизвикателство пред компанията остават регулациите на ЕС. Калениус
обяви план за преструктуриране, който включва споменатите съкращения на персонала, както и ограничаване на разходите за инвестиции и изследвания и разработки в Mercedes. Главният изпълнителен директор твърди, че това вероятно ще е "доста емоционален" процес, но необходимостта от извършването му е ясна.

Представители на
работниците в компанията подчертават, че тя се е ангажирала с гаранции за работа през 2017 г., което не позволява оперативни съкращения в Германия до 2030 г. Анализаторът Юрген Пипер споделя пред DW, че според него "стратегията на автомобилните производители е доста неясна и не включва конкретни мерки".

Келаниус признава, че адаптирането към ерата на електр
ическите и автономните автомобили ще бъде бавен и мъчителен процес, но твърди, че автомобилната индустрия продължава да бъде "растящ бизнес".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Daimler Mercedes ЕС

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 528 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1110 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американските компании са предпазливи за разходите заради търговската война

Ръководителите предвиждат слаб спад на капиталовите инвестиции и през четвъртото тримесечие

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10