Daimler ще съкрати 10% от мениджърите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler ще съкрати 10% от мениджърите

Reuters

Daimler ще съкрати 10% от мениджърите

Компанията ще намали разходите за персонал с над 1 млрд. евро

3231 прочитания

Reuters

© Reuters


Германският автомобилен производител Daimler планира да свие разходите и да намали броя на служителите в своето звено Mercedes-Benz. Така компанията се надява да ускори трансформацията си от производител на коли с двигатели с вътрешно горене към електрически и автономни автомобили, съобщава Financial Times. Подмяната на традиционните превозни средства с по-екологичната алтернатива ще доведе до спад на приходите на компанията за следващите две години.

Мерките

Нуждата от компенсиране на предвидения спад води до решението за намаляване на разходите за персонал с 1 млрд. евро и до съкращаването на 1100 мениджъри в глобален мащаб. Новият изпълнителен директор Ола Калениус е подложен на сериозен натиск да подготви стратегия за възстановяване на приходите, като едновременно с това гарантира, че Daimler няма да изгуби своите технологични предимства.

Калениус заяви, че "разходите, необходими за постигане на целите за CO2, изискват комплексни мерки за повишаване на ефективността във всички области на нашата компания". Въпреки сложността на задачата той признава, че промените са неизбежни, тъй като "индустрията е в етап на трансформация".

Ефектът от новите регулации

Скъпата трансформация на прехода към електрически коли и проблемите около завишените регулации за емисиите при дизеловите двигатели накара Mercedes да понижи прогнозите си за маржа на печалбата преди плащане на лихви и данъци до 3% от 5% за 2019 г.

От Daimler очакват продажбите на Mercedes-Benz да нараснат с около 3% през 2020 г., но се опасяват от възможно повишение на митата в резултат на търговската война между САЩ и Китай и Brexit. Тъй като Daimler и германският им конкурент BMW са главните износители на автомобили от САЩ в Китай, този сценарий може да намали печалбите на компанията с 1% в следващите няколко години.

Въпреки това главното предизвикателство пред компанията остават регулациите на ЕС. Калениус обяви план за преструктуриране, който включва споменатите съкращения на персонала, както и ограничаване на разходите за инвестиции и изследвания и разработки в Mercedes. Главният изпълнителен директор твърди, че това вероятно ще е "доста емоционален" процес, но необходимостта от извършването му е ясна.

Представители на работниците в компанията подчертават, че тя се е ангажирала с гаранции за работа през 2017 г., което не позволява оперативни съкращения в Германия до 2030 г. Анализаторът Юрген Пипер споделя пред DW, че според него "стратегията на автомобилните производители е доста неясна и не включва конкретни мерки".

Келаниус признава, че адаптирането към ерата на електрическите и автономните автомобили ще бъде бавен и мъчителен процес, но твърди, че автомобилната индустрия продължава да бъде "растящ бизнес".

Германският автомобилен производител Daimler планира да свие разходите и да намали броя на служителите в своето звено Mercedes-Benz. Така компанията се надява да ускори трансформацията си от производител на коли с двигатели с вътрешно горене към електрически и автономни автомобили, съобщава Financial Times. Подмяната на традиционните превозни средства с по-екологичната алтернатива ще доведе до спад на приходите на компанията за следващите две години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Това е доста лоша формулировка. Звучи, сякаш махането на мениджъри е самоцел.

    Когато падат мениджърски глави, на това му се вика преструктуриране. Отдели се събират, дейности се обединяват, процеси се променят. Това е голям риск за всяка компания, също и голям шанс. Пожелавам им успех - това е правия път, а не само съкращаване на разходи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK