HR решението HeRMeS eXpress е от полза за всички в компанията

Галина Дженева, мениджър маркетинг и продажби на продукти и услуги за УЧР - "ТехноЛогика", за предимствата на най-новия продукт на компанията

HR решението HeRMeS eXpress е от полза за всички в компанията
HR решението HeRMeS eXpress е от полза за всички в компанията

Какво представлява платформата HeRMeS eXpress на "ТехноЛогика"?

- HeRMeS eXpress е най-новото попълнение в портфолиото на "ТехноЛогика" и представлява онлайн платформа за управление на човешките ресурси (HR), предлагана на принципа Software as a Service (SaaS). Услугата е предназначена за малки и средни фирми, за разлика от вече наложения на българския пазар продукт на "ТехноЛогика" - HeRMeS Enterprise, използван предимно от водещи компании със стотици служители.

Услугата HeRMeS eXpress е изградена на модулен принцип и съдържа разнообразни процедури, свързани с управлението на служителите в една компания - регистриране на назначенията, разпределения на обученията, следене на отсъствията, оценка на представяне, планиране и отчитане на отделните задачи, заявки за отпуски и др. Включили сме и два доста актуални в момента модула, единият за работа при гъвкаво работно време и втори - за администриране на работа извън офиса.

Използването на HeRMeS eXpress е бързо и лесно, без сериозна първоначална инвестиция и дълъг процес по внедряване. Единствените изисквания, за да може да работите с платформата, е да определите броя на служителите, които ще се възползват от нея, и абонаментния период.

Този софтуер ще се използва основно от HR специалистите ли?

- HeRMeS eXpress e HR система, която може да се ползва не само от специалистите по човешки ресурси в компанията, но и от всички ръководители, директори и служители, като във всеки модул има включени услуги за отделните типове експерти. Например, ръководителите ще могат да проследят в по-големи детайли случващото се в отделните екипи, колко души са налични в момента, кои са в отпуск или в болничен и др. Служителите от своя страна ще могат да проследят своите данни, както и да заявяват определени услуги - да поискат отпуск в определен период от време, да информират прекия си ръководител за определена ситуация и др.

Защо решихте да разработите тази платформа?

- "ТехноЛогика" работи с корпоративни клиенти повече от две десетилетия и през това време към нас са се обръщали много и различни компании. Не малко от тях са ни питали дали не могат да използва само определен компонент от нашата основна система HeRMeS Enterprise. Нямаше как да покрием потребностите на малките и средните предприятия с него, тъй като той е разработен по класически модел за голямо корпоративно решение. Направихме сериозно проучване какво се търси на българския пазар, резултатите от което използвахме при разработката на HeRMeS eXpress. Вярваме, че решението ще улесни максимално работата на HR специалистите, тъй като знаем, че в малките и средните фирми тази функция често е изпълнявана само от един човек.

Какви са предимствата на HeRMeS eXpress, спрямо други конкурентни продукти?

- Пазарът за подобни решения в България е все още слабо развит и повечето налични продукти са на големи международни разработчици. Обичайно те са част от системи за управление на бизнеса, които са непосилно скъпи за малки и средни компании. Подобни решения изискват голяма първоначална сума за внедряване, както и обучение на потребителите за работа с тях. Модулността на HeRMeS eXpress, заедно с това, че е онлайн платформа, която се предлага на абонаментен принцип с фиксирана месечна или годишна такса, я прави много по-достъпна. Компаниите плащат само за модулите, които са им необходими и ползват активно.

HeRMeS eXpress разполага с вграден помощник и видео инструкции, които улесняват служителите при използването на системата и гарантират, че те са направили правилните действия в нея. При разработването и предлагането на HeRMeS eXpress ние се концентрираме върху конкретни HR процедури, които биха облекчили работа на компаниите. Целта е всичко да е максимално бързо, прозрачно и дигитално, да се редуцира хартиеният поток при някои процедури, като заявяване на отпуски и служебни бележки. "ТехноЛогика" разработва и внедрява от 23 години HR решението HeRMeS Enterprise за големи бизнес клиенти. Ние сме запознати в детайли с практиките, затрудненията и потенциалните предизвикателства при управлението на човешките ресурси в България. HeRMeS eXpress е услуга, съобразена със законовите специфики на страната, с интерфейс на български език, което е рядкост при глобалните системи от този клас.

И за да сме в крак с добрите световни практики, новата ни платформа може да се използва от различни настолни и мобилни устройства, като потребителят може да вижда и достъпва цялата необходима информация. Операциите в HeRMeS eXpress могат да се правят бързо и лесно, навсякъде и по всяко време.

Какви са ползите за бизнеса от използването на HeRMeS eXpress?

- Ползите за бизнеса са в три основни аспекта - дигитализиране на процесите, елиминиране на хартията, постепенното автоматизиране на рутинни дейности. Всичко това пести много време и ресурси на компанията и помага за постигане на прозрачност, справедливост, доверие и проследимост. Допълнително удобство за клиентите на HeRMeS eXpress е, че могат да добавят модули според нуждите си и те ще бъдат напълно интегрирани с вече използваните, без да се налага въвеждането на една и съща информация два пъти.

Платформата предоставя бърз и надежден достъп до информацията за служителите във фирмата. Едно е постоянно да звъниш на HR експерта или да пращаш мейл с въпрос "Колко дни платен отпуск имам до края на годината", а друго е да направиш тази справка с няколко докосвания на смартфона си. Тази гъвкавост и скорост на получаване на информацията позволяват се вземат навременни и обосновани решения както от мениджърите, така и от служителите.

Освен това HeRMeS eXpress лесно може да се интегрира с различни системи, включително и за изчисление на заплати. За компаниите, в които тази дейност се извършва от външна за клиента компания, ще е ценна информацията, че "ТехноЛогика" предоставя аутсорсинг услуга, която лесно може да се комбинира с новата платформа.

За какъв тип компании е подходяща платформата като размер, брой служители и предмет на дейност?

- Не малка част от т.нар. малки и средни предприятия в България са с около 200-250 служители и в една такава организация необходимостта от подобна система за управлението им е осезаема. HeRMeS eXpress може да е полезна за всяка компания независимо от нейната структура или сектор. Платформата е подходяща за всеки бизнес, който иска ефективен инструмент за реализация на политиката за управление на човешките ресурси в ежедневната работа на преките ръководители, а не това да бъде ангажимент само на специалистите по човешки ресурси.

Смятаме, че HeRMeS eXpress ще е ценен помощник във фирми с между 40 и 300 души, като влияние оказват степента на зрялост и дигитализация на HR процесите. Обикновено при по-големите компании процесите са доста специфични и решения от класа на HeRMeS Enterprise са по-подходящи.

Какви са плановете за развитието на платформата в бъдеще?

- Плановете ни са да развиваме и надграждаме услугата с нови функционалности на всеки 3 до 6 месеца. В близко бъдеще ще допълним с модули за управление на процеса по подбор на персонал и командировки. Освен това продължаваме да наблюдаваме какви са нуждите на клиентите и какви допълнителни функции търсят, за да може да ги включим в дългосрочния план за развитие. Интересно допълнение към традиционните функционалности, свързани с подбор, управление на документи и човешки ресурси, което планираме, е чатбот функционалност, чрез която служителите ще могат да задават определени въпроси, контекстуално да им се отговаря и да стартират определени HR процедури. Вместо да се влиза в менюто за заявяване на отпуски и ръчно да се попълват полетата, това може да бъде свършено под формата на чат с въпрос от типа "Искам да изляза в отпуск от вторник до следващия четвъртък". HeRMeS eXpress се ориентира в контекста кои са датите и ако се налага, може да попита допълнително "Дали искате платен или неплатен отпуск?". След като се изчистят подробностите, чатботът автоматично попълва молбата, а служителят я потвърждава. Така системата сама задвижва дадени процеси, които след това само трябва да бъдат прегледани и одобрени от съответните мениджъри. Целият диалог протича в комуникация в стил Viber чат, което за някои служители може да е много по-лесно от работата с платформата.

Можете да питате чатбота по всякакви въпроси, свързани с HR системата – колко дни платен отпуск ви остава, кога ваш колега е на работа в офиса и много други. Ние имаме грижата да обогатяваме библиотеката от въпроси, които служителите може да отправят - колко дни платен отпуск ми остава, кога колегата Иванов е на работа в офиса и много други.