С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 ное 2019, 11:15, 2527 прочитания

WizzAir очаква по-голяма печалба за 2020 г.

Разходите за гориво продължават да растат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air вдигна годишната си прогноза за печалбата и допълнително повиши очакванията си за ръста на пътниците. През първата половина на годината унгарският превозвач, която използва София за един от хъбовете си, превози повече пътници и ограничи разходите си в условията на конкуренция в сектора.

По-добро представяне


Wizz, която оперира основно в Централна и Източна Европа, заяви, че нетната печалба за финансовата 2020 г. ще бъде между 335 млн. и 350 млн. евро. Предишната прогноза беше за печалба в диапазона 320-350 млн. евро. Главният изпълнителен директор Йозеф Варади заяви, че авиокомпанията очаква и по-голям ръст на превозените пътници – до 22%, при 20% през юли. Нетната печалба за шестте месеца, приключила на 30 септември, е нараснала с 87.1% до 371.5 млн. евро. Разходите за гориво обаче са се увеличили с 5.3% на годишна основа, съобщава Reuters.

Wizz, която се конкурира с дъщерната на Lufthansa Eurowings на европейските летища като Виена, се представя добре в сектор, затруднен от по-слабо търсене, нарастващи разходи за гориво, конкуренция, стачки, фалити и приземяване на самолетите Boeing 737 MAX. IAG – компанията майка на British Airways, предупреди, че печалбата й за цялата година ще бъде ударена от стачката на пилотите на превозвача от Обединеното кралство, докато Lufthansa има да разрешава дългогодишен спор с персонала. Ryanair също очаква допълнителни закъснения на доставките на 737 MAX.

Предизвикателствата



Варади обаче каза, че Wizz, чиято флотилия е от самолети на Airbus, всъщност не се е възползвала от приземяването на американските машини заради две катастрофи. "Авиокомпаниите бяха интелигентни и създадоха начини за заместване на капацитета в 85% от случаите", каза той.

Фокусът на авиокомпанията към Централна и Източна Европа я защити от ожесточената ценова конкуренция, която доминира на авиационния пазар в Западна Европа през последните години.

"Въпреки бързо растящите разходи за гориво, несигурността на Brexit и хроничния свръхкапацитет в сектора Wizz Air успя да отчете рекордни финансови резултати за първата половина на годината", казва анализаторът на eToro Адам Веттесе.

Варади съобщи още, че британското дъщерно дружество на Wizz, създадено преди 18 месеца с 10 самолета, за да осигури пълен достъп до Великобритания след Brexit, се представя добре.

Унгарската авиокомпания също така ще придобие някои от летищните слотове на фалиралата туристическа компания Thomas Cook.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 332 прочитания

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 3 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 669 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре"

Няколко чуждестранни компании проучват възможността да изградят свои предприятия в зоната

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10