// K2: Бизнесът / Компании
SoftBank планира създаването на нов технологичен гигант с Yahoo Japan и Line
Новата компания ще е на стойност 30 милиарда долара
След излизането на новината за сливането цените на акциите на Line и Yahoo Japan (вече преименувана официално на Z Holdings) за кратко време се покачиха съответно с 3.2% и 5%.
Анализатори подкрепят идеята за сливане
Анализаторите твърдят, че това решение би осигурило достъп до значително по-обемен набор от данни и по-голяма сила при преговаряне с рекламодатели. "В сделката има смисъл за всички страни, които искат синергия в търсенето, плащането, рекламата, електронната търговия и съдържанието", коментират от анализаторската фирма CLSA.
Обединението изглежда печелившо и за двете страни. От Line вече търсиха възможности за растеж чрез разширяване в области като плащане с QR код и с Line pay, но не успяха да се справят заради ограничени средства и високи разходи. Създателите на мобилното приложение биха се възползвали от големите инвестиции в изкуствен интелект и други технологии чрез инвестиционния фонд на SoftBank – Vision Fund, който разполага с общо 100 млрд. долара. Присъствието на Yahoo Japan в мобилното пространство би се затвърдило чрез 164-те милиона месечни потребители на Line.
Консолидация в технологичната индустрия на Япония
По-рано през ноември SoftBank завърши и придобиването на онлайн търговеца на дрехи Zozo, чийто основател и бивш изпълнителен директор Юсаку Маезава продаде своя дял след поредица от грешки.
В условията на ескалиращото политическо напрежение между Япония и Южна Корея въпросното сливане може би ще бъде най-значителното икономическо сътрудничество между двете страни за последното десетилетие. Това коментира основателят на конкурентната на Naver компания Daum Джаелонг Ли на страницата си във Facebook.
От телекома съобщават, че сделката се предвижда да бъде завършена през октомври 2020 г. Компаниите се стремят да постигнат окончателно споразумение до следващия месец. Резултатът от обединението ще бъде група с общи приходи над 10 млрд. долара. Сливането, комбинирано с достъпа до нарастващ брой мобилни потребители в Югоизточна Азия, ще даде сериозно предимство на новото сдружение пред местния конкурент Rakuten, създател на популярното чат приложение Viber.
Още по темата
След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна
15 ное 2019Vision Fund отчете 8.9 млрд. долара загуба за тримесечието
Загубата за японската SoftBank за периода е 6.5 млрд. долара и е първата от 14 години
7 ное 2019Класика и иновации на есенния салон на Съюза на пивоварите
На събитието бяха представени интересни факти и тенденции в бирената индустрия
23 окт 2019Мобилното звено на Softbank увеличава дела си в Yahoo Japan
Японското дружество купува акции за 4 млрд. долара в интернет компанията
9 май 2019Softbank увеличава дела си в Yahoo Japan
Японският конгломерат купува акции за 2 млрд. долара в интернет компанията Yahoo Japan от собственика ѝ Altaba
12 юли 2018
Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"
6 дек 2019, 247 прочитания

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година
5 дек 2019, 2190 прочитания
5 дек 2019, 2387 прочитания
5 дек 2019, 2309 прочитания
5 дек 2019, 2190 прочитания
5 дек 2019, 2021 прочитания
5 дек 2019, 1989 прочитания
Интервю с Евгени Станчев, прокурист