С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 ное 2019, 13:20, 1259 прочитания

SoftBank планира създаването на нов технологичен гигант с Yahoo Japan и Line

Новата компания ще е на стойност 30 милиарда долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският технологичен конгломерат SoftBank планира да слее интернет компанията Yahoo Japan със създателите на мобилни приложения Line Corp. Чрез обединението изпълнителният директор на SoftBank Масайоши Сон цели да създаде нов технологичен гигант в Югоизточна Азия с пазарна оценка от 30 млрд. долара, който да оперира с големи данни и изкуствен интелект. Основателят на SoftBank вижда сливането на двете компании като възможност да надмине водещи конкуренти в областта, пише Financial Times.

След излизането на новината за сливането цените на акциите на Line и Yahoo Japan (вече преименувана официално на Z Holdings) за кратко време се покачиха съответно с 3.2% и 5%.


SoftBank и Naver, който притежава 73% от Line, планират да изкупят останалата част от Line на цена 48 долара (5200 йени) за акция. Сливането предвижда телекомуникационната група на SoftBank, която притежава 45% в Z Holdings, да създаде съвместно предприятие 50:50 с Naver. Сложната схема ще позволи на южнокорейската група да упражнява контрол над Line. След сливането Z Holdings ще се превърне в консолидирано дъщерно дружество на телекомуникационната група.

Анализатори подкрепят идеята за сливане

Анализаторите твърдят, че това решение би осигурило достъп до значително по-обемен набор от данни и по-голяма сила при преговаряне с рекламодатели. "В сделката има смисъл за всички страни, които искат синергия в търсенето, плащането, рекламата, електронната търговия и съдържанието", коментират от анализаторската фирма CLSA.



Обединението изглежда печелившо и за двете страни. От Line вече търсиха възможности за растеж чрез разширяване в области като плащане с QR код и с Line pay, но не успяха да се справят заради ограничени средства и високи разходи. Създателите на мобилното приложение биха се възползвали от големите инвестиции в изкуствен интелект и други технологии чрез инвестиционния фонд на SoftBank – Vision Fund, който разполага с общо 100 млрд. долара. Присъствието на Yahoo Japan в мобилното пространство би се затвърдило чрез 164-те милиона месечни потребители на Line.

Консолидация в технологичната индустрия на Япония

По-рано през ноември SoftBank завърши и придобиването на онлайн търговеца на дрехи Zozo, чийто основател и бивш изпълнителен директор Юсаку Маезава продаде своя дял след поредица от грешки.

В условията на ескалиращото политическо напрежение между Япония и Южна Корея въпросното сливане може би ще бъде най-значителното икономическо сътрудничество между двете страни за последното десетилетие. Това коментира основателят на конкурентната на Naver компания Daum Джаелонг Ли на страницата си във Facebook.

От телекома съобщават, че сделката се предвижда да бъде завършена през октомври 2020 г. Компаниите се стремят да постигнат окончателно споразумение до следващия месец. Резултатът от обединението ще бъде група с общи приходи над 10 млрд. долара. Сливането, комбинирано с достъпа до нарастващ брой мобилни потребители в Югоизточна Азия, ще даде сериозно предимство на новото сдружение пред местния конкурент Rakuten, създател на популярното чат приложение Viber.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Line SoftBank Yahoo

Прочетете и това

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 247 прочитания

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 2190 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
За 50 години "Енергоремонт – Гълъбово" зае лидерски позиции на българския и европейския пазар

Интервю с Евгени Станчев, прокурист

Още от Капитал
Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Нов кмет, нова такса смет

Една от основателните причини за ръста на местните данъци и такси е увеличената цена за депониране, кои са другите

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10