Класика и иновации на есенния салон на Съюза на пивоварите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Класика и иновации на есенния салон на Съюза на пивоварите

Съюз на пивоварите

Класика и иновации на есенния салон на Съюза на пивоварите

На събитието бяха представени интересни факти и тенденции в бирената индустрия

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.

849 прочитания

Съюз на пивоварите

© Съюз на пивоварите


"От класика към иновации" бе основният акцент на есенната сесия на Националната бирена академия - инициатива на Съюза на пивоварите в България. Темата бе представената в арт център ,,Фотосинтезис" под формата на увлекателен разказ за света на пивото и бе подкрепена от редица факти и визуални материали. Тя привлече интереса на журналисти, блогъри и представители на научните среди в страната.

Още с откриването на събитието председателят на Съюза на пивоварите – Владимир Иванов, наблегна на това, че предстои вечер, наситена с много информация: ,,Пивоварната промишленост е единственият бранш в страната, който от самото си създаване през 1882 г. до ден днешен има пълна информация и статистика за развитието си, събрана в два тома история. Съюзът на пивоварите съхранява подробен архив с данни и актуална информация за всяко едно пивоварно предприятие - пак от далечната 1882 година досега. За нас е важно, че съвременната бирена индустрия в България е в крак с най-актуалните световни тенденции - от "класиката в жанра", през експертните решения, до иновациите и устойчивото развитие."

Източник: Съюз на пивоварите

Аудиторията научи много конкретни данни за

оптимизацията на ресурсите,

които са пряко свързани и с икономическите резултати в пивоварния бранш. Днес за производството на 1 бутилка бира се разходват близо 2 литра вода, докато преди 15 години - около 8 литра. Не по-малки са и усилията за пестене на енергия. За производството на 1 литър бира модерните пивоварни в страната потребяват от 0.24 до 0.36 MJ, докато преди 15 години използваната ел. енергия е била от 2 до 3 пъти повече.

Ключова роля като презентатор на събитието имаше Методи Стоянов - инженер технолог, майстор-пивовар и производствен директор на една от най-големите в страната пивоварни компании. Експертът успя да завладее аудиторията с интересни факти за традиционната пивоварна технология. Именно на тази база и с класическите технологични процеси са развити основните принципи, на които се основават съвременните усъвършенствани методи на производството и подобряване качествената характеристика на произвежданото пиво. Това се дължи също и на инвестициите в модерните технологии и иновативна база, в които компаниите в страната инвестират ежегодно.

"Често казвам, че процесът по създаване на пиво е магия. В него има енергия, има живот и трансформация. И точно в това е тайната – в постоянната промяна. От времето на шумерите до 21-ви век бирата не спира да се развива, да комбинира нови вкусове и да се усъвършенства, благодарение на технологиите и иновациите в сектора. Развитието на бирената индустрия е неразривно свързано с иновациите, тъй като ние следим отблизо потребителските нагласи и се стараем да сме модерни, актуални, интересни и да отговорим по най-добрия начин на предпочитанията на нашите потребители", коментира Методи Стоянов.

Източник: Съюз на пивоварите

Именно

потребителските нагласи

определят тенденциите и новите предложения, които пивоварните предлагат на пазара. Интересно е и развитието на нови специални бири, които са по-екзотични и нестандартни като вкус, а също така могат да имат специални добавки като шоколад, кокос, ванилия или билки – иновативни продукти, създадени в резултат на търсенето на съвременните потребители. Непастьоризираното, нефилтрираното и безалкохолното пиво също са едни от новите предложения на пазара през последните години. Инж. Стоянов представи техните специфики и подчерта, че този тип бири се харесват на консуматорите от различни възрастови групи, особено на любителите на пиво със свеж вкус.

Важен акцент на събитието бяха и данните за опазването на околната среда. Общо инвестициите в

зелени проекти и инициативи

в сектора за последните 3 години надхвърлят 20 милиона лева. През миналата година благодарение на иновациите бирените компании в страната са спестили близо 200 тона хартия. С други думи - пивоварите са предотвратили изсичането на 2600 дървета, а с доброволческия труд и целевото финансиране от пивоварния бранш са засадени нови 2 200 дръвчета.

Според изчисленията на екоексперти рециклираните ежегодно бирени пластмасови бутилки спестяват електроенергия, ползвана от 1 700 български домакинства за 2 години. Още повече, че днес двулитровите пластмасови бутилки са поне 25% по-леки отколкото, когато са пуснати за пръв път през 1970 г. Рециклираното пък на 20 бирени кенчета спестява енергия, равна на тази от 1 литър бензин. Ежегодно в страната се оползотворяват около 3 400 тона бирени стъклени бутилки и по този начин се спестяват емисии от 1100 тона въглероден двуокис.

Голяма изненада предизвика демонстрацията на един от най-новите начини за оползотворяване на бирените трици, представен от партньорите на СПБ - Easy 3D. Пред очите на присъстващите за първи път в България беше създадена триизмерна бирена чаша, "отпечатана" на специален 3D принтер. Материалът за чашата е под формата на 3D нишка - BUZZED, изработена изцяло от отпадъчния органичен материал от пивопроизводството. Тъй като обикновено за тази цел се използва пластмаса, новият метод е изключително екологосъобразен. Още повече, че този тип нишка служи за печат и производство на най-различни триизмерни предмети.

Гостите на събитието посрещнаха с любопитство най-новия филм на СПБ "Съвременният път на пивото" и фото експозицията, представяща производствената среда във всяка пивоварна.

Национална бирена академия продължава и следващата година с нови предизвикателства, събития, теми и емоции, посветени на пивото.

За Съюза на пивоварите в България:

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната "Болярка - ВТ" АД, "Бритос" ЕООД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД, "Ломско пиво" АД, "Доровски инвест" ЕООД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване. Членуващите в СПБ бирени компании общо произвеждат 98% от пивото в страната. Приоритет за СПБ е образователната кампания "Национална бирена академия". Тя се реализира с експертизата и участието на инженер-технолози и учени, работещи в изследователските полета на пивоварната технология и категория, микробиологията, диетологията.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK