EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания

Reuters

EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания

Нискотарифният превозвач ще си партнира с Airbus за разработването на хибриден самолет

Пламена Кацарова
3008 прочитания

Reuters

© Reuters


Нискотарифният авиопревозвач EasyJet обяви, че цели да достигне пълен въглероден неутралитет, като компенсира въглеродните емисии от горивото, използвано при неговите полети. Това е смел ход в индустрия, в която като цяло липсват технологични решения на проблема с емисиите, пише Financial Times. Компанията ще работи по зелени проекти най-вече в сферата на възстановяването на горите и ще инвестира във възобновяеми източници на енергия с цел да компенсира емисиите от въглероден диоксид от полетите си.

"Поемаме ангажимент да извършваме въглеродно неутрални полети по всичките си маршрути, каза генералният директор на групата Йохан Лундгрен. Очаква се разходите по инициативата да достигнат 25 млн. паунда през следващите десет месеца и половина. Същевременно приходите на превозвача за месеците от началото на годината до септември възлизат на 6.4 млрд. паунда.

Макар че потребителите стават все по-ангажирани по отношение на въглеродния отпечатък на компаниите и като цяло се стараят да избягват самолетния транспорт, приходите на easyJet на годишна база растат. Увеличението от 8% се дължи на нарастващия брой пътници. Същевременно печалбата преди данъци се свива с 26% до 430 млн. паунда. Спадът се дължи на предимно ниското доверието на потребителите, което удари цените на билетите и поскъпването на горивата. Въпреки това обаче свиването на печалбата е по-малко от очакваното заради стачките в Ryanair и British Airways, които се отразиха благоприятно на easyJet.

Зелените тенденции

Британската компания заяви, че компенсирането на въглеродните емисии е "междинна мярка", както и че ще "продължи усилията си в тази посока в дългосрочен план". Превозвачът се насочва към устойчиво гориво и очаква разработването на технология, която ще позволи реализирането на електрически полети, като обяви и партньорство с Airbus за разработването на хибриден самолет. Нискотарифният авиопревозвач напомни, че вече работи с американската стартъп компания Wright Electric за разработването на електрически самолет, който се надява да пусне на пазара за полети на кратки разстояния след по-малко от 10 години.

Компанията е ангажирана и с модернизацията на флотилията си със самолети с по-малък разход на гориво. Екологичните мерки на превозвача бяха обявени в момент, в който авиационният сектор е подложен на натиск да намали въглеродния си отпечатък. Според Международната организация за гражданска авиация около 2% от емисиите въглероден диоксид в света са продукт от дейностите на сектора. Според данните на Европейската агенция за околна среда емисиите от въглероден диоксид на въздушния транспорт надвишават значително емисиите от другите видове транспорт.

Нискотарифният авиопревозвач EasyJet обяви, че цели да достигне пълен въглероден неутралитет, като компенсира въглеродните емисии от горивото, използвано при неговите полети. Това е смел ход в индустрия, в която като цяло липсват технологични решения на проблема с емисиите, пише Financial Times. Компанията ще работи по зелени проекти най-вече в сферата на възстановяването на горите и ще инвестира във възобновяеми източници на енергия с цел да компенсира емисиите от въглероден диоксид от полетите си.

"Поемаме ангажимент да извършваме въглеродно неутрални полети по всичките си маршрути, каза генералният директор на групата Йохан Лундгрен. Очаква се разходите по инициативата да достигнат 25 млн. паунда през следващите десет месеца и половина. Същевременно приходите на превозвача за месеците от началото на годината до септември възлизат на 6.4 млрд. паунда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    yez18383939 avatar :-|
    Pronto

    Дрън дрън че пляс. Както статията така и ПРът на ИйзиДжет. Похвално е, че ще засадят дървета - спор няма. Но да ни го представят като “неутрално гориво” и че щвли да изчакат електрическите самолети... Трънки. А авторката как успя да “ Макар че потребителите стават все по-ангажирани по отношение на въглеродния отпечатък на компаниите и като цяло се стараят да избягват самолетния транспорт, приходите на easyJet на годишна база растат.”.
    Това (за избягването) е пожелание от Грета и компанията зад нея, а не е факт. Особено пък за потребителите на ИйзиДжет, Райнеър и Уизеър - те просто нямат избор да пътуват с яхтите на многобройните кралски семейства из Европа или пък да се люшкат на влак няколко дена, щото или бързат за работа или са им кратки почивките.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK