С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2019, 16:10, 2475 прочитания

Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация

Едва половината в момента са ангажирани активно в компаниите, показва проучване на PwC за Централна и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Следващото поколение собственици на семейни фирми в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) ще залага на дигитализация на бизнеса, тъй като смята, че това е основната област, в която изостават от конкурентите си. Това показват резултатите от тазгодишното проучване на PwC NextGen 2019 (виж карето). Макар че повечето анкетирани смятат, че могат да добавят значителна стойност към бизнеса, едва 53% от тях в момента участват активно в дейността на своите компании. За сравнение, средната стойност в световен мащаб е 70%.

Добро съответствие


Имайки предвид дигиталните си компетенции, почти 90% от анкетираните смятат, че могат да добавят значителна стойност и да помогнат на компаниите си да имат подходяща за дигиталната ера стратегия, показва проучването. Новото поколение вярва, че дигиталните технологии са от решаващо значение за успеха на компаниите. В същото време 30% от анкетираните са загрижени, че семейният им бизнес в момента изостава от конкурентите си в областта на дигитализацията.

Има обаче и добра новина. "Има добро съответствие между това, което следващото поколение разглежда като бъдещи бизнес приоритети, и неговите възможности и интереси. За да се възползват максимално от дигиталния си талант, следващите собственици на бизнес трябва постепенно да се потопят в дейността на семейните фирми, за да се поучат от основателите на бизнеса", коментира Пьотр Вишогродски, лидер "Предприемачество и частен бизнес" в PwC ЦИЕ.

Промяната



Променящите се нужди на клиентите са основното притеснение на следващото поколение собственици - посочват ги 26%. Анкетираните са загрижени също за въздействието на променящите се технологии и пазарната конкуренция. Според отговорилите Интернет на нещата, роботика и изкуствен интелект са най-подходящите нови технологии, които ще допринесат за успешното развитие на компаниите в бъдеще.

Като основни бизнес приоритети следващото поколение собственици посочват почти същите като глобалните си колеги - модернизиране на управленските практики в компаниите (97%) и фокус върху талантите, като 90% казват, че е необходима промяна във връзка с привличането и задържането им.

За да постигнат тези цели, анкетираните разчитат основно на образованието - 90% развиват уменията си в университет или колеж, а 73% - като посещават семинари и конференции. Нетуъркингът е далеч по-рядко срещата форма на развитие в ЦИЕ, отколкото в световен мащаб. За успешното управление на компаниите бъдещите собственици посочват като най-важно развитието на меки умения - компетенции за разрешаване на проблеми и стратегическо мислене, лидерство и комуникационни умения.
За проучването

Проучването NextGen на PwC за Централна и Източна Европа е базирано на отговорите на 40 души, главно второ поколение собственици на семейни фирми, от Полша, Русия, Румъния, България и Албания. Анкетираните имат семейни фирми, работещи в индустриалния и производствения сектор, фармацията и здравеопазването, търговията на дребно, транспорта и логистиката, строителството и недвижимите имоти, технологиите, медиите и телекомуникациите и финансовите услуги.

Проучването е проведено между юни и август 2019 г. Три четвърти от анкетираните имат бизнес с годишен оборот под 50 млн. долара, 21% - между 50 и 250 млн. долара, а 4% имат оборот от над 250 млн. долара.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 774 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 934 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10