С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2019, 16:10, 3698 прочитания

Следващото поколение собственици на семеен бизнес ще залага на дигитализация

Едва половината в момента са ангажирани активно в компаниите, показва проучване на PwC за Централна и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Следващото поколение собственици на семейни фирми в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) ще залага на дигитализация на бизнеса, тъй като смята, че това е основната област, в която изостават от конкурентите си. Това показват резултатите от тазгодишното проучване на PwC NextGen 2019 (виж карето). Макар че повечето анкетирани смятат, че могат да добавят значителна стойност към бизнеса, едва 53% от тях в момента участват активно в дейността на своите компании. За сравнение, средната стойност в световен мащаб е 70%.

Добро съответствие


Имайки предвид дигиталните си компетенции, почти 90% от анкетираните смятат, че могат да добавят значителна стойност и да помогнат на компаниите си да имат подходяща за дигиталната ера стратегия, показва проучването. Новото поколение вярва, че дигиталните технологии са от решаващо значение за успеха на компаниите. В същото време 30% от анкетираните са загрижени, че семейният им бизнес в момента изостава от конкурентите си в областта на дигитализацията.

Има обаче и добра новина. "Има добро съответствие между това, което следващото поколение разглежда като бъдещи бизнес приоритети, и неговите възможности и интереси. За да се възползват максимално от дигиталния си талант, следващите собственици на бизнес трябва постепенно да се потопят в дейността на семейните фирми, за да се поучат от основателите на бизнеса", коментира Пьотр Вишогродски, лидер "Предприемачество и частен бизнес" в PwC ЦИЕ.

Промяната



Променящите се нужди на клиентите са основното притеснение на следващото поколение собственици - посочват ги 26%. Анкетираните са загрижени също за въздействието на променящите се технологии и пазарната конкуренция. Според отговорилите Интернет на нещата, роботика и изкуствен интелект са най-подходящите нови технологии, които ще допринесат за успешното развитие на компаниите в бъдеще.

Като основни бизнес приоритети следващото поколение собственици посочват почти същите като глобалните си колеги - модернизиране на управленските практики в компаниите (97%) и фокус върху талантите, като 90% казват, че е необходима промяна във връзка с привличането и задържането им.

За да постигнат тези цели, анкетираните разчитат основно на образованието - 90% развиват уменията си в университет или колеж, а 73% - като посещават семинари и конференции. Нетуъркингът е далеч по-рядко срещата форма на развитие в ЦИЕ, отколкото в световен мащаб. За успешното управление на компаниите бъдещите собственици посочват като най-важно развитието на меки умения - компетенции за разрешаване на проблеми и стратегическо мислене, лидерство и комуникационни умения.
За проучването

Проучването NextGen на PwC за Централна и Източна Европа е базирано на отговорите на 40 души, главно второ поколение собственици на семейни фирми, от Полша, Русия, Румъния, България и Албания. Анкетираните имат семейни фирми, работещи в индустриалния и производствения сектор, фармацията и здравеопазването, търговията на дребно, транспорта и логистиката, строителството и недвижимите имоти, технологиите, медиите и телекомуникациите и финансовите услуги.

Проучването е проведено между юни и август 2019 г. Три четвърти от анкетираните имат бизнес с годишен оборот под 50 млн. долара, 21% - между 50 и 250 млн. долара, а 4% имат оборот от над 250 млн. долара.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 1020 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 872 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10