Гръбнак за моя байк
Фабриката за велосипедни рамки на "Сайкъл ГЕТС" в София ще заработи до края на годината


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Когато преди няколко години китайски стартъп за споделени велосипеди получава голяма инвестиция и прави поръчка от няколко милиона рамки за колела накуп, заводите в Азия буквално връщат останалите си клиенти. Засегнати са и български компании, които нямат откъде другаде да доставят най-важния елемент за един велосипед - рамката, и са готови да платят двойно. Историята е красноречива за убийствения монопол, който фабриките от другия край на света държат в производствената верига на велоиндустрията.
И една малка група местни предприемачи се закани, че ще разбие. Дали заради ярките имена в екипа или заради простата сметка, че ако успеят да го направят, ще придвижат на нова, по-бърза предавка целия бранш не само в България, със стиснати палци зад проекта им застанаха мнозина. Новината за тях сега е, че до броени седмици фабрика на "Сайкъл ГЕТС" ще отвори врати и през януари от нея ще излязат топли-топли първите модели алуминиеви рамки за велосипеди. С това България става третата страна в Европа, която се впуска в това трудно производство, след пилотни проекти в Полша и Португалия, и прави първа крачка към своя велонезависимост.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Те до Илиянци и китайци могат лесно да намерят...
Пожелавам им успех. Жалко, че нямат достатъчно капитал, за да се разгърнат напълно. От написаното си личи, че пазар ще има.
Успех. Китай поскъпна, а и страда от други проблеми ... вече у нас определено може да се инвестира в алтернативи. Остава и ноу хауто да се догони, че китайците итч не са прости :) Всъщност Тайванците. Повечето рамки в света се правят там не само заради цената а и поради факта, че там има най много производствено ноу хау.
Идеята е добра, ама организацията е пълна нула. Разбира се , главните виновници са десетките мениджъри наредени там ,кой финансов, кой Член на Борда, Член на Члена и т.н. А човкът ,който трябва да менажира фабриката е всичко друго ,но не и лидер. Патешкото му ходене в цеха напомня на бодрата крачка на юрдек в размножителен период, което може да тезабавлява ,но не върши работа. С новата цена на металите, очакваме бързо затваряне.Или най-малко замразяване.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.