BMW поръча батерии за електроколи за над 10 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW поръча батерии за електроколи за над 10 млрд. евро

Президентът на BMW M Маркус Флаш представи новите модели M2 CS и M8 Gran Coupe на автошоуто в Лос Анджелис през седмицата

BMW поръча батерии за електроколи за над 10 млрд. евро

Германската компания увеличава инвестициите си в автомобили с електрическо задвижване

4821 прочитания

Президентът на BMW M Маркус Флаш представи новите модели M2 CS и M8 Gran Coupe на автошоуто в Лос Анджелис през седмицата

© Reuters


След като Tesla обяви, че ще изгради европейския си завод на територията на Германия, BMW съобщи, че ще увеличи инвестициите си в електрически автомобили. От германската компания заявиха, че са подписали договори за над 10 млрд. евро за доставка на батерии с китайската компания Contemporary Amperex Technology Co (CATL) и южнокорейската Samsung.

През миналата година BMW подписа договор за 4 млрд. евро с CATL, но сега обяви, че ще увеличи стойността му до 7.3 млрд. евро. Поръчката се очаква да бъде изпълнена от 2020 до 2031 г. В опит да диверсифицира каналите за доставка BMW обяви и договор със Samsung за 2.9 млрд. евро, като срокът за изпълнение е 10 години, съобщава Reuters.

BMW навлиза на пазара за електрически автомобили

В момента BMW предлага пет модела електрически или хибридни автомобили, като представи последния преди няколко дни. По всичко личи, че секторът с автомобили с алтернативен начин на задвижване ще бъде главно бойно поле за автопроизводителите и целта на BMW е да се позиционира като основен конкурент на лидера на пазара в момента - Tesla.

BMW акцентира върху инвестициите и развитието в сферата на батериите, като представеният нов модел ще има най-дългия пробег на пазара - 600 км, или с 5 км повече от най-издръжливия модел на Tesla. Освен това от германския автопроизводител обявиха, че до 2023 г. ще предлагат над 25 модела автомобили с алтернативен начин на задвижване, като половината от тях се очаква да бъдат единствено на електричество.

Ръст на пазара за електрически автомобили

Според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители регистрациите на коли с алтернативен начин на задвижване продължава да расте. За последното тримесечие те са нараснали с над 50% в сравнение с предходните три месеца и с над 100% в сравнение със същия период на миналата година. От BMW очакват този тренд да продължи и в следващите две години продажбите на електрически автомобили да се удвоят.

От друга страна, проблемите при лидера на пазара - Tesla, с изпълнението на поръчките и доставките дават шанс на традиционните автопроизводители да съкратят разликата. Предимството от добре установените производствени канали е на страната на BMW, като от компанията вече обявиха, че ще предоставят нужните материали за батериите директно на производителите от мини в Австралия и Мароко.

След като Tesla обяви, че ще изгради европейския си завод на територията на Германия, BMW съобщи, че ще увеличи инвестициите си в електрически автомобили. От германската компания заявиха, че са подписали договори за над 10 млрд. евро за доставка на батерии с китайската компания Contemporary Amperex Technology Co (CATL) и южнокорейската Samsung.

През миналата година BMW подписа договор за 4 млрд. евро с CATL, но сега обяви, че ще увеличи стойността му до 7.3 млрд. евро. Поръчката се очаква да бъде изпълнена от 2020 до 2031 г. В опит да диверсифицира каналите за доставка BMW обяви и договор със Samsung за 2.9 млрд. евро, като срокът за изпълнение е 10 години, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    uprsport avatar :-|
    Uprsport

    i3 е изключително добър модел, компактен, маневрен. Намира много добър прием в развитите европейски страни, които за разлика от Нено Димов дават значителни стимули при покупката на такива автомобили. Бумът на тези автомобили ще настъпи, когато инженерната мисъл създаде достатъчно надеждна, компактна , лека и бързо зареждаща се батерия. Въпрос на време.

  • 2
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#1] от "Uprsport":

    i3 е изключително добър модел само, ако ти го подарят...

  • 3
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    До коментар [#2] от "tie_interceptor":

    и ако имаш излишни няколко милиона евро ,за да си го позволиш за семейството ,иначе трябва на колело вече .

  • 4
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko

    Имаме служебни И-тройки. Супер количка, ама защо да си я купувам, когато за същите пари мога да си взема Тойота РАВ4 хибрид?

  • 5
    kamendc avatar :-|
    Камен

    До коментар [#1] от "Uprsport":
    "Намира много добър прием в развитите европейски страни, които за разлика от Нено Димов дават значителни стимули при покупката на такива автомобили."

    Пази боже и тука Нено Димов да вземе да раздава от моите данъци пари на всеки желаещ, който иска да му излезе 70 хиляди новото БМВ, вместо 80.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK