Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 25 ное 2019, 9:37, 2241 прочитания

Emirates ще увеличи флота си с 30 самолета Boeing 787

Дубайският авиопревозвач финализира сделката с американския производител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дубайската авиокомпания Emirates се отказа от намеренията си да купи широкофюзелажни самолети от Boeing и промени плановете си за поръчка на новите Airbus SE. Най-голямата компания за дълги полети в света ще увеличи флота си с 30 броя Boeing 787 на стойност 8.8 млрд. долара. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията шейх Ахмед бин Саид ал Мактум на авиошоуто в Дубай, съобщава Bloomberg.

Като част от споразумението с американския производител авиокомпанията ще актуализира част от своята голяма поръчка - ще преобразува 30 броя 777 в същия брой, но от модела 787-9s. Така Emirates остава най-големият клиент на 777X в света с поръчани 126 самолета и най-големият за модела 777 със 155 самолета. Общият разход на арабския авиопревозвач ще бъде близо 24 млрд. долара.


Сделката

Проучване върху дългосрочните нужди на флота и приключване на производството на A380 през 2021 г. е основната причина Emirates да промени поръчките си. Договорът за покупка на самолети Boeing 787 е от 2017 г., а този за 777Х - от 2014 г.

"Наблюдаваме 787 от дълго време", споделя президентът на компанията Тим Кларк на авиошоуто в Дубай.



Emirates промени първоначалните си планове да купи модела 787-10 и се насочи към по-малката версия 787-9 dreamliner. Моделът е с 5 млн. долара по-евтин и се очаква да бъде доставен през 2023 г. Използването на средни по големина самолети ще изгради по-добра връзка между градове със среден пътникопоток и ще позволи на Emirates да извършва по-чести полети по вече съществуващи линии, смята шейх Ахмед бин Саид ал Мактум.

От Emirates споделят, че през следващите седмици ще обсъдят с Boeing варианти и срокове за доставка на модела 777. Първият тестов полет на модела е бил отложен заради проблеми с двигателя, въпреки че според Кларк е трябвало да бъде проведен след няколко месеца.

Подкрепа за американския производител

Промяната на плановете на авиокомпанията означава загуба на поръчки за 60 самолета за Boeing и Airbus. Emirates е най-големият поръчител на широкофюзелажни самолети в света, а представянето на детайлите по сделката на авиошоуто в Дубай ще спре въпросите на производителите.

През февруари тази година Emirates се отказа от поръчките си на модела А380 "Суперджъмбо" на Airbus и малко след това европейският производител обяви, че ще спре да го произвежда от 2021 г. Според анализатори ходът на дубайския превозвач е знак на подкрепа към американския превозвач предвид кризата с модела 737 MAX, който още е приземен заради двете катастрофи с него в рамките на няколко месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 1611 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 1180 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Internet of Things #15: VIVACOM прави заявка за 5G услуги през 2020 г.

Телекомът демонстрира нагледно как работят мобилните мрежи от пето поколение

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10