Дубайската авиокомпания Emirates се отказа от намеренията си да купи широкофюзелажни самолети от Boeing и промени плановете си за поръчка на новите Airbus SE. Най-голямата компания за дълги полети в света ще увеличи флота си с 30 броя Boeing 787 на стойност 8.8 млрд. долара. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията шейх Ахмед бин Саид ал Мактум на авиошоуто в Дубай, съобщава Bloomberg.
Като част от споразумението с американския производител авиокомпанията ще актуализира част от своята голяма поръчка - ще преобразува 30 броя 777 в същия брой, но от модела 787-9s. Така Emirates остава най-големият клиент на 777X в света с поръчани 126 самолета и най-големият за модела 777 със 155 самолета. Общият разход на арабския авиопревозвач ще бъде близо 24 млрд. долара.
Сделката
Проучване върху дългосрочните нужди на флота и приключване на производството на A380 през 2021 г. е основната причина Emirates да промени поръчките си. Договорът за покупка на самолети Boeing 787 е от 2017 г., а този за 777Х - от 2014 г.
"Наблюдаваме 787 от дълго време", споделя президентът на компанията Тим Кларк на авиошоуто в Дубай.
Emirates промени първоначалните си планове да купи модела 787-10 и се насочи към по-малката версия 787-9 dreamliner. Моделът е с 5 млн. долара по-евтин и се очаква да бъде доставен през 2023 г. Използването на средни по големина самолети ще изгради по-добра връзка между градове със среден пътникопоток и ще позволи на Emirates да извършва по-чести полети по вече съществуващи линии, смята шейх Ахмед бин Саид ал Мактум.
От Emirates споделят, че през следващите седмици ще обсъдят с Boeing варианти и срокове за доставка на модела 777. Първият тестов полет на модела е бил отложен заради проблеми с двигателя, въпреки че според Кларк е трябвало да бъде проведен след няколко месеца.
Подкрепа за американския производител
Промяната на плановете на авиокомпанията означава загуба на поръчки за 60 самолета за Boeing и Airbus. Emirates е най-големият поръчител на широкофюзелажни самолети в света, а представянето на детайлите по сделката на авиошоуто в Дубай ще спре въпросите на производителите.
През февруари тази година Emirates се отказа от поръчките си на модела А380 "Суперджъмбо" на Airbus и малко след това европейският производител обяви, че ще спре да го произвежда от 2021 г. Според анализатори ходът на дубайския превозвач е знак на подкрепа към американския превозвач предвид кризата с модела 737 MAX, който още е приземен заради двете катастрофи с него в рамките на няколко месеца.
Дубайската авиокомпания Emirates се отказа от намеренията си да купи широкофюзелажни самолети от Boeing и промени плановете си за поръчка на новите Airbus SE. Най-голямата компания за дълги полети в света ще увеличи флота си с 30 броя Boeing 787 на стойност 8.8 млрд. долара. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията шейх Ахмед бин Саид ал Мактум на авиошоуто в Дубай, съобщава Bloomberg.
Като част от споразумението с американския производител авиокомпанията ще актуализира част от своята голяма поръчка - ще преобразува 30 броя 777 в същия брой, но от модела 787-9s. Така Emirates остава най-големият клиент на 777X в света с поръчани 126 самолета и най-големият за модела 777 със 155 самолета. Общият разход на арабския авиопревозвач ще бъде близо 24 млрд. долара.
2 коментара
Много са силни Емирейтс.
еее емирейтс, дайте един а380 на нашето прасенце ББ, нема само Дебелян да се вози на такива...