С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 ное 2019, 15:00, 2000 прочитания

Lоuis Vuitton купува Tiffany за 16.2 млрд. долара

Френският производител на луксозни стоки обяви, че чрез сделката ще увеличи присъствието и продажбите си в САЩ и Китай

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) официално обяви, че ще закупи американската компания Tiffany за 16.2 млрд. долара (14.7 млрд. евро), или 135 долара за акция. През уикенда Wall Street Journal съобщи, че двете страни са във финален етап на преговорите си, а днес вече е ясно, че те са се договорили.

Целта на сделката


LVMH ще добави Tiffany към колекцията си от 75 бранда, сред които Louis Vuitton, Bvlgari и Château d'Yquem (400 годишна френска винарна). Целта на това сливане за европейския гигант е да увеличи портфолиото си от часовници, бижута и скъпоценни камъни, като в същото време увеличи присъствието си на пазари като САЩ и Китай. Сделката се очаква да изведе LVMH на първо място в света по продажби в сектора на луксозните стоки, задминавайки швейцарския си конкурент Cie Financiere Richemont.

В петък акциите на Tiffany затвориха търговията на цена от 125 долара, като в края на октомври се покачиха с рекордните за компанията 33% за един ден, след като LVMH направи първото си предложение от 120 долара за акция, което американската компания впоследствие отказа.

Обстоятелствата около сделката



Продажбите на луксозни стоки в глобален мащаб се очаква да се увеличат значително през следващите пет години, а според анализите най-бързо развиващите пазари в сектора са Франция, Германия и Хонконг/Китай. В САЩ темпото на развитие и растеж е по-ниско, но за сметка на това е по-продължително. Най-големият печеливш от тези трендове е LVMH, като компанията успя за последното десетилетие да удвои магазините си до 4000 с над 150 хил. служители по данни от последното тримесечие. Покупката на Tiffany за 14.7 млрд. евро на фона на годишните приходи от над 46 млрд. евро изглежда като напълно очакван ход от френския производител.

От продажбите на луксозни стоки най-голям растеж се очаква при часовниците и бижутата, секторът на Tiffany, като прогнозите са продажбите в глобален аспект да достигнат 140 млрд. долара до 2025 г. Освен че расте с най-бързи темпове, сегментът на Tiffany предоставя и най-високата възвръщаемост на инвестициите, като маржът на печалба е сравнително по-висок от останалите продукти в сектора. Което на теория означава, че инвестицията на LVMH би могла да се възвърне в по-кратък срок от очакваното.

Развитието на сделката

На този етап намеренията на двете компании да се слеят са официално обявени и от двете страни. Очаква се сливането да бъде завършено до средата на следващата година, като остава единствено то да бъде одобрено от регулаторните институции и акционерите на Tiffany.

LVMH предлага акциите си на борсата в Париж от 2003 г., докато тези на Tiffany се търгуват в Ню Йорк от 1987. Към настоящия момент акциите и на двете компании са на най-високите нива в историята си - на Tiffany са се покачили с над 55% от началото на годината, а книжата на LMVH - с над 60%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1328 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 1012 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Работната среда е най-мотивираща за финансовите директори

Заплащането не е водещият фактор, който задържа професионалистите, показва проучване на Friisberg & Partners за България

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10