Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 25 ное 2019, 13:40, 2726 прочитания

Глобалният смартфон пазар расте за първи път от две години

Лидери остават Samsung, Huawei и Apple, като най-голям растеж има китайската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Смартфон пазарът бележи ръст за първи път от две години, показват данните за периода юли-септември на анализаторските компании International Data Corporation (IDC) и Canalys. На първите три места остават Samsung, Huawei и Apple, като най-голям растеж има китайската компания.

Лидерите


Общо доставените смартфони през третото тримесечие са 358.3 млн. според IDC (растеж от 0.8% спрямо същия период на 2018 г.) и 353 млн. според Canalys (растеж от 1%). Лидер е Samsung със 78.2 млн., ръст от 8.3% на годишна база, а пазарният дял на южнокорейската компания е нараснал до 21.8%, показват данните на IDC. Според анализаторите причина за добрите продажби е новият Galaxy Note 10, който се предлага в два размера и 5G версия, и различните модели от A-серията на производителя. В Европа растежът за периода дори е по-голям - 26%, обяви Canalys.

На второ място е Huawei с доставените 66.6 млн. телефона в цял свят, което е с 28.2% повече спрямо същия период на 2018 г., и пазарен дял от 18.6%, показват данните на IDC. В края на 2018 г. китайският производител не криеше амбициите си да се бори за първото място в индустрията, а в началото на ноември обяви, че вече е минал продажби от 200 млн. бройки за тази година два месеца по-рано от 2018 г. В същото време остават въпросителните около американската забрана за ползване на услугите на Google в новите модели на Huawei, заради която новата линия Mate 30 все още не се продава масово извън Китай. Основна причина за големия растеж са отличните продажби именно в Китай, където компанията е успяла да вземе дял от основните си конкуренти там - Xiaomi, OPPO и Apple. Според Canalys на най-важния си и имиджов пазар - Европа, производителят е запазил същите обеми.

На трето място в света е Apple, чиито продажби бележат спад от 0.6% до 46.6 млн. продадени смартфона, обяви IDC. Според анализаторската компания въпреки понижението резултатите дори са по-добри от очакванията, като най-добро е представянето на основни за гиганта от Купертино пазари като САЩ и Западна Европа. През септември излязоха и новите модели на компанията.



Топ 5 се допълва от китайските Xiaomi и OPPO, които срещат трудности на домашния си пазар, но за сметка на това увеличават продажбите си в големи нововъзникващи пазари като Индия.


Пет плюс

Първите пет компании държат 70% от глобалния пазар, показват данните на IDC. Общите продажби на всички останали производители са намалели с 14.7%. Анализаторите очакват индустрията да продължи да расте през следващата година с навлизането на 5G технологията и все повече модели със сгъваеми екрани. Макар да няма официални данни за българския пазар, според представители на бранша и на него лидери са Samsung и Huawei, като през тази година и двете компании увеличават продажбите си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика

Компаниите увеличават разходите си за ИТ средно с 30%, с масовото навлизане на облачните услуги

28 май 2020, 235 прочитания

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 1167 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lоuis Vuitton купува Tiffany за 16.2 млрд. долара

Френският производител на луксозни стоки обяви, че чрез сделката ще увеличи присъствието и продажбите си в САЩ и Китай

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10