Как се представиха онлайн търговците при предсрочния Черен петък
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как се представиха онлайн търговците при предсрочния Черен петък

Shutterstock

Как се представиха онлайн търговците при предсрочния Черен петък

Ozone.bg бележи 84% ръст на оборота от кампанията, а eMAG – 9%

Йоан Запрянов
6937 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Две от най-големите компании за онлайн търговия в България – eMAG и Ozone.bg, са отбелязали значителен ръст на броя поръчки и оборота по време на тазгодишната си кампания за "Черен петък". Кампанията при повечето онлайн търговци в България се оказа предсрочна – традиционно черният петък се празнува в САЩ един ден след Деня на благодарността, който тази година е на 28 ноември. Затова някои компании предпочетоха да го изтеглят с една седмица, за да има по-голям мост между масовия ден за търговия и Коледа.

Не точно поредният петък за eMAG

Платформата за онлайн търговия eMAG, която е собственост на базираната в Южна Африка Naspers, е отбелязала поръчки на обща стойност 40.8 млн. лв., с 9% по-висока стойност, отколкото през миналата кампания, когато магазинът отчете 37.2 млн. лв. в рамките на един ден. Трафикът към сайта и приложението на платформата са се вдигнали с 11%, а 72% от целия трафик е дошъл от мобилни устройства. Това е деветата кампания на eMAG, която за пръв път направи Черен петък в България през 2011 г. Общо румънската група, през която оперира и българския клон, има приходи от 1.03 млрд. евро за 2018 г.

Според данните на дружеството кампанията е успяла да привлече 22.3 хил. изцяло нови клиента, които са направили първите си поръчки от eMAG. Категориите с най-много поръчки са били "Играчки и продукти за деца", "Лична грижа и красота", "Малки електрически уреди" и "Мобилни телефони". Най-много поръчки са дошли от столичния квартал "Лозенец", с поръчки на обща стойност 67 хил. лв.

Ozone.bg: конзоли, книги и огромни ръстове

Ozone.bg, една от най-бързо растящите компании за онлайн търговия в България, която се брандира като такава конкретно за забавление, е отбелязала 192% ръст на общия брой поръчки спрямо миналогодишната си кампания. От фирмата не дават общата сума от поръчките, но коментираха пред "Капитал", че ръстът на оборота е 83.6% спрямо миналата година и са били продадени общо 77 хил. артикула. В случая е важно да се отбележи, че докато при eMAG става дума за еднодневна кампания, при Ozone.bg черният петък беше по-скоро черен уикенд, който продължи четири дни.

Най-много продажби очаквано има в категориите "Видео игри и конзоли", с общо 12.3 хил. продадени продукта, и "Книги", където са продадени 39 хил. хартиени издания. В сферата на конзолите най-търсената оферта е била за Sony PlayStation 4 в комплект с играта Fortnite, а при игрите най-много поръчки има за футболната FIFA 20. Двете най-търсени книги пък са "Хари Потър – книга за оцветяване" и "Топ мистериите на България".

Дружеството зад Ozone.bg - "Озон ентъртейнмънт" има приходи от 15.7 млн. лв. за 2018 г. и очаква ръст на оборота от около 70% през тази година.

Две от най-големите компании за онлайн търговия в България – eMAG и Ozone.bg, са отбелязали значителен ръст на броя поръчки и оборота по време на тазгодишната си кампания за "Черен петък". Кампанията при повечето онлайн търговци в България се оказа предсрочна – традиционно черният петък се празнува в САЩ един ден след Деня на благодарността, който тази година е на 28 ноември. Затова някои компании предпочетоха да го изтеглят с една седмица, за да има по-голям мост между масовия ден за търговия и Коледа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    В статията са посочени резултатите само на два онлайн търговеца - да, сред най-големите, и все пак. Въпреки това вероятно може да се допусне екстраполация на ръста на приходите и за повечето родни сайтове, които са участвали в акцията. В нашето домакинство също се възползвахме от намаленията и по пълния автомобил на куриера на "Спиди" си личи, че мнозина са взели сходно решение. Според мен е добре на няколко пъти през годината да има сходни намаления, за да не се претоварват куриерските компании в края на годината и съответно по-бързи доставки и повече доволни клиенти. Но търговците си знаят най-добре.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK