Японската Meiji произвежда всеки ден 800 хил. кофички българско кисело мляко
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Японската Meiji произвежда всеки ден 800 хил. кофички българско кисело мляко

MEIJI

Японската Meiji произвежда всеки ден 800 хил. кофички българско кисело мляко

Meiji Bulgaria Yogurt държи 20% от пазара на мляко в страната, който се оценява на 3.8 млрд. долара за 2017 г.

Мара Георгиева
6607 прочитания

MEIJI

© MEIJI


"Киселото мляко Meiji Bulgaria Yogurt e бранд №1 в своята категория в Япония. Когато се спомене името на България, първото нещо, което възниква в съзнанието на японците, е киселото мляко." Това заяви на пресконференция Хисаши Накаяма - почетен консул на България в Йокохама и съветник към борда на директорите на Meiji ("Мейджи"). Представители на корпорацията, която от десетилетия произвежда българско кисело мляко, са в страната ни по повод 110 години от първите контакти между Япония и България, 80-годишнината от установяването на официални дипломатически отношения и 60-годишнината от тяхното възстановяване.

Защо не опитаме

През 1970 г. на световното изложение "Експо" в Осака екип на Meiji посещава българския щанд със задачата да проучи възможността за производството на българско кисело мляко в Япония. "Автентичното кисело мляко ще бъде прието на пазара. Защо не опитаме", казва тогава Кеиджо Фуджими, директор по продажбите, а по-късно президент на компанията.

Следват лабораторни анализи и преговори и започва същинското производство. Първите продажби не са оптимистични заради наложения дотогава вкус на пазара на кисели млека в Япония – подсладени и втвърдени с желатин. Meiji е зарината с обезкуражаващи отзиви ("Прекалено е кисело"), лавина от рекламации ("Да не би да е развалено") и върната продукция. Но въпреки това продължава да е уверена във високото качество на продукта.

Следва стратегически важен ход – след конструктивни преговори с лицензионен договор от декември 1973 г. българската държава дава разрешение на частната фирма да сложи името "България" в наименованието и етикета на киселото мляко.

Източник: MEIJI

Днес – 800 хил. кофички дневно

Пазарът на кисело мляко в Япония се оценява на 3.8 млрд. долара за 2017 г. Продуктовата гама на Meiji включва 34 млечни разновидности. Компанията произвежда над 800 хил. кофички дневно от основния артикул – обикновено кисело мляко. Meiji Bulgaria Yogurt държи 20% от пазара в търговската мрежа на Япония, като натуралното кисело мляко в големи опаковки има 40% пазарен дял. Meiji Bulgaria Yogurt превъзхожда по познаваемостта и популярност марки като Coca-Cola и Danon, твърдят от японската компания.

Зад успеха

Четири основни фактора са в основата на успеха на Meiji Bulgaria Yogurt, отчита японският производител: използването на селектирани оригинални български закваски (млечно-кисели бактерии), името "България", технологията на производство, динамичната маркетингова стратегия.

Три института допринасят за усъвършенстване на продуктовата гама – за изследване на закваски, за нови продукти и за нови технологии. В търсене на вкус, подходящ за японския потребител, някои от щамовете са променени, а млякото е регистрирано като продукт със здравословен ефект. Технологията на производство е усъвършенствана, като през 2000 г. е разработен специален метод Maroyaka Tannen, който позволява бърза ферментация при ниски температури.

Meiji налага продукта като традиционен, натурален, здравословен, с добър вкус, автентичен. Маркетинговата стратегия на дружеството изисква обновяване на дизайна и опаковката не всеки две години. Не се променят логото и цветът, звуковото лого и оригиналният аромат.

"Продаваме Meiji Bulgaria Yogurt и в Китай, Тайланд и Сингапур. Обмисляме експанзия и в други държави от Югоизточна Азия", обяви Хисаши Накаяма.

Корпорацията

Корпорацията Meiji е един от най-големите и най-стари производители на хранителни продукти в Япония, основана през 1916 г. Meiji Holdings Company произвежда млечни продукти, шоколадови и захарни изделия и лекарства и отчита 11.8 млрд. долара оборот за 2018 г. Холдингът е четвърти в топ 10 на компаниите в Япония.

С участието на Калоян Махлянов – Котоошу

От Япония специално за честването пристигна и Калоян Махлянов – Котоошу, който влезе в историята на сумото като първия европеец, спечелил Купата на императора. Meiji е помогнала в първите години от славния път на сумо бореца, а Махлянов е рекламно лице на Meiji Bulgaria Yogurt. В своите реклами Meiji показва красива българска природа, здравословна култура на хранене, традиции.

Японската корпорация участва в различни дейности и събития за популяризиране на българската култура. Тя спонсорира периодичните концерти на Софийската национална опера в Япония, предоставя стипендии за езиково обучение и престой на български ученици в страната и подкрепя градовете домакини, които ще посрещат българския национален отбор по художествена гимнастика по време на олимпийските игри в Токио през 2020 г.

"Киселото мляко Meiji Bulgaria Yogurt e бранд №1 в своята категория в Япония. Когато се спомене името на България, първото нещо, което възниква в съзнанието на японците, е киселото мляко." Това заяви на пресконференция Хисаши Накаяма - почетен консул на България в Йокохама и съветник към борда на директорите на Meiji ("Мейджи"). Представители на корпорацията, която от десетилетия произвежда българско кисело мляко, са в страната ни по повод 110 години от първите контакти между Япония и България, 80-годишнината от установяването на официални дипломатически отношения и 60-годишнината от тяхното възстановяване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Докато България беше изолирана от света по времето на комунистическата диктатура, гърците успяха да откраднат традиционното българско кисело мляко и да го патентоват като свой продукт. Днес целия свят познава българското кисело мляко като "гръцко". Япония е единствената държава в света, която знае истината че това е български продукт.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Не само киселото мляко. И саламуреното сирене, и всякакви традиционни балкански продукти са известни из Запада като гръцки. Честно казано, където и да е измислено нещо - важно е кой го популяризира. Много хора не знаят, че оригиналната операционна система на Майкрософт не е създадена от Бил Гейтс.

    Мисълта ми е, че сме загубили и губим много възможности да реализираме огромни количества българска традиционна храна. Като започнем от месните продукти, лютеница, кисело мляко - има огромен потенциал. Само че никой не ни знае. Това е трагично.

  • 3
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina


    До коментар [#] от "
    Георги Георгиев
    ":

    Word!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK