Японската Meiji произвежда всеки ден 800 хил. кофички българско кисело мляко
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Японската Meiji произвежда всеки ден 800 хил. кофички българско кисело мляко

MEIJI

Японската Meiji произвежда всеки ден 800 хил. кофички българско кисело мляко

Meiji Bulgaria Yogurt държи 20% от пазара на мляко в страната, който се оценява на 3.8 млрд. долара за 2017 г.

Мара Георгиева
7195 прочитания

MEIJI

© MEIJI


"Киселото мляко Meiji Bulgaria Yogurt e бранд №1 в своята категория в Япония. Когато се спомене името на България, първото нещо, което възниква в съзнанието на японците, е киселото мляко." Това заяви на пресконференция Хисаши Накаяма - почетен консул на България в Йокохама и съветник към борда на директорите на Meiji ("Мейджи"). Представители на корпорацията, която от десетилетия произвежда българско кисело мляко, са в страната ни по повод 110 години от първите контакти между Япония и България, 80-годишнината от установяването на официални дипломатически отношения и 60-годишнината от тяхното възстановяване.

Защо не опитаме

През 1970 г. на световното изложение "Експо" в Осака екип на Meiji посещава българския щанд със задачата да проучи възможността за производството на българско кисело мляко в Япония. "Автентичното кисело мляко ще бъде прието на пазара. Защо не опитаме", казва тогава Кеиджо Фуджими, директор по продажбите, а по-късно президент на компанията.

Следват лабораторни анализи и преговори и започва същинското производство. Първите продажби не са оптимистични заради наложения дотогава вкус на пазара на кисели млека в Япония – подсладени и втвърдени с желатин. Meiji е зарината с обезкуражаващи отзиви ("Прекалено е кисело"), лавина от рекламации ("Да не би да е развалено") и върната продукция. Но въпреки това продължава да е уверена във високото качество на продукта.

Следва стратегически важен ход – след конструктивни преговори с лицензионен договор от декември 1973 г. българската държава дава разрешение на частната фирма да сложи името "България" в наименованието и етикета на киселото мляко.

Източник: MEIJI

Днес – 800 хил. кофички дневно

Пазарът на кисело мляко в Япония се оценява на 3.8 млрд. долара за 2017 г. Продуктовата гама на Meiji включва 34 млечни разновидности. Компанията произвежда над 800 хил. кофички дневно от основния артикул – обикновено кисело мляко. Meiji Bulgaria Yogurt държи 20% от пазара в търговската мрежа на Япония, като натуралното кисело мляко в големи опаковки има 40% пазарен дял. Meiji Bulgaria Yogurt превъзхожда по познаваемостта и популярност марки като Coca-Cola и Danon, твърдят от японската компания.

Зад успеха

Четири основни фактора са в основата на успеха на Meiji Bulgaria Yogurt, отчита японският производител: използването на селектирани оригинални български закваски (млечно-кисели бактерии), името "България", технологията на производство, динамичната маркетингова стратегия.

Три института допринасят за усъвършенстване на продуктовата гама – за изследване на закваски, за нови продукти и за нови технологии. В търсене на вкус, подходящ за японския потребител, някои от щамовете са променени, а млякото е регистрирано като продукт със здравословен ефект. Технологията на производство е усъвършенствана, като през 2000 г. е разработен специален метод Maroyaka Tannen, който позволява бърза ферментация при ниски температури.

Meiji налага продукта като традиционен, натурален, здравословен, с добър вкус, автентичен. Маркетинговата стратегия на дружеството изисква обновяване на дизайна и опаковката не всеки две години. Не се променят логото и цветът, звуковото лого и оригиналният аромат.

"Продаваме Meiji Bulgaria Yogurt и в Китай, Тайланд и Сингапур. Обмисляме експанзия и в други държави от Югоизточна Азия", обяви Хисаши Накаяма.

Корпорацията

Корпорацията Meiji е един от най-големите и най-стари производители на хранителни продукти в Япония, основана през 1916 г. Meiji Holdings Company произвежда млечни продукти, шоколадови и захарни изделия и лекарства и отчита 11.8 млрд. долара оборот за 2018 г. Холдингът е четвърти в топ 10 на компаниите в Япония.

С участието на Калоян Махлянов – Котоошу

От Япония специално за честването пристигна и Калоян Махлянов – Котоошу, който влезе в историята на сумото като първия европеец, спечелил Купата на императора. Meiji е помогнала в първите години от славния път на сумо бореца, а Махлянов е рекламно лице на Meiji Bulgaria Yogurt. В своите реклами Meiji показва красива българска природа, здравословна култура на хранене, традиции.

Японската корпорация участва в различни дейности и събития за популяризиране на българската култура. Тя спонсорира периодичните концерти на Софийската национална опера в Япония, предоставя стипендии за езиково обучение и престой на български ученици в страната и подкрепя градовете домакини, които ще посрещат българския национален отбор по художествена гимнастика по време на олимпийските игри в Токио през 2020 г.

"Киселото мляко Meiji Bulgaria Yogurt e бранд №1 в своята категория в Япония. Когато се спомене името на България, първото нещо, което възниква в съзнанието на японците, е киселото мляко." Това заяви на пресконференция Хисаши Накаяма - почетен консул на България в Йокохама и съветник към борда на директорите на Meiji ("Мейджи"). Представители на корпорацията, която от десетилетия произвежда българско кисело мляко, са в страната ни по повод 110 години от първите контакти между Япония и България, 80-годишнината от установяването на официални дипломатически отношения и 60-годишнината от тяхното възстановяване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Докато България беше изолирана от света по времето на комунистическата диктатура, гърците успяха да откраднат традиционното българско кисело мляко и да го патентоват като свой продукт. Днес целия свят познава българското кисело мляко като "гръцко". Япония е единствената държава в света, която знае истината че това е български продукт.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Не само киселото мляко. И саламуреното сирене, и всякакви традиционни балкански продукти са известни из Запада като гръцки. Честно казано, където и да е измислено нещо - важно е кой го популяризира. Много хора не знаят, че оригиналната операционна система на Майкрософт не е създадена от Бил Гейтс.

    Мисълта ми е, че сме загубили и губим много възможности да реализираме огромни количества българска традиционна храна. Като започнем от месните продукти, лютеница, кисело мляко - има огромен потенциал. Само че никой не ни знае. Това е трагично.

  • 3
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina


    До коментар [#] от "
    Георги Георгиев
    ":

    Word!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK