BMW и Great Wall ще произвеждат заедно електроколи в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW и Great Wall ще произвеждат заедно електроколи в Китай

В новия завод трябва да се произвеждат 160 хил. коли годишно, а заетите ще са около 3000 души

BMW и Great Wall ще произвеждат заедно електроколи в Китай

Общата инвестиция на двете компании е 650 млн. евро

2543 прочитания

В новия завод трябва да се произвеждат 160 хил. коли годишно, а заетите ще са около 3000 души

© Reuters


Германският производител на луксозни автомобили BMW и китайската компания Great Wall ще инвестират заедно 650 млн. евро в производството на електромобили в Китай. Изграждането на завода в град Чжанцзяган в провинция Цзянсу ще продължи от 2020 до 2022 г. В него трябва да се произвеждат 160 хил. коли годишно, а заетите ще са около 3000 души, се казва в съобщението на двете компании.

Началото на съвместния проект

През лятото на 2018 г. те подписаха споразумение за учредяване на съвместното дружество Spotlight Automotive Limited, а сега вече проектът започва да се изпълнява. Spotlight Automotive ще произвежда електрически автомобили, като двете компании ще сглобяват собствените си брандове, като от BMW обявиха ,че там ще се произвежда последният модел на Mini, съобщава Reuters.

Няколко дни след като отпразнува 60-тия си рожден ден, от Mini обявиха първия си електрически модел. Mini Cooper SE ще излезе на пазара през 2020 г., като производството, което започна този месец, ще бъде главно в Оксфорд. Германският производител обяви, че ще продължи да произвежда Mini основно във Великобритания, като заводът в Китай ще осигури допълнителен производствен капацитет и гъвкавост за германската компания.

Очаква се заводът да позволи на BMW да произвежда при атрактивни условия голям брой електрически автомобили Mini за световния пазар, заявява Николас Петер, финансов директор на германския производител.

Връзката Германия – Китай

Mini Cooper SE е петият модел автомобил с алтернативен модел на задвижване, като от BMW се надяват до края на 2021 г. да са продали над 1 млн. хибриди и електрически автомобили. Това е вторият модел електромобил, който германският конгломерат обяви, че ще произвежда в Китай, след BMW iX3. По всичко личи, че BMW ще се постарае да спечели от разрастващия се пазар на електромобили в Kитай, където за 2018 г. бяха продадени над 1.1 млн. автомобила с алтернативно задвижване, което е 55% от световните продажби според данните на The International Council of Clean Transportation.

От BMW Group добавят, че ще продължат да използват утвърдените си търговски структури и канали в Китай. Съвместното предприятие няма да създава допълнителна организация за продажби в Китай за бъдещи електрически превозни средства. Всеки партньор ще използва собствен канал за продажби за своите конкретни марки.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK