Един по-особен фалит на банка

CryoSave фалира, оставяйки 7500 български семейства в правен вакуум

Полският приемник на бизнеса държи 35% от пазара в Европа
Полският приемник на бизнеса държи 35% от пазара в Европа
Полският приемник на бизнеса държи 35% от пазара в Европа    ©  FamiCord
Полският приемник на бизнеса държи 35% от пазара в Европа    ©  FamiCord
Темата накратко
  • Банката за стволови клетки CryoSave фалира, оставяйки 7500 български семейства в правен вакуум.
  • По-голямата част от клетките вече са във Варшава при новия си стопанин FamiCord.
  • Битката за наследството на CryoSave обаче предстои.

В края на юни около 7500 български семейства получават имейл. От него те разбират, че стволовите клетки на децата им, които са решили да съхранят в банка CryoSave от Швейцария, са били преместени във Варшава. A компанията - майка на CryoSave, с централа в Нидерландия Esperite е фалирала.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • + 1

    " Тези, чийто проби са в Португалия могат или да ги оставят там..."

    Госпожо Горанова, "чий", "чия", "чие", "чии"! "Чиито проби", а не "чийто проби"! И запетая след "Португалия", разбира се.

    Нередност?
  • 2
    desolater avatar :-|
    Desolater

    Поредната пирамида за балъци...

    Нередност?
  • 3
    kak1548052697596352 avatar :-|
    Assen Pachejieff
    • + 2

    Уважаема г-жо Горанова,
    Благодаря Ви за първата статия по темата, която е написана компетентно и без "свободни съчинения" върху фактите. За съжаление, повечето от останалите медии успяха да всеят само повече смут сред нашите клиенти, отколкото да изяснят ситуацията.
    Забелязах само една неточност: Не Фамикорде част от ПБКМ, а обратното - "шапката" е Групата Фамикорд, а ПБКМ е основната и най-старата дъщерна компания от Групата, със седалище в Полша. Мисля, че е важно да добавим и още една подробност: Наистина, при преместването на криотанковете (контейнерите), един от тях бива задържан. Този контейнер всъщност никога не се е намирал на територията на КриоСейв. Той беше експлоатиран на територията на Линде Газ (основен снабдител с течен азот на КриоСейв през всичките години). Наистина, заради дългове на КриоСейв, от Линде Газ задържаха този контейнер. Хубавото за нас тук е, че сред пробите в този контейнер едва ли има такива на български клиенти. КриоСейв стъпва на българския пазар през лятото на 2005 г. чрез местен дистрибутор - Групова практика на специализирана медицинска помощ "Шейново 2005" ООД, която е собственост на двама български акушер-гинеколози (Димитър Георгиев и Начко Чалманов). През 2008 г. КриоСейв и ГПСМП Шейново 2005 регистрират общо дружество - "ТБКЦБ"АД, като през 2010 г. КриоСейв изкупува дела на Георгиев и Чалманов и остава едноличен собственик на българското дружество. Така че, всички проби на български клиенти, с изключение на последните 26 нови клиента, чиито проби са взети през м. юни и юли тази година, се намират в Полша. Пробите на 26-те клиенти, които бяха изпратени в ТБ Биоскин (Португалия) бяха идентифицирани. Те са обработени и изследвани по всички правила и сега очакваме официалните сертификати на клиентите, с които вече се свързахме. Що се отнася до не особено успешната комуникация с българските клиенти, то този проблем е налице във всички държави, където оперираше КриоСейв и се дължи на факта, че Централата на КриоСейв достатъчно дълго време държеше "на тъмно" периферните (местните) дружества, както по отношение на финансовите трудности, така и по отношение на взетите решения за изход от ситуацията, вкл. за преговорите с Фамикорд. Освен това, дълго време очаквахме официална корпоративна информация за клиентите. Тъй като до средата на м. юни такава не дойде, то на 18-ти юни, ние в България, по своя инициатива информирахме клиентите си по имейл. Впоследствие, от Централата в Швейцария започнаха да 'заливат" клиентите със странни и недотам адекватни имейли, при това преведени нескопосано с Гугъл транслейт.

    Нередност?
Нов коментар