С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 дек 2019, 11:45, 2122 прочитания

Служители в Nissan настоявали за прекратяване на алианса с Renault

Напускащият изпълнителен директор на компанията Хирото Саикава твърди, че има консервативни ръководители, които не желаят партньорството да продължи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Служители с националистически възгледи са навредили на автомобилната компания Nissan и са искали алиансът с френската Renault да бъде прекратен, твърди в интервю за Financial Times напускащият изпълнителен директор на японския производител Хирото Саикава. Той беше принуден да се оттегли от поста след множество обвинения за действия, които са възпрепятствали просперитета на компанията. Въпреки сложността на обстоятелствата след отстраняването на бившия изпълнителен директор Карлос Гон Саикава е оптимист за бъдещето на Nissan.

В последното си интервю Саикава споделя за служители с "дълбоко вкоренени консервативни възгледи, според които компанията трябва да се върне към времето преди финансовата си криза през 1999 г.". Въпросната финансова криза е обстоятелството, което довежда до сливането на Nissan с Renault и до обвързването с Карлос Гон, тогавашен главен изпълнителен директор на френската компания. Според Саикава служителите искат да се сложи край на 20-годишната съвместна работа с Renault.


Оптимист за Nissan

Последната година на Хирото Саикава като главен изпълнителен директор на Nissan беше съпътствана от драстичен спад на печалбите на автомобилната компания, както и множество обвинения, сред които и получаване на неправомерни плащания. Това доведе до натиск и в крайна сметка до оставка на Саикава.

Въпреки хаоса в компанията, последвал обвиненията срещу Карлос Гон, Саикава споделя, че е оптимистично настроен за бъдещето на автомобилните производители. "Искам новият комитет възможно най-скоро да изготви план за успех на компанията", споделя Саикава. Макото Учида, ръководител на бизнеса на Nissan в Китай, ще заеме позицията на главен изпълнителен директор през тази седмица и ще ръководи компанията заедно с Ашвани Гупта, главен оперативен директор на Mitsubishi Motors, и Джун Секи, старши вицепрезидент на Nissan.



"Те знаят какви са проблемите на алианса и как трябва да се решат", твърди Саикава. "Толкова много неочаквани неща се случиха през последната година, но съм облекчен, че ще бъда наследен от това ново поколение лидери."

План за възстановяване на бизнеса

След скандалa с Карлос Гон Nissan отчита рекордно ниски печалби. Оперативната печалба за третото тримесечие на 2019 г. е 274.98 млн. долара, a продажбите са спаднали до 1.27 млн. броя през същия период. Това са най-слабите тримесечни резултати на компанията за последните 15 години. Новите ръководители на компанията работят над план за възстановяване на бизнеса.

Седмици преди оставката си Саикава и председателят на Renault Жан-Доминик Сенард са обсъдили възможни начини за промяна на акционерната структура в алианса. В момента Renault държи 43% от акциите на Nissan, а японската група - 15% във френската компания.

Поглед към електрическите коли

На фона на проблемите в ръководството Nissan обяви, че инвестира 33 млрд. йени (303 млн. долара) във водещия си завод в японската префектура Точиги в първата производствена система за електрически коли. Според вицепрезидента Хидеюки Сакамото производствените методи трябва да бъдат променени, защото се използват все повече и хибридни, и електрически двигатели, както и услуги на изкуствен интелект. При производствените нововъведения, които трябва да бъдат направени догодина, ще се използват роботизирани машини и сензори, за да се намали физическият стрес на работниците, които сглобяват колите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 674 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 832 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei вече произвежда смартфони без американски чипове

Според UBS и японската компания Fomalhaut Techno Solutions моделът Mate 30 не съдържа американски части

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10