// K2: Бизнесът / Компании
"Монбат" отчита четири пъти по-висока печалба
Приходите на групата се увеличават с 13% за деветмесечието
Продажби
По-голямата част от приходите на компанията идват от двата й основни бизнеса - производство на оловно-киселинни акумулатори и рециклиране. Малък дял имат литиево-йонните батерии, които "Монбат" добави към дейността си след придобиване на развойната германска фирма EAS преди няколко години. Компанията отчита увеличение във всички сегменти, като най-голям е ръстът при италианския завод за рециклиране Piombifera.
"Монбат" продава продукцията си в над 60 държави, като най-важни пазари са Германия, Франция, Испания, Румъния и Италия. Близо 90% от приходите й за деветмесечието са от продажби в чужбина.
Печалба
Нетната печалба достига 12.4 млн. лв. към края на септември, като дружеството почти удвоява резултата си през третото тримесечие (6.4 млн. лв. в средата на годината). Спрямо същия период на миналата година печалбата нараства с 316%.
Над 50% е увеличението и на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига 27.5 млн. лв. в края на септември. Наскоро компанията представи пред инвеститорите прогноза, според която за цялата година EBITDA ще е в размер на 38 млн. лв. Макар и по-ниска от първоначалните очаквания, прогнозираната оперативна печалба все пак е с 57% по-голяма от миналогодишната.
Още по темата
"Монбат" очаква над 38 млн. лв. оперативна печалба за 2019 г.
Петгодишната програма на дружеството предвижда както органичен растеж, така и нови придобивания и продукти
30 сеп 2019"Монбат" увеличава печалбата си над седем пъти
Консолидираните приходи нарастват с близо една пета към средата на годината
3 сеп 2019
Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро
10 дек 2019, 858 прочитания

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator
10 дек 2019, 620 прочитания
10 дек 2019, 2220 прочитания
10 дек 2019, 2216 прочитания
10 дек 2019, 1452 прочитания
10 дек 2019, 1172 прочитания
10 дек 2019, 1156 прочитания
Големите рекламодатели и компании търсят конференциите като успешна платформа да разпространят своите ключови послания