С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 дек 2019, 19:35, 3380 прочитания

"Телелинк бизнес сървисис груп" ще дебютира на БФБ през януари (коригирана)

Компанията получи одобрение на проспекта си от КФН

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за финансов надзор (КФН) е одобрила проспекта за листване на IT компанията "Телелинк бизнес сървисис груп" на Българската фондова борса (БФБ). Това става ясно от сайта на регулатора. Компанията заяви желанието си да листне "до 30% от съществуващите акции" на българската борса през юли, като тогава намеренията бяха тя да дебютира през ноември.

Сега пред "Капитал" изпълнителният директор на "Телелинк бизнес сървисис груп" Иван Житиянов коментира, че новият план е фирмата да се появи на БФБ "в началото на следващата година". "Телелинк бизнес сървисис" е едно от четирите звена на "Телелинк", която . Компанията предлага решения по отношение на IT инфраструктура, информационна защита, дигитална трансформация, големи данни и други.


Без промяна в собствеността

През юли мажоритарният собственик на "Телелинк" Любомир Минчев коментира пред "Капитал", че на борсата ще се появят до 30% от вече съществуващите акции, без да се издават нови. Технически се листват всички 12.5 млн. акции, но само 30% от тях ще бъдат предложени от настоящите акционери за търговия на този етап. Те са с номинална стойност от 1 лв. Въпреки че голяма част от дела ще бъде именно на Минчев, който притежава 88% от общия брой акции, промяна в контрола няма да има.

Според Минчев причините за листването на компанията на борсата са три – споделяне на печалбата сред служителите, които да могат да станат акционери, отваряне на възможността в компанията да влязат институционални инвеститори и допълнителна увереност.



Дружеството, което излиза на борсата - "Телелинк бизнес сървисис груп" е специално създадено за излизането на борсата през това лято, като в него са обособени активи от групата. Затова и за него няма одитирани и консолидирани данни за 2018 г. като според проспекта комбинираните му приходи за годината са 116 млн. лв., а печалбата е 7.7 млн. лв. Основно негово дъщерно дружество е една от най-големите компании в IT сектора в България "Телелинк бизнес сървисис", което за 2018 г. има приходи 53.7 млн. лв. и печалба малко над 2 млн. лв. с общо заети 144 към края на миналата година. Компанията оперира в България, Сърбия, Черна гора, Словения, Босна и Херцеговина, Македония и Албания, като основният й пазар е домашният.

Статията е променена в 11:30 ч. на 3 декември с уточнението, че
"Телелинк бизнес сървисис груп" е дружеството, което излиза на борсата, а не "Телелинк бизнес сървисис" и съответно са коригирани данните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг" France Air Management купува "Ес Ай Джи еър хендлинг"

Смяната на собствеността на фирмата за отопление и вентилация е част от международна сделка за 222.7 млн. евро

10 дек 2019, 858 прочитания

"Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране "Трансметрикс" ще прави софтуер за транспортни компании с еврофинансиране

Компанията за логистични решения спечели грант от 3.25 млн. лв. от EIC Accelerator

10 дек 2019, 620 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 декември)

Saatchi&Saatchi Sofia е най-ефективната рекламна агенция за 2019 г.; България е на 29-о място по медийна грамотност; Коледната кампания на Apple и др.

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10