С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 дек 2019, 11:30, 2068 прочитания

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Новината за потенциалните преговори дойде само няколко дни след като Louis Vuitton обяви, че ще купи Tiffany

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на луксозни стоки Moncler отрече новината, че компанията е получила оферта за придобиване от конкурента си Kering. Изпълнителният директор и главен акционер Ремо Руфини поясни в прессъобщение, че "от време на време поддържа контакти и взаимодейства с инвеститори и други участници в сектора, включително групата на Kering, с цел проучване на стратегическите потенциални възможности за по-нататъшно насърчаване на успешното развитие на Moncler". Наричайки я слух, той отрече новината от Bloomberg в четвъртък. "В момента обаче няма конкретна оферта."

Агенцията съобщи по-рано през седмицата за потенциална сделка между производителите на луксозни стоки. Това повиши очакванията за повече сделки в луксозната индустрия, след като Louis Vuitton се договори да купи Tiffany преди няколко седмици. Акциите на Moncler се покачиха първоначално с над 10% на борсата в Милано в резултат на новината.


Кои са Moncler

Компанията, създадена през 1952 г. в планинско френско градче близо до Гренобъл, първоначално произвежда зимни якета. През 2003 г. Ремо Руфини купува компанията, като през 2013 г. пуска акциите й на борсата в Милано. Оттогава тя променя стратегията си и освен якета започва да произвежда и пуловери, обувки, зимни аксесоари и детски дрешки (предимно за момичета), като продуктите са във високия ценови клас. Различното в стратегията на Moncler е, че изгражда магазините си основно около големите международни летища, където разчита на постоянния трафик от по-заможни клиенти. Акциите на компанията при IPO-то през 2013 г. са били 10.2 евро и са се повишили с над 300% до 42 евро към настоящ момент. Приходите й са нараснали 7 години поред до 1.42 млрд. евро през 2018 г. Азия е основният пазар, като оттам идват 616 млн. евро от годишните й постъпления.

Защо Kering иска компанията



Kering е френски производител на луксозни стоки, основан през 1963 г. от Франсоа Пино в Париж. С годишни приходи над 13.7 млрд. евро и брандове като Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen и Bottega Veneta, целта на Kering e да бъде най-голямата компания в сектора за луксозни стоки в света по отношение на креативността, устойчивостта и дългосрочните финансови резултати. Френската компания се стреми да използва повече възобновяеми продукти и инвестира в дигитализация. Според годишния й отчет 5% от продажбите през 2018 г. идват от интернет.

Новината за потенциалните преговори между Kering и Moncler дойде само няколко дни след като най-голямата компания по-продажби в сектора на луксозните стоки Louis Vuitton обяви, че ще купи американската Tiffany за 16.2 млрд. долара в най-голямата сделка в историята на сектора за луксозни продукти.

Евентуално придобиване на Moncler ще помогне на Kering да бъде в крак с по-големия конкурент LVMH, като съперничеството между председателя на LVMH Бернар Арно и мажоритарния акционер на Kering Франсоа Пино трансформира индустрията през последните няколко десетилетия. С капитализация от над 10 млрд. евро Moncler вероятно ще струва скъпо на Kering, като според източници на Reuters шансовете за сделка между двете компании са минимални, тъй като Moncler е конкуренция на Kering и няма да увеличи портфолиото от продукти на френската компания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 974 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 1124 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10