Moncler отрече слуховете за сливане с Kering
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Евентуално придобиване на Moncler ще помогне на Kering да бъде в крак с по-големия конкурент LVMH

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Новината за потенциалните преговори дойде само няколко дни след като Louis Vuitton обяви, че ще купи Tiffany

2482 прочитания

Евентуално придобиване на Moncler ще помогне на Kering да бъде в крак с по-големия конкурент LVMH

© Reuters


Производителят на луксозни стоки Moncler отрече новината, че компанията е получила оферта за придобиване от конкурента си Kering. Изпълнителният директор и главен акционер Ремо Руфини поясни в прессъобщение, че "от време на време поддържа контакти и взаимодейства с инвеститори и други участници в сектора, включително групата на Kering, с цел проучване на стратегическите потенциални възможности за по-нататъшно насърчаване на успешното развитие на Moncler". Наричайки я слух, той отрече новината от Bloomberg в четвъртък. "В момента обаче няма конкретна оферта."

Агенцията съобщи по-рано през седмицата за потенциална сделка между производителите на луксозни стоки. Това повиши очакванията за повече сделки в луксозната индустрия, след като Louis Vuitton се договори да купи Tiffany преди няколко седмици. Акциите на Moncler се покачиха първоначално с над 10% на борсата в Милано в резултат на новината.

Кои са Moncler

Компанията, създадена през 1952 г. в планинско френско градче близо до Гренобъл, първоначално произвежда зимни якета. През 2003 г. Ремо Руфини купува компанията, като през 2013 г. пуска акциите й на борсата в Милано. Оттогава тя променя стратегията си и освен якета започва да произвежда и пуловери, обувки, зимни аксесоари и детски дрешки (предимно за момичета), като продуктите са във високия ценови клас. Различното в стратегията на Moncler е, че изгражда магазините си основно около големите международни летища, където разчита на постоянния трафик от по-заможни клиенти. Акциите на компанията при IPO-то през 2013 г. са били 10.2 евро и са се повишили с над 300% до 42 евро към настоящ момент. Приходите й са нараснали 7 години поред до 1.42 млрд. евро през 2018 г. Азия е основният пазар, като оттам идват 616 млн. евро от годишните й постъпления.

Защо Kering иска компанията

Kering е френски производител на луксозни стоки, основан през 1963 г. от Франсоа Пино в Париж. С годишни приходи над 13.7 млрд. евро и брандове като Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen и Bottega Veneta, целта на Kering e да бъде най-голямата компания в сектора за луксозни стоки в света по отношение на креативността, устойчивостта и дългосрочните финансови резултати. Френската компания се стреми да използва повече възобновяеми продукти и инвестира в дигитализация. Според годишния й отчет 5% от продажбите през 2018 г. идват от интернет.

Новината за потенциалните преговори между Kering и Moncler дойде само няколко дни след като най-голямата компания по-продажби в сектора на луксозните стоки Louis Vuitton обяви, че ще купи американската Tiffany за 16.2 млрд. долара в най-голямата сделка в историята на сектора за луксозни продукти.

Евентуално придобиване на Moncler ще помогне на Kering да бъде в крак с по-големия конкурент LVMH, като съперничеството между председателя на LVMH Бернар Арно и мажоритарния акционер на Kering Франсоа Пино трансформира индустрията през последните няколко десетилетия. С капитализация от над 10 млрд. евро Moncler вероятно ще струва скъпо на Kering, като според източници на Reuters шансовете за сделка между двете компании са минимални, тъй като Moncler е конкуренция на Kering и няма да увеличи портфолиото от продукти на френската компания.

Производителят на луксозни стоки Moncler отрече новината, че компанията е получила оферта за придобиване от конкурента си Kering. Изпълнителният директор и главен акционер Ремо Руфини поясни в прессъобщение, че "от време на време поддържа контакти и взаимодейства с инвеститори и други участници в сектора, включително групата на Kering, с цел проучване на стратегическите потенциални възможности за по-нататъшно насърчаване на успешното развитие на Moncler". Наричайки я слух, той отрече новината от Bloomberg в четвъртък. "В момента обаче няма конкретна оферта."

Агенцията съобщи по-рано през седмицата за потенциална сделка между производителите на луксозни стоки. Това повиши очакванията за повече сделки в луксозната индустрия, след като Louis Vuitton се договори да купи Tiffany преди няколко седмици. Акциите на Moncler се покачиха първоначално с над 10% на борсата в Милано в резултат на новината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK