С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 дек 2019, 11:30, 2073 прочитания

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Новината за потенциалните преговори дойде само няколко дни след като Louis Vuitton обяви, че ще купи Tiffany

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на луксозни стоки Moncler отрече новината, че компанията е получила оферта за придобиване от конкурента си Kering. Изпълнителният директор и главен акционер Ремо Руфини поясни в прессъобщение, че "от време на време поддържа контакти и взаимодейства с инвеститори и други участници в сектора, включително групата на Kering, с цел проучване на стратегическите потенциални възможности за по-нататъшно насърчаване на успешното развитие на Moncler". Наричайки я слух, той отрече новината от Bloomberg в четвъртък. "В момента обаче няма конкретна оферта."

Агенцията съобщи по-рано през седмицата за потенциална сделка между производителите на луксозни стоки. Това повиши очакванията за повече сделки в луксозната индустрия, след като Louis Vuitton се договори да купи Tiffany преди няколко седмици. Акциите на Moncler се покачиха първоначално с над 10% на борсата в Милано в резултат на новината.


Кои са Moncler

Компанията, създадена през 1952 г. в планинско френско градче близо до Гренобъл, първоначално произвежда зимни якета. През 2003 г. Ремо Руфини купува компанията, като през 2013 г. пуска акциите й на борсата в Милано. Оттогава тя променя стратегията си и освен якета започва да произвежда и пуловери, обувки, зимни аксесоари и детски дрешки (предимно за момичета), като продуктите са във високия ценови клас. Различното в стратегията на Moncler е, че изгражда магазините си основно около големите международни летища, където разчита на постоянния трафик от по-заможни клиенти. Акциите на компанията при IPO-то през 2013 г. са били 10.2 евро и са се повишили с над 300% до 42 евро към настоящ момент. Приходите й са нараснали 7 години поред до 1.42 млрд. евро през 2018 г. Азия е основният пазар, като оттам идват 616 млн. евро от годишните й постъпления.

Защо Kering иска компанията



Kering е френски производител на луксозни стоки, основан през 1963 г. от Франсоа Пино в Париж. С годишни приходи над 13.7 млрд. евро и брандове като Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen и Bottega Veneta, целта на Kering e да бъде най-голямата компания в сектора за луксозни стоки в света по отношение на креативността, устойчивостта и дългосрочните финансови резултати. Френската компания се стреми да използва повече възобновяеми продукти и инвестира в дигитализация. Според годишния й отчет 5% от продажбите през 2018 г. идват от интернет.

Новината за потенциалните преговори между Kering и Moncler дойде само няколко дни след като най-голямата компания по-продажби в сектора на луксозните стоки Louis Vuitton обяви, че ще купи американската Tiffany за 16.2 млрд. долара в най-голямата сделка в историята на сектора за луксозни продукти.

Евентуално придобиване на Moncler ще помогне на Kering да бъде в крак с по-големия конкурент LVMH, като съперничеството между председателя на LVMH Бернар Арно и мажоритарния акционер на Kering Франсоа Пино трансформира индустрията през последните няколко десетилетия. С капитализация от над 10 млрд. евро Moncler вероятно ще струва скъпо на Kering, като според източници на Reuters шансовете за сделка между двете компании са минимални, тъй като Moncler е конкуренция на Kering и няма да увеличи портфолиото от продукти на френската компания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1278 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10