С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 дек 2019, 10:40, 2054 прочитания

Трудни времена за германската автомобилна индустрия

Преходът към електрически превозни средства значително ще намали броя на заетите в индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската автомобилна индустрия е изправена пред сериозни предизвикателства от глобален мащаб. Първите негативни ефекти от солидните инвестиции в електрически автомобили започват да се проявяват, докато световното икономическо забавяне и строгите европейски стандарти за въглеродни емисии допълнително усложняват положението на производителите в сектора, пише Financial Times.

Автомобилният сектор е изправен пред нуждата от иновации в традиционните превозни средства, за да се приспособи към новите изисквания на променящата се глобална икономика. Големи германски производители вече са започнали да влагат средства в електрически автомобили и споделят планове за бъдещи увеличения в инвестициите. Volkswagen, най-големият автомобилен производител в света, обяви програма за инвестиции от 33 млрд. евро в електрически автомобили.


Съкращаване на персонал

Планираният преход към иновативните превозни средства предвещава сериозни последици за пазра на труда в Германия. Електрическите автомобили ще се състоят от много по-малко на брой части в сравнение с добре познатите ни превозни средства. Докато традиционните имат около 2000 отделни елемента, електрическите коли ще имат по-малко от 20, съобщава The Detroit News. Основно ще бъдат съставени от масивна батерия и електрически мотор, които могат да бъдат внесени вместо да се произведат от американска компания. Това подсказва, че за производството на електрическите автомобили ще са необходими значително по-малко работници.

Преходът към електрически превозни средства би променил изцяло досега познатия световен пазар. Сравнително по-лесното снабдяване с батерии би намалил бариерите за навлизане на пазара, което вероятно драстично ще увеличи конкуренцията.



Съкращаването на персонал в автомобилната индустрия вече е започнало, като се очаква темпът да нарасне в близкото бъдеще. Собствениците на Mercedes-Benz и Audi, съответно Daimler и Volkswagen, вече съобщиха за подготвяни съкращения на 20 хил. работници през следващите няколко години. Големи автомобилни компании са обявили около 50 хил. очаквани съкращения в индустрията до края на 2019 г., а през следващото десетилетие те ще се равняват на почти четвърт милион според Фердинанд Дюденхьофер, ръководител на Центъра за автомобилни проучвания в университета Дуисбург-Есен. В Германия автомобилният сектор осигурява заетостта на 833 937 души, според статистически данни от 2018 г. Предполага се, че цената на съкращаването на служители в индустрията ще се равнява на 100 хил. евро на позиция.

Други фактори

Глобалното забавяне в икономиката също допринася за напрежението в автомобилната индустрия. Търговската война между САЩ и Китай и рисковете, свързани с Brexit, създават несигурност около бъдещите мита, което е довело до нарастване на местното производство на автомобили в Китай и Северна Америка. В резултат на това се налага германските компании да продават на по-нестабилния европейски пазар.

Строгите стандарти на ЕС за понижаване на емисиите на въглероден диоксид, които ще влязат в сила през 2020 г., съкращават времето на автомобилните компании да се адаптират към новите условия. Целта за 23% намаление в емисиите на парникови газове до 2030 г. в сравнение с 2005 г. предвижда необходимостта между 7 и 10.5 млн. от автомобилите на германските пътища да бъдат заменени с електрически до края на следващото десетилетие.

Напрежението се увеличава допълнително и от иновациите в транспортния бранш. Новите конкуренти в сектора, сред които Uber и Waymo, компанията на Google, получила първа разрешение за напълно автономни коли в Калифорния, могат да доведат до допълнително намаляване на търсенето на традиционните превозни средства в бъдеще. "Германската автоиндустрия трябва да се научи да се адаптира по-бързо, да се променя по-бързо", предупреждава Арнд Елингхорст, анализатор в британската Evercore ISI.

Високи разходи

Ралф Калмбах, експерт по автомобилна индустрия в консултантската компания Bain & Co, описва бъдещите условия в сектора като "най-голямата криза след изобретяването на автомобила". Калмбах, който консултира германски автомобилни производители в продължение на 32 години, предупреждава, че никой от тях няма да оцелее в бъдеще, ако отказва да се промени. Въпреки това не всички производителите са склонни да вложат всичките си средства в прехода към електрическата ера. Докато Volkswagen успешно покрива разходите за разработката на новия вид превозни средства, други производители, сред които Daimler и BMW, не разполагат с необходимите натрупани средства. "За момента трябва да осъзнаем, че с всеки произведен електрически автомобил компаниите губят огромно количество пари", отбелязва Калмбах.

Все още не е напълно ясно колко драстично и бързо електрическите автомобили ще заемат пазара. Американският център за автомобилни изследвания (CAR) и други фирми, изследващи влиянието на нови технологии върху автомобилната индустрия, очакват електрическите превозни средства да не представляват повече от 10% от световния пазара до края на 2020 г. Анализатори на Bloomberg предвиждат електрическите коли да заменят газовите алтернативи след около 20 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 635 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1270 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ОПЕК и Русия намаляват още добива на петрол в нов опит да повишат цените

Най-големите производители се съгласиха да ограничат доставките с още 500 хил. барела дневно

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10