Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 дек 2019, 11:30, 3581 прочитания

"Грипс–ПВЦ" очаква поне 10-12% ръст на продажбите на изкуствени елхи през сезона

Единственият български производител на декоративни коледни дръвчета инвестира 250 хил. евро в специализирано оборудване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Търсенето на коледни елхи и украса тази година закъснява поради по-дълго задържалото се топло време. Но единственият български производител на изкуствени коледни дръвчета – фирма "Грипс–ПВЦ" от гр. Раковски, отново очаква минимум 10-12% ръст на продажбите за сезона. Това заяви за "Капитал" Йонко Земярски, съдружник в компанията, която за 2018 г. отчете 1.892 млн. лв. приходи и 146 хил. лв. печалба.

Тази година фабриката за производство на декоративни елхи, която е единствена и на Балканите, инвестира 250 хил. евро в специализирано технологично оборудване. Това позволи на фирмата да произвежда най-новите модели коледни дръвчета и да открие още 10 работни места.


Пазар

По данни на дружеството годишно в България се продават 260 хил. изкуствени елхи, като "Грипс - ПВЦ" държи над 60% от пазара, а останалите количества са внос основно от Китай и Холандия.

В България фабриката продава директно за обществени организации и частни фирми, както и за крайни клиенти през вериги магазини, специализирани търговски обекти от типа "Направи си сам", обекти за продажби на едро и др.



През онлайн магазина на компанията минават 30% от продажбите. Интернет покупките бележат 15% ръст през 2018 г. спрямо предходната година, отчита Йонко Земярски.

Над 80% от производството се изнася в 11 европейски страни: Румъния, Унгария, Сърбия, Хърватия, Македония, Словения, Австрия, Босна и Херцеговина, Словакия и Чехия.


Модата

Моделите се усъвършенстват и все повече хора търсят качествени елхи, близки на външен вид до естествените. "Най-популярният модел е 3D елхата, която е най-близо до истинската и прилича на борчетата в скандинавските страни - зелена, обемна, с триизмерни иглички. Вторият най-предпочитан модел е "жилковата" (от фолио)", обобщава потребителските нагласи Йонко Земярски.

Новост тази година на пазара в страната и в Европа са два модела: "Виктория 3D" и "Заснежената кралска елха". "Виктория 3D" имитира ела, клончетата и игличките й са по-къси, немачкаеми и негорими. Заснежената кралска елха е посипана със "сняг", клоните са натежали и са обърнати надолу. "Снегът" за този модел "съхне" при специална температура в специални производствени помещения във фабриката, обяснява Йонко Земярски.


Предпочитанията

Най-популярният цвят за изкуствените елхи остава зеленият в различните му нюанси. В Австрия, Унгария, Словакия и Чехия семействата избират един и същ цвят както за елха, така и за украсата, което не е характерно за държавите на Балканите, показват наблюденията на българския производител.

Визията ("елхата да е реалистична") е най-важният критерий за избор на изкуствена елха, отчита фирмено проучване в 12-те държави, в които "Грипс – ПВЦ" продава. На второ място при избора е височината, а на трето – цената.

Във всички 12 държави, включително в България, най-често поръчваната елха е висока 2.20 метра, докато в предишни години е била 1.80 метра. Българските купувачи отделят средно между 100 и 110 лв. за декоративна елха, което е около 10% повече от миналата година. Такъв е ръстът и в бюджета за покупка на коледно дръвче и в останалите 11 европейски страни, в които "Грипс – ПВЦ" продава, показва фирмената статистика.

Тенденции

Елхите вече се сменят по-често, на по-кратък период от време. Семействата инвестират все по-големи суми в коледни дръвчета, като разликата между столиците и останалите големи градове сe заличава. Елхи търсят не само кметовете на общините, но и на по-малките райони, които поставят коледното дръвче в кварталния парк или на площада, обобщава Йонко Земярски.

Новост в Хърватия, Сърбия, Македония и Словения е поставянето на изкуствени елхи на двора и украсяването им с LED светлини. В България обаче това все още не е популярно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Милушев, търговска верига "ЗОРА": Предизвикателствата налагат иновативни решения и излизане от рамките на досегашния начин на работа Георги Милушев, търговска верига "ЗОРА": Предизвикателствата налагат иновативни решения и излизане от рамките на досегашния начин на работа

Разработихме план за действие в следващите три месеца, очаквайки пандемията да приключи в този срок, казва управляващият съдружник в компанията

9 апр 2020, 634 прочитания

Веригите предлагат да оформят фермерски пазари на паркингите на магазините 2 Веригите предлагат да оформят фермерски пазари на паркингите на магазините

Офертата идва след обсъждания със земеделския министър и е по-пазарен модел за подкрепа на местното производство

8 апр 2020, 1041 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ

Компаниите ще си сътрудничат в производството на нови модели електромобили

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10