Френската компания Latecoere разширява производството на авиационни компоненти в завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. Това стана ясно, след като в края на миналата седмица "Латекоер България" получи инвеститорски сертификат за проекта си "Сглобяване на метални компоненти за носова част на самолет Airbus A350".
Новият цех
Изпълнението на проекта реално започна през март тази година и самото строителство вече е завършило, като в момента компанията дооборудва новия цех. Той добавя около 4 хил. кв.м площ към 5-те хил. кв.м на първото производствено хале. Допълнителното производство ще осигури нови 35 работни места към работещите вече близо 200 души в завода, казаха от икономическото министерство.
Носовата част на Airbus е нов продукт за българското предприятие. Когато заводът беше открит през миналата година, продуктовата листа включваше шкафове за авиационно оборудване за няколко модела самолети, а малко по-късно беше добавено и производство на самолетни врати. Дейностите по сглобяването на носовата част се изпълняват в новото помещение, което е изградено в съседство със съществуващото.
Инвеститорът
По първоначални оценки общата инвестиция в завода край Пловдив трябва да достигне 15 млн. евро. Според споразумение с българското правителство с нея се признават старите офсетни ангажименти на Airbus по доставката на френски хеликоптери, тъй като продукцията на "Латекоер" ще е изключително за самолетния гигант. Очакванията на френската група са пловдивският завод да започне да работи на печалба от третата година.
Френската компания Latecoere разширява производството на авиационни компоненти в завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. Това стана ясно, след като в края на миналата седмица "Латекоер България" получи инвеститорски сертификат за проекта си "Сглобяване на метални компоненти за носова част на самолет Airbus A350".
4 коментара
Доказали сме се. Това ще помогне и за привличането на други предприятия. Стискам палци!
Новината е хубава, но за пореден път се "боготворят" инвестиции на западни компании за не особено големи суми, а в същото време много чисто български фирми инвестират повече без да се споменават дори...
5 мил. в някои случаи струва просто една малко по-сложна производствена линия или специализирана машина
5 милиона 10 милиона заплатите 650 лева боноси 750 лв глупости на таркалета заплати да дават но никой не дава зплати спорет стандарта на нашата снрана
Ще разширяват, къде в европа са толкова ниски заплатите, тук им е рай.