С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 10 дек 2019, 12:10, 6765 прочитания

Финландска храна в България

Веригата за бързо хранене Hesburger отчита солиден ръст и планира разрастване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Име: Бългериан бургер
Създадена: 2016 г.
Собственик: Burgerbul (Финландия)
Управители: Кари Салмела/Танер Атлатирлар
1966 г., Югозападна Финландия. Тогава Хейки Салмела и съпругата му Кирсти основават заведението Kievari Grilli в градчето Наантали, в близост до някогашната столица Турку. Това е и началото на веригата за бързо хранене Hesburger, която днес е лидер в този сегмент в северната европейска държава. 53 години по-късно и след повече от 480 обекта в девет държави Hesburger продължава да се управлява все така семейно. А отскоро започна да пише и своята история в България, след като през 2016 г. стъпи на местния пазар.

Сега компанията разполага с 18 заведения в България с план да ги увеличи до 50. А тази година попадна и сред най-динамичните малки и средни дружества в сектор "Хотелиерство и ресторантьорство" в класацията ГЕПАРД.


Бърза експанзия в бързото хранене
"Оглеждаме за нови обекти всички възможни локации и градове, където бихме имали достатъчно клиенти."

Кари Салмела, изп. директор на групата Hesburger


Към момента Hesburger разполага с над 480 заведения в девет държави, като повече от 270 от тях са във Финландия. Веригата обаче има силно присъствие в съседните прибалтийски държави - Литва, Латвия и Естония, където има средно по около 50 заведения, както и в Русия и Украйна (виж подробности в карето). От 2016 г. дружеството стъпи и на българския пазар чрез дъщерната си компания "Бългериан бургер" с откриването на първите два обекта в Стара Загора и Ловеч.

Ключова за растежа се оказа 2018 г., след като компанията отвори седем обекта на мястото на конкурентната Burger King и заедно с няколко други локации увеличи общият брой на заведенията си до 14 в края на миналата година, четири от които са в столицата. Останалите са в градове като Пловдив, Бургас, Кърджали, Ямбол, Стара Загора, Ловеч и др. На магистрала "Тракия" Hesburger има три заведения и логистичен център в района на Пазарджик, както и едно на магистрала "Струма". Така тази мрежа донесе зашеметяващ ръст на приходите на "Бългериан бургер" с над 375%, което я класира сред най-динамичните малки и средни компании и на висока позиция в сегмента на хотелиерството и ресторантьорството. За миналата година оборотът на компанията е 4.6 млн. лв., а компанията завършва на загуба предвид експанзията, която прави. Според изп. директор на групата Hesburger Кари Салмела, който пряко ръководи и българския бизнес, ръстът в оборота за 2018 г. се дължи както на увеличения брой обекти, така и на по-високите продажби. "През 2019 г. отворихме още четири нови ресторанта в България, които се намират в Добрич, Варна, Сливен и Слънчев бряг", каза още той, допълвайки, че до края на годината не са планирани нови откривания на ресторанти.



Годишни инвестиции от 3 млн. евро
18 са заведенията Hesburger в България в момента. През следващата година по план трябва да бъдат открити още 5.


До този момент Hesburger е инвестирал около 15 млн. евро в българския си бизнес, като планът на компанията включва в близко бъдеще новите вложения да бъдат около 3 млн. евро годишно. Още при стъпването си в тук компанията обяви, че планира за период от 10 години да открие общо 50 заведения, превръщайки веригата в национална. "Това все още е нашият план. През следващата година планираме отварянето на пет нови обекта", коментира Кари Салмела. От компанията казват, че като цяло търсят всички възможни градове и локации, където би имало "достатъчно клиенти". А това в общия случай за този сектор означава по-големите областни градове и ключови пътни артерии, където се развиват и останалите вериги за бързо хранене, присъстващи на българския пазар. И макар от компанията да не съобщават в какъв пазарен дял се целят в България, при мрежа от 50 заведения, какъвто е планът им към момента, вероятно биха попаднали в топ 3 на най-големите вериги за бързо хранене в страната.

Предизвикателствата - разпознаваемост

Според оценката на Кари Салмела българският пазар не се различава съществено от останалите държави, в които компанията присъства. "Не е лесно стъпването на нов пазар, в нова държава, но ние знаехме това още преди да започнем нашият бизнес в България", казва още той. По думите му в момента продажбите на дружеството се увеличават и развитието на Hesburger се движи спрямо предварителните очаквания. "Като нова компания на пазара за нас най-голямото предизвикателство е разпознаваемостта на бранда", смята още Салмела. В момента в ресторантите на Hesburger се предлага основно меню, включващо различни видове бургери, напитки, кафе и десерти, а всеки месец към него се добавя и нов продукт. В някои от заведенията има и детски кътове, в които могат да се организират рождени дни и други детски празници.
325 млн. евро оборот и над 6700 служители

Групата Hesburger, която се управлява от дружеството Burger-in, присъства в девет държави, като основната мрежа ресторанти е в родната Финландия - там обектите са над 270. Отделно от това дружеството има свои заведения в Литва, Латвия, Естония, Русия, Украйна, Германия и Беларус. За миналата година общият облагаем оборот на цялата група е 325 млн. евро, от които 227 млн. евро идват от финландския бизнес. Броят на служителите в компанията към 2018 г. е над 6700 души, от които 114 в България. Извън основният бизнес със заведения за бързо хранене групата има верига от автомивки и два хотела във финландския град Турку.

Гепард

Текстът е част от специалното издание "Гепард". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

В списанието класираме най-бързорастящите малки и средни предприятия в страната. Представени са данни за развитието на различни сектори от икономиката, както и фирмени профили на избрани компании. В подреждането през 2019 г. попадат 2269 компании от 28-те региона, класирани на национално ниво, по региони и по сектори.

Вижте още или купете изданието.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 978 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 1133 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei ще използва собствената си операционна система в повече продукти

Забраната за работа с операционната система на Google принуждава китайската компания да търси алтернатива

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10