Netflix може да загуби 4 млн. абонати в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix може да загуби 4 млн. абонати в САЩ

Множество анализатори очакват акциите на Netflix да се понижат през 2020 г.

Netflix може да загуби 4 млн. абонати в САЩ

Инвестиционната компания Needham съветва инвеститорите да продават акциите си от компанията

2266 прочитания

Множество анализатори очакват акциите на Netflix да се понижат през 2020 г.

© Reuters


Акциите на Netflix се понижиха с 3% във вторник, след като американската инвестиционна компания Needham понижи оценката си за стрийминг платформата от неутрален на надценен. Според анализаторите на Needham инвеститорите трябва да продават акции на Netflix, защото очакват платформата да загуби милиони американски абонати следващата година в резултат на множество фактори, сред които повишаващата се конкуренция в сектора и сравнително високите абонаментни такси.

Инвеститорската компания очаква Netflix да загуби 4 млн. американски потребители през 2020 г. През лятото платформата отчете първия спад на броя платени американски абонати от 2011 г. насам, в резултат на което акциите й се сринаха с повече от 10% за един ден. След това цените се стабилизираха - от началото на годината книжата са поскъпнали с 10%, но на фона на ръста от 25% на индекса S&P500 представянето е незадоволително.

Какво мислят другите анализатори

В началото на декември Citigroup понижи рейтинга на Netflix от подценен на неутрален, като намали прогнозата си за цената на акциите й с повече от 20% - на 325 от 410 долара. Анализаторите на банката смятат, че предвижданията на платформата за бъдещите приходи са твърде високи. Според Citigroup пазарният дял на компанията е надценен и към настоящ момент се свива, заради което прогнозите за растеж трябва да бъдат ревизирани. От банката посочиха, че високите разходи и инвестиции на компанията в съдържание водят до недостатъчни приходи.

В края на ноември Wells Fargo също понижи рейтинга на акциите на американската платформа за стрийиминг от неутрален на надценен поради притеснения относно паричните й потоци. Американската банка смята, че Netflix може да постигне очаквания растеж на абонатите на Wall Street, но това няма да увеличи значително приходите й. Според Wells Fargo разходите за придобиване на абонати, включително разходите за съдържание, са твърде високи, като Netflix все още губи около 2 млрд. долара на месец, въпреки че има около 158 млн. абонати в цял свят. Подобно на Citigroup, Fargo също очаква новата конкуренция в стрийминг сектора да поддържа повишаване на разходите за съдържание и маркетинг, което потенциално ограничава растежа на средната печалба от потребител. Wells Fargo намали оценката си на акциите на компанията с над 13% - на 265 долара от 308.

Netflix има нужда от промяна

Това искат анализаторите от компанията. Стрийминг секторът става по-конкурентен, което разбираемо ще доведе до понижение на абонаментните такси за потребителя и повишение на разходите за съдържание на стрийминг компаниите.

Един от най-решителните потенциални ходове на Netflix бил да спре да излъчва чуждо съдържание и да заложи само на собственото производство, но в сравнение с Time Warner, 20th Century Fox и Disney, които са сред основните й конкуренти, компанията разполага с доста ограничено портфолио. Това означава, че на този етап едва ли Netflix би се отказала от лицензираното съдържание, но в близко бъдеще компанията може да бъде принудена от липсата на ресурси, имайки предвид очакванията за поскъпване на лицензите.

Акциите на Netflix се понижиха с 3% във вторник, след като американската инвестиционна компания Needham понижи оценката си за стрийминг платформата от неутрален на надценен. Според анализаторите на Needham инвеститорите трябва да продават акции на Netflix, защото очакват платформата да загуби милиони американски абонати следващата година в резултат на множество фактори, сред които повишаващата се конкуренция в сектора и сравнително високите абонаментни такси.

Инвеститорската компания очаква Netflix да загуби 4 млн. американски потребители през 2020 г. През лятото платформата отчете първия спад на броя платени американски абонати от 2011 г. насам, в резултат на което акциите й се сринаха с повече от 10% за един ден. След това цените се стабилизираха - от началото на годината книжата са поскъпнали с 10%, но на фона на ръста от 25% на индекса S&P500 представянето е незадоволително.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Нетфликс ще отече като МайСпейс. Не можем да намерим в обедната почивка нищо за гледане. Спряха два от най-интересните сериали, а филми можеш да гледаш на всички платформи. Съдържанието е всичко. Конкурентите са по-евтини.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK