С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 дек 2019, 15:20, 2091 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно.
"Марс инкорпорейтед България" - част от световния производител на хранителни продукти Mars Inc., ще отбележи 3% ръст на приходите от продажби за 2019 г., съобщи на пресконференция Предраг Милинчич, директор на Mars за България. Това е поредна година на възходящ резултат за българското дружество, което през 2018 г. отчете 61.672 млн. лв. оборот (4% ръст спрямо 2017 г).

Българското поделение, в което заетите са 80, е част от Mars BBA, което включва 12 държави от Балканите, Балтийския и Адриатическия регион с централа във Виена. "Групата от 12 държави отчита общо 4.5% по-високи продажби през тази година. На този фон ръстът от 3% на българското поделение не е разочароващ, защото в Mars BBA влизат и държави с развиващ се пазар с голям потенциал като Албания например, където продажбите отбелязват 12% скок. Резултатът ни в България е устойчив", обобщи Предраг Милинчич.


Нови марки

През тази година компанията представи няколко нови марки на българския пазар. Сред тях са шоколадовите бонбони хапки с хрупкав център под марката Maltesers, които са №1 по продажби в Англия и в топ 3 във всички европейски държави, в които присъстват, белият шоколадов Twix White, Bounty Dark Chocolate.

Новост за българския пазар е и храната за котки и кучета с марката Perfect Fit - висок клас продукти, които не съдържат добавени консерванти и оцветители. Брандът допринася за ръста от 15% през 2019 г. на продажбите на храни и продукти за грижа за домашни любимци, отбелязват от компанията.



През 2020 г. Mars ще предложи още непознати за българския пазар продукти. Сред тях са Snickers Crisp с хрупкав ориз, дъвките Juicy Fruit, познати от 100 години на пазара в САЩ, марката за хигиенни средства за котки Catsan, обяви Мартин Димитров, бранд мениджър "Шоколад и дъвки" за българския пазар.

Пазарни дялове

Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно и расте с около 10-15 млн. евро през 2019 г. В категорията Mars е с 4.8% общ пазарен дял в стойност. "Компанията не присъства в подкатегориите "шоколад", "шоколадови бонбони", "шоколадови вафли", но е лидер при "шоколадовите барове" с над 60% дял и с най-продавания продукт Snickers. Над 50% от ръста на нашите продажби в категорията през 2019 се дължи на Maltesers", отбелязва Мартин Димитров.

През 2016 г. в резултат на бизнес комбинация Mars Inc. пое продажбите и дистрибуцията на "Ригли България" с марките Orbit, 5, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba. Три години по-късно компанията продължава да е лидер в продажбите на дъвки на българския пазар с 89% дял в стойност. "Пазарът на дъвки в страната се оценява на около 20 млн. лв. годишно и през 2019 г. отбелязва 6.5% ръст – за първи път от десетина години", коментира Мартин Димитров.

Компанията

Mars е семейна компания, базирана в Маклийн, щата Вирджиния, с повече от стогодишна история и с годишни продажби за близо 35 млрд. долара. Корпорацията оперира в над 80 страни със 115 хил. заети и притежава над 115 марки, включително и такива, които генерират продажби за над 1 млрд. долара годишно като M&M’s, Snickers, Twix, Pedigree и Whiskas.

Mars е на българския пазар от 25 години. Продуктите на компанията достигат до 40 хил. търговски обекта в страната.
Устойчиво развитие

През 2019 г. Mars продължи да работи по своя план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan, чрез който през следващите няколко години ще инвестира 1 млрд. долара, за да допринесе за разрешаването на различни глобални проблеми като климатичните промени и бедността. В рамките на този проект компанията развива амбициозна програма, свързана с опаковките. Целта на Mars е до 2025 г. 100% от опаковките ѝ да могат да се рециклират, компостират или използват многократно. Засега 90% от общия обем на опаковките на продуктите са рециклируеми. Компанията планира също до края на 2020 г. да премахне PVC-то като материал и да намали с 25% употребата на първична пластмаса.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 955 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 1111 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10