"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Предраг Милинчич: Резултатът ни в България е устойчив

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

Мара Георгиева
3135 прочитания

Предраг Милинчич: Резултатът ни в България е устойчив

© Анелия Николова


Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно.

"Марс инкорпорейтед България" - част от световния производител на хранителни продукти Mars Inc., ще отбележи 3% ръст на приходите от продажби за 2019 г., съобщи на пресконференция Предраг Милинчич, директор на Mars за България. Това е поредна година на възходящ резултат за българското дружество, което през 2018 г. отчете 61.672 млн. лв. оборот (4% ръст спрямо 2017 г).

Българското поделение, в което заетите са 80, е част от Mars BBA, което включва 12 държави от Балканите, Балтийския и Адриатическия регион с централа във Виена. "Групата от 12 държави отчита общо 4.5% по-високи продажби през тази година. На този фон ръстът от 3% на българското поделение не е разочароващ, защото в Mars BBA влизат и държави с развиващ се пазар с голям потенциал като Албания например, където продажбите отбелязват 12% скок. Резултатът ни в България е устойчив", обобщи Предраг Милинчич.

Нови марки

През тази година компанията представи няколко нови марки на българския пазар. Сред тях са шоколадовите бонбони хапки с хрупкав център под марката Maltesers, които са №1 по продажби в Англия и в топ 3 във всички европейски държави, в които присъстват, белият шоколадов Twix White, Bounty Dark Chocolate.

Новост за българския пазар е и храната за котки и кучета с марката Perfect Fit - висок клас продукти, които не съдържат добавени консерванти и оцветители. Брандът допринася за ръста от 15% през 2019 г. на продажбите на храни и продукти за грижа за домашни любимци, отбелязват от компанията.

През 2020 г. Mars ще предложи още непознати за българския пазар продукти. Сред тях са Snickers Crisp с хрупкав ориз, дъвките Juicy Fruit, познати от 100 години на пазара в САЩ, марката за хигиенни средства за котки Catsan, обяви Мартин Димитров, бранд мениджър "Шоколад и дъвки" за българския пазар.

Пазарни дялове

Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно и расте с около 10-15 млн. евро през 2019 г. В категорията Mars е с 4.8% общ пазарен дял в стойност. "Компанията не присъства в подкатегориите "шоколад", "шоколадови бонбони", "шоколадови вафли", но е лидер при "шоколадовите барове" с над 60% дял и с най-продавания продукт Snickers. Над 50% от ръста на нашите продажби в категорията през 2019 се дължи на Maltesers", отбелязва Мартин Димитров.

През 2016 г. в резултат на бизнес комбинация Mars Inc. пое продажбите и дистрибуцията на "Ригли България" с марките Orbit, 5, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba. Три години по-късно компанията продължава да е лидер в продажбите на дъвки на българския пазар с 89% дял в стойност. "Пазарът на дъвки в страната се оценява на около 20 млн. лв. годишно и през 2019 г. отбелязва 6.5% ръст – за първи път от десетина години", коментира Мартин Димитров.

Компанията

Mars е семейна компания, базирана в Маклийн, щата Вирджиния, с повече от стогодишна история и с годишни продажби за близо 35 млрд. долара. Корпорацията оперира в над 80 страни със 115 хил. заети и притежава над 115 марки, включително и такива, които генерират продажби за над 1 млрд. долара годишно като M&M’s, Snickers, Twix, Pedigree и Whiskas.

Mars е на българския пазар от 25 години. Продуктите на компанията достигат до 40 хил. търговски обекта в страната.

Устойчиво развитие

През 2019 г. Mars продължи да работи по своя план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan, чрез който през следващите няколко години ще инвестира 1 млрд. долара, за да допринесе за разрешаването на различни глобални проблеми като климатичните промени и бедността. В рамките на този проект компанията развива амбициозна програма, свързана с опаковките. Целта на Mars е до 2025 г. 100% от опаковките ѝ да могат да се рециклират, компостират или използват многократно. Засега 90% от общия обем на опаковките на продуктите са рециклируеми. Компанията планира също до края на 2020 г. да премахне PVC-то като материал и да намали с 25% употребата на първична пластмаса.
Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно.

"Марс инкорпорейтед България" - част от световния производител на хранителни продукти Mars Inc., ще отбележи 3% ръст на приходите от продажби за 2019 г., съобщи на пресконференция Предраг Милинчич, директор на Mars за България. Това е поредна година на възходящ резултат за българското дружество, което през 2018 г. отчете 61.672 млн. лв. оборот (4% ръст спрямо 2017 г).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Аз пък си купувам храна само от фирми, които имат производство тук. Не мога да кажа, че Марс са по-качествени от Победа например, нито по-вкусни.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK