С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 дек 2019, 15:20, 2125 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно.
"Марс инкорпорейтед България" - част от световния производител на хранителни продукти Mars Inc., ще отбележи 3% ръст на приходите от продажби за 2019 г., съобщи на пресконференция Предраг Милинчич, директор на Mars за България. Това е поредна година на възходящ резултат за българското дружество, което през 2018 г. отчете 61.672 млн. лв. оборот (4% ръст спрямо 2017 г).

Българското поделение, в което заетите са 80, е част от Mars BBA, което включва 12 държави от Балканите, Балтийския и Адриатическия регион с централа във Виена. "Групата от 12 държави отчита общо 4.5% по-високи продажби през тази година. На този фон ръстът от 3% на българското поделение не е разочароващ, защото в Mars BBA влизат и държави с развиващ се пазар с голям потенциал като Албания например, където продажбите отбелязват 12% скок. Резултатът ни в България е устойчив", обобщи Предраг Милинчич.


Нови марки

През тази година компанията представи няколко нови марки на българския пазар. Сред тях са шоколадовите бонбони хапки с хрупкав център под марката Maltesers, които са №1 по продажби в Англия и в топ 3 във всички европейски държави, в които присъстват, белият шоколадов Twix White, Bounty Dark Chocolate.

Новост за българския пазар е и храната за котки и кучета с марката Perfect Fit - висок клас продукти, които не съдържат добавени консерванти и оцветители. Брандът допринася за ръста от 15% през 2019 г. на продажбите на храни и продукти за грижа за домашни любимци, отбелязват от компанията.



През 2020 г. Mars ще предложи още непознати за българския пазар продукти. Сред тях са Snickers Crisp с хрупкав ориз, дъвките Juicy Fruit, познати от 100 години на пазара в САЩ, марката за хигиенни средства за котки Catsan, обяви Мартин Димитров, бранд мениджър "Шоколад и дъвки" за българския пазар.

Пазарни дялове

Пазарът на шоколад и шоколадови изделия в страната се оценява на около 210-220 млн. евро годишно и расте с около 10-15 млн. евро през 2019 г. В категорията Mars е с 4.8% общ пазарен дял в стойност. "Компанията не присъства в подкатегориите "шоколад", "шоколадови бонбони", "шоколадови вафли", но е лидер при "шоколадовите барове" с над 60% дял и с най-продавания продукт Snickers. Над 50% от ръста на нашите продажби в категорията през 2019 се дължи на Maltesers", отбелязва Мартин Димитров.

През 2016 г. в резултат на бизнес комбинация Mars Inc. пое продажбите и дистрибуцията на "Ригли България" с марките Orbit, 5, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba. Три години по-късно компанията продължава да е лидер в продажбите на дъвки на българския пазар с 89% дял в стойност. "Пазарът на дъвки в страната се оценява на около 20 млн. лв. годишно и през 2019 г. отбелязва 6.5% ръст – за първи път от десетина години", коментира Мартин Димитров.

Компанията

Mars е семейна компания, базирана в Маклийн, щата Вирджиния, с повече от стогодишна история и с годишни продажби за близо 35 млрд. долара. Корпорацията оперира в над 80 страни със 115 хил. заети и притежава над 115 марки, включително и такива, които генерират продажби за над 1 млрд. долара годишно като M&M’s, Snickers, Twix, Pedigree и Whiskas.

Mars е на българския пазар от 25 години. Продуктите на компанията достигат до 40 хил. търговски обекта в страната.
Устойчиво развитие

През 2019 г. Mars продължи да работи по своя план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan, чрез който през следващите няколко години ще инвестира 1 млрд. долара, за да допринесе за разрешаването на различни глобални проблеми като климатичните промени и бедността. В рамките на този проект компанията развива амбициозна програма, свързана с опаковките. Целта на Mars е до 2025 г. 100% от опаковките ѝ да могат да се рециклират, компостират или използват многократно. Засега 90% от общия обем на опаковките на продуктите са рециклируеми. Компанията планира също до края на 2020 г. да премахне PVC-то като материал и да намали с 25% употребата на първична пластмаса.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF 1 "Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF

Апелативният съд в Стара Загора отмени решението на екоинспекцията да не се прави ОВОС за искането на централата

28 яну 2020, 594 прочитания

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 1867 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10