"От кухнята" на топ дигитална агенция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"От кухнята" на топ дигитална агенция

"От кухнята" на топ дигитална агенция

Чавдар Платиканов, собственик и изпълнителен директор на рекламна агенция Digital ID

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4886 прочитания

За бизнеса

Всеки стрес има както отрицателни, така и положителни страни. Предпочитам да гледам положително на цялата обстановка, отколкото да дълбая в негативните последствия. Виждам как се раждат нови идеи, нови бизнеси и голяма част от тях насочени към дигиталното пространство.

Мисля, че днес компаниите най-накрая направиха закъсняла, но все пак крачка напред в развитието си като поставиха дигиталната среда на първо място в маркетинг активностите си. Тези, които се усетиха навреме, сега капитализират от създалата се ситуация. Другите тепърва ще се учат на правилата за оцеляване в тази екосистема, а те са много и на нашия пазар - малко хора ги знаят, за да им ги кажат. Всички останали само претендират.

За агенциите и клиентите

Понякога много лекомислено бизнесът доверява развитието и бюджетите си на хора или агенции, само заради някаква "популярност". В същото време обаче това са хора или агенции, които през живота си не са инвестирали един лев собствени пари. Вероятно и много от нещата, които им се възлагат, ги правят за пръв път. Това води до ниско качество на услугата, както и недоверие в бранша. Изключително неприятно е, защото пречи на развитието на индустрията.

В Digital ID организираме фокусирани уъркшопове за наши клиети, с което им помагаме да разбират по-добре дигиталната екосистема, за да знаят какво е по-добре за техния бизнес. Когато има базата от знания, клиентът става изключително продуктивен откъм идеи, а от наша страна ние разполагаме с необходимия ресурс и опит да ги изпълним правилно.

За маркетинга

Освен теория, трябва и много практика, особено в дигиталната среда. За съжаление на болшинството в тази област им липсва необходимия опит, което се отразява и на пазара. За да работиш в дигиталната екосистема трябва да си наясно с всички правила и канали на комуникация, дори и офлайн. На практика дигиталното капитализира това, което офлайн комуникацията е създала и всичко е обвързано. Ако знанията ти не покриват тези критерии рискуваш да работиш на парче, което не е дългосрочна стратегия. Хората трябва да разберат, че един кратък курс по дигитален маркетинг не може да замести опитните агенции.

Интересно ми е как мениджър завършва един курс по дигитален маркетинг и решава да изпробва знанията си на гърба на клиента или работодателя му. Това наблюдаваме в днешно време на нашия пазар.

За онлайн продажбите

Нека всички новостартиращи магазини обърнат внимание на това, че не могат да контролират какво и кога да продават. Истината е, че в интернет законът работи обратно. Потребителите контролират бизнеса на база техните нужди и поведение онлайн. Магазините, ако са достатъчно опитни с онлайн похватите, се ориентират правилно и градят стратегията си на база тези данни. Неразбирането на тази зависимост се компенсира с много пари, а някои дори решават, че техният продукт не става и се отказват. За съжаление тези примери сме ги виждали с очите си и е жалко, защото и двете си имат своите последствия.

За бъдещето

За нас, дигиталните компании, играта тепърва започва. Покрай пандемията рязко се увеличи нуждата от нашите услуги и очаквам 2021-а да се окаже много сериозна година за бизнеса ни.

Работим и по собствени проекти, които са много интересни и ще ги споделим в бъдеще.

За бизнеса

Всеки стрес има както отрицателни, така и положителни страни. Предпочитам да гледам положително на цялата обстановка, отколкото да дълбая в негативните последствия. Виждам как се раждат нови идеи, нови бизнеси и голяма част от тях насочени към дигиталното пространство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK