"От кухнята" на топ дигитална агенция

Чавдар Платиканов, собственик и изпълнителен директор на рекламна агенция Digital ID

"От кухнята" на топ дигитална агенция
"От кухнята" на топ дигитална агенция

За бизнеса

Всеки стрес има както отрицателни, така и положителни страни. Предпочитам да гледам положително на цялата обстановка, отколкото да дълбая в негативните последствия. Виждам как се раждат нови идеи, нови бизнеси и голяма част от тях насочени към дигиталното пространство.

Мисля, че днес компаниите най-накрая направиха закъсняла, но все пак крачка напред в развитието си като поставиха дигиталната среда на първо място в маркетинг активностите си. Тези, които се усетиха навреме, сега капитализират от създалата се ситуация. Другите тепърва ще се учат на правилата за оцеляване в тази екосистема, а те са много и на нашия пазар - малко хора ги знаят, за да им ги кажат. Всички останали само претендират.

За агенциите и клиентите

Понякога много лекомислено бизнесът доверява развитието и бюджетите си на хора или агенции, само заради някаква "популярност". В същото време обаче това са хора или агенции, които през живота си не са инвестирали един лев собствени пари. Вероятно и много от нещата, които им се възлагат, ги правят за пръв път. Това води до ниско качество на услугата, както и недоверие в бранша. Изключително неприятно е, защото пречи на развитието на индустрията.

В Digital ID организираме фокусирани уъркшопове за наши клиети, с което им помагаме да разбират по-добре дигиталната екосистема, за да знаят какво е по-добре за техния бизнес. Когато има базата от знания, клиентът става изключително продуктивен откъм идеи, а от наша страна ние разполагаме с необходимия ресурс и опит да ги изпълним правилно.

За маркетинга

Освен теория, трябва и много практика, особено в дигиталната среда. За съжаление на болшинството в тази област им липсва необходимия опит, което се отразява и на пазара. За да работиш в дигиталната екосистема трябва да си наясно с всички правила и канали на комуникация, дори и офлайн. На практика дигиталното капитализира това, което офлайн комуникацията е създала и всичко е обвързано. Ако знанията ти не покриват тези критерии рискуваш да работиш на парче, което не е дългосрочна стратегия. Хората трябва да разберат, че един кратък курс по дигитален маркетинг не може да замести опитните агенции.

Интересно ми е как мениджър завършва един курс по дигитален маркетинг и решава да изпробва знанията си на гърба на клиента или работодателя му. Това наблюдаваме в днешно време на нашия пазар.

За онлайн продажбите

Нека всички новостартиращи магазини обърнат внимание на това, че не могат да контролират какво и кога да продават. Истината е, че в интернет законът работи обратно. Потребителите контролират бизнеса на база техните нужди и поведение онлайн. Магазините, ако са достатъчно опитни с онлайн похватите, се ориентират правилно и градят стратегията си на база тези данни. Неразбирането на тази зависимост се компенсира с много пари, а някои дори решават, че техният продукт не става и се отказват. За съжаление тези примери сме ги виждали с очите си и е жалко, защото и двете си имат своите последствия.

За бъдещето

За нас, дигиталните компании, играта тепърва започва. Покрай пандемията рязко се увеличи нуждата от нашите услуги и очаквам 2021-а да се окаже много сериозна година за бизнеса ни.

Работим и по собствени проекти, които са много интересни и ще ги споделим в бъдеще.