С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 дек 2019, 12:08, 2807 прочитания

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият световен производител на храни и напитки – Nestlé, ще продаде американския си сладоледен бизнес за 4 млрд. долара. Купувач е съвместното предприятие, подкрепено с частен капитал, Froneri. Сделката включва сладоледите от високия ценови клас Häagen-Dazs, а с тях новият собственик ще се опита да конкурира Unilever за лидерското място в категорията замразени десерти.

В търсене на по-добри резултати


Сделката ще увеличи размера и географския обхват на Froneri, който беше създаден през 2016 г., когато Nestlé обедини европейския си сладоледен бизнес с притежаваната от частната инвестиционна група PAI Partners компания R&R. Оттогава двете страни управляват Froneri като съвместно предприятие, като базираната в Париж "PAI партньори" и Nestlé притежават дялове от малко по-малко от 50%, а ръководството държи останалата част от акциите.

Съвместното предприятие оперира в над 22 страни по света, в които работят близо 15 хил. души. Компанията е с централата във Великобритания и има обекти предимно в Европа, Близкия изток (с изключение на Израел), Австралия, Аржентина, Бразилия, Филипините и Южна Африка. Очакванията са след приключване на сделката Froneri да реализира продажби за 4.5 млрд. евро годишно. За сравнение - приходите през миналата година са били в размер на 2.7 млрд. евро. "Много сме развълнувани от влизането на Froneri в САЩ и се надяваме да развием бизнеса си там с фантастичните марки на Nestlé като Häagen-Dazs и Drumstick", коментира главният изпълнителен директор на Froneri Ибрахим Наджафи.

Froneri ще притежава правата над марката Häagen-Dazs в САЩ, което повишава вероятността компанията да се опита да придобие правата за нея и извън САЩ, които към момента са собственост на американската хранителна група General Mills. "Създаването на Froneri е феноменален успех. Сега правим този бизнес наш глобален стратегически партньор в сладоледа и сме убедени, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен до пазара на САЩ", коментира Шнайдер.



Нов фокус

Продажбата на сладоледения бизнес е поредният ход на главния изпълнителен директор на швейцарския хранителен гигант Марк Шнайдер, който се стреми да моделира портфолиото от продукти на най-големия производител на храни в света, така че то да отговаря на промените във вкусовете на потребителите.

По-рано тази година Шнайдер продаде единицата за грижа за кожата на Nestlé на частната инвестиционна компания EQT за близо 10 млрд. долара, както и бизнеса с животозастраховки за 1.5 млрд. долара. Част от постъпленията от тези сделки ще бъдат върнати на инвеститорите чрез обещаното по-рано през годината обратно изкупуване на акции на стойност 20 млрд. долара през следващите 3 години.

"Създаването на Froneri е феноменален успех. Сега правим този бизнес наш глобален стратегически партньор в сладоледа и сме убедени, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен до пазара на САЩ", коментира Шнайдер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Froneri САЩ сладолед

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 611 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1236 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10