Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 дек 2019, 12:08, 2947 прочитания

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият световен производител на храни и напитки – Nestlé, ще продаде американския си сладоледен бизнес за 4 млрд. долара. Купувач е съвместното предприятие, подкрепено с частен капитал, Froneri. Сделката включва сладоледите от високия ценови клас Häagen-Dazs, а с тях новият собственик ще се опита да конкурира Unilever за лидерското място в категорията замразени десерти.

В търсене на по-добри резултати


Сделката ще увеличи размера и географския обхват на Froneri, който беше създаден през 2016 г., когато Nestlé обедини европейския си сладоледен бизнес с притежаваната от частната инвестиционна група PAI Partners компания R&R. Оттогава двете страни управляват Froneri като съвместно предприятие, като базираната в Париж "PAI партньори" и Nestlé притежават дялове от малко по-малко от 50%, а ръководството държи останалата част от акциите.

Съвместното предприятие оперира в над 22 страни по света, в които работят близо 15 хил. души. Компанията е с централата във Великобритания и има обекти предимно в Европа, Близкия изток (с изключение на Израел), Австралия, Аржентина, Бразилия, Филипините и Южна Африка. Очакванията са след приключване на сделката Froneri да реализира продажби за 4.5 млрд. евро годишно. За сравнение - приходите през миналата година са били в размер на 2.7 млрд. евро. "Много сме развълнувани от влизането на Froneri в САЩ и се надяваме да развием бизнеса си там с фантастичните марки на Nestlé като Häagen-Dazs и Drumstick", коментира главният изпълнителен директор на Froneri Ибрахим Наджафи.

Froneri ще притежава правата над марката Häagen-Dazs в САЩ, което повишава вероятността компанията да се опита да придобие правата за нея и извън САЩ, които към момента са собственост на американската хранителна група General Mills. "Създаването на Froneri е феноменален успех. Сега правим този бизнес наш глобален стратегически партньор в сладоледа и сме убедени, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен до пазара на САЩ", коментира Шнайдер.



Нов фокус

Продажбата на сладоледения бизнес е поредният ход на главния изпълнителен директор на швейцарския хранителен гигант Марк Шнайдер, който се стреми да моделира портфолиото от продукти на най-големия производител на храни в света, така че то да отговаря на промените във вкусовете на потребителите.

По-рано тази година Шнайдер продаде единицата за грижа за кожата на Nestlé на частната инвестиционна компания EQT за близо 10 млрд. долара, както и бизнеса с животозастраховки за 1.5 млрд. долара. Част от постъпленията от тези сделки ще бъдат върнати на инвеститорите чрез обещаното по-рано през годината обратно изкупуване на акции на стойност 20 млрд. долара през следващите 3 години.

"Създаването на Froneri е феноменален успех. Сега правим този бизнес наш глобален стратегически партньор в сладоледа и сме убедени, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен до пазара на САЩ", коментира Шнайдер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Froneri САЩ сладолед

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 2 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 2961 прочитания

Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално

Повечето от материалите, които "Дънди прешъс металс" използва, се доставят от български фирми

29 мар 2020, 1077 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10