Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Продажбата на сладоледения бизнес е поредният ход на главния изпълнителен директор на швейцарския хранителен гигант Марк Шнайдер, който се стреми да моделира портфолиото от продукти на най-големия производител на храни в света, така че то да отговаря на промените във вкусовете на потребителите

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

Пламена Кацарова
3249 прочитания

Продажбата на сладоледения бизнес е поредният ход на главния изпълнителен директор на швейцарския хранителен гигант Марк Шнайдер, който се стреми да моделира портфолиото от продукти на най-големия производител на храни в света, така че то да отговаря на промените във вкусовете на потребителите

© Reuters


Най-големият световен производител на храни и напитки – Nestlé, ще продаде американския си сладоледен бизнес за 4 млрд. долара. Купувач е съвместното предприятие, подкрепено с частен капитал, Froneri. Сделката включва сладоледите от високия ценови клас Häagen-Dazs, а с тях новият собственик ще се опита да конкурира Unilever за лидерското място в категорията замразени десерти.

В търсене на по-добри резултати

Сделката ще увеличи размера и географския обхват на Froneri, който беше създаден през 2016 г., когато Nestlé обедини европейския си сладоледен бизнес с притежаваната от частната инвестиционна група PAI Partners компания R&R. Оттогава двете страни управляват Froneri като съвместно предприятие, като базираната в Париж "PAI партньори" и Nestlé притежават дялове от малко по-малко от 50%, а ръководството държи останалата част от акциите.

Съвместното предприятие оперира в над 22 страни по света, в които работят близо 15 хил. души. Компанията е с централата във Великобритания и има обекти предимно в Европа, Близкия изток (с изключение на Израел), Австралия, Аржентина, Бразилия, Филипините и Южна Африка. Очакванията са след приключване на сделката Froneri да реализира продажби за 4.5 млрд. евро годишно. За сравнение - приходите през миналата година са били в размер на 2.7 млрд. евро. "Много сме развълнувани от влизането на Froneri в САЩ и се надяваме да развием бизнеса си там с фантастичните марки на Nestlé като Häagen-Dazs и Drumstick", коментира главният изпълнителен директор на Froneri Ибрахим Наджафи.

Froneri ще притежава правата над марката Häagen-Dazs в САЩ, което повишава вероятността компанията да се опита да придобие правата за нея и извън САЩ, които към момента са собственост на американската хранителна група General Mills. "Създаването на Froneri е феноменален успех. Сега правим този бизнес наш глобален стратегически партньор в сладоледа и сме убедени, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен до пазара на САЩ", коментира Шнайдер.

Нов фокус

Продажбата на сладоледения бизнес е поредният ход на главния изпълнителен директор на швейцарския хранителен гигант Марк Шнайдер, който се стреми да моделира портфолиото от продукти на най-големия производител на храни в света, така че то да отговаря на промените във вкусовете на потребителите.

По-рано тази година Шнайдер продаде единицата за грижа за кожата на Nestlé на частната инвестиционна компания EQT за близо 10 млрд. долара, както и бизнеса с животозастраховки за 1.5 млрд. долара. Част от постъпленията от тези сделки ще бъдат върнати на инвеститорите чрез обещаното по-рано през годината обратно изкупуване на акции на стойност 20 млрд. долара през следващите 3 години.

"Създаването на Froneri е феноменален успех. Сега правим този бизнес наш глобален стратегически партньор в сладоледа и сме убедени, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен до пазара на САЩ", коментира Шнайдер.

Най-големият световен производител на храни и напитки – Nestlé, ще продаде американския си сладоледен бизнес за 4 млрд. долара. Купувач е съвместното предприятие, подкрепено с частен капитал, Froneri. Сделката включва сладоледите от високия ценови клас Häagen-Dazs, а с тях новият собственик ще се опита да конкурира Unilever за лидерското място в категорията замразени десерти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK