Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 дек 2019, 10:45, 1731 прочитания

Продажбите на автомобили в Китай спадат 17-ти пореден месец

През ноември сделките са се понижили с 5% спрямо октомври

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на автомобили в Китай са спаднали през ноември за 17-ти пореден месец, което е отражение на забавянето на икономическия растеж на втората по големина икономика в света.

През изминалия месец сделките са намалели с 5.4% в сравнение с октомври и с 3.6% на годишна база.


Според Джанет Люис, анализатор във финансовата институция Macquarie Capital Securities, евтините модели са засегнати най-силно от спада, докато луксозните марки успяват да поддържат нивото на продажбите. Suzuki се оттегли от китайския пазар миналата година, но Toyota и BMW продължават да увеличават инвестициите си в страната поради по-силното търсене на хибридни коли и луксозни превозни средства. Audi, Mercedes-Benz и BMW отчетоха увеличение на продажбите през изминалия месец, съобщава Financial Times.

Основни фактори

Според експертите една от главните причини за спада в продажбите през последната година в Китай, който е най-големият пазар в света, са новите правила за емисии на въглероден диоксид. По-рано тази година Пекин въведе по-строги регулации, с които цели да намали задръстванията и замърсяването на въздуха.



Забавянето в китайската икономика е намалило цялостното търсене в страната. По-малкият брой потенциални клиенти е увеличил конкуренцията в сектора, поради което се прогнозира бъдеща консолидация на отделни производители. Джанет Люис твърди, че една от причините китайското правителство да не поеме активна роля за стабилизиране на индустрията е, че се надява на консолидация. Правителството цели да се намалят инвестициите в производствен капацитет, тъй като в момента има излишък от мощности.

Несигурността около бъдещите търговски отношения между САЩ и Китай също се отразява на сектора. Допълнително напрежение създават новите конкуренти в бранша, сред които компаниите за споделени пътувания, които намаляват нуждата от притежаването на собствен автомобил.

Новите електрически автомобили

Въпреки че китайското правителство категорично подкрепя производството на новия вид превозни средства, субсидиите за електроколи намаляха миналата година и се очаква да бъдат напълно премахнати след 2020 г. Причината за това са критиките, че финансирането е довело до поскъпването на някои модели, което е обезсърчило потенциални купувачи.

Според проучване на BloobmergNEF увеличение в продажбите на китайски електрически автомобили се очаква догодина. Прогнозата за първите девет месеца на 2020 г. са за продажби на 912 хил. броя, което ще е с 13% повече от тази година. Анализатори също очакват обновяване на политиките в подкрепа на сектора през следващата година, което може да бъде под формата на отслабване на ограниченията за лицензиране на превозно средство или намаляване на таксите за купувачите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 866 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 679 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10