С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 15 дек 2019, 15:47, 9466 прочитания

Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарската компания Nespresso, която произвежда кафе машини, капсули за кафе и аксесоари, стъпи на българския пазар. Първият магазин на марката, собственост на Nestlé, беше открит в Paradise Center в партньорство с официалния дистрибутор на Nespresso в България - компанията "Есеф1 кофи". Целта им е магазинната мрежа да се разшири в столицата и други големи градове страната.

Модел на работа


Nespresso е създадена през 1986 г. в Швейцария и се позиционира във високия сегмент на производителите на кафе. До момента марката има над 792 магазина по цял свят и за пръв път отваря свой т.нар. Nespresso бутик и в София. На някои от по-големите пазари компанията стъпва директно, но тук решава да влезе чрез дистрибутора "Есеф1 кофи", които си партнират с гръцкия филиал Nespresso Hellas. Българското дружество е част от сръбската група "Есеф 1", която е специализирана в дистрибуцията на луксозни марки в региона. Групата е официален дистрибутор на Nespresso за Сърбия, Хърватия и Словения. По думите на мениджъра за България Симеон Горанов след доброто представяне на бизнеса на тези пазари решават да отворят магазин и тук. "Еспресо културата в България е добре развита, 90% от хората тук са потребители на еспресо, което е достатъчна база, за да се влезе с премиално позициониран кафе продукт, какъвто е Nespresso", допълва той пред "Капитал".

Инвестицията за откриването на магазина е на дистрибутора, но моделът на работа ще следва стратегията на Nespresso по целия свят - дизайн на бутика, асортимент от продукти и тематични серии през годината.

Първият магазин



Първият бутик на Nespresso в София ще бъде в Paradise Center, като целта на компанията е той освен точка за продажба да бъде и място, където посетителите могат да се запознаят с продуктите на марката. Затова там всеки има възможност да пробва различни видове капсули или да научи нещо повече за произхода на кафето. Компанията има и български онлайн магазин с налични всички артикули за поръчка. "Опитът ни от други страни показва, че основният канал за продажба си остава бутикът, а продажбите през сайта са между 20% и 40%. В развитите пазари са разделени поравно, към което ще се стремим и тук", обяснява мениджърът за страната.

Магазинът на Nespresso започва с продажба на 28 вида капсули, а единичните им цени варират между 0.82 лв. и 0.98 лв. Компанията продава и шест вида кафе машини на цени от 195 лв. до 490 лв. Цените в България не се различават значително от тези на останалите пазари, където компанията има магазини, като по думите на Симеон Горанов целта е да отговорят на ценовите очаквания на потребителите, които вече познават бранда от други държави. Именно хората, които вече са опитвали Nespresso или имат машини, ще са сред таргет клиентите на компанията в страната.

За да достигне до нови клиенти, Nespresso ще инвестира в реклама във всички канали. "Основно сме заложили на комуникация в телевизия и онлайн реклама. Ще имаме кампании няколко пъти през 2020 г. и целта ни е да покрием целия комуникационен микс", уточнява Горанов.

Дистрибуторите на Nespresso имат желание да разраснат магазинната мрежа още през първата половина на следващата година. "Планираме откриването на поне още един бутик в София и на базата на представянето им ще разгледаме и други градове в България. Разглеждаме различни варианти за позициониране както в молове, така и хай стрийт локации", казва в заключение Горанов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 605 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1230 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10