Nespresso отвори първия си магазин в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nespresso отвори първия си магазин в България

Симеон Горанов, кънтри мениджър на дистрибуторската компания на Nespresso за България

Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

12746 прочитания

Симеон Горанов, кънтри мениджър на дистрибуторската компания на Nespresso за България

© Цветелина Белутова


Швейцарската компания Nespresso, която произвежда кафе машини, капсули за кафе и аксесоари, стъпи на българския пазар. Първият магазин на марката, собственост на Nestlé, беше открит в Paradise Center в партньорство с официалния дистрибутор на Nespresso в България - компанията "Есеф1 кофи". Целта им е магазинната мрежа да се разшири в столицата и други големи градове страната.

Модел на работа

Nespresso е създадена през 1986 г. в Швейцария и се позиционира във високия сегмент на производителите на кафе. До момента марката има над 792 магазина по цял свят и за пръв път отваря свой т.нар. Nespresso бутик и в София. На някои от по-големите пазари компанията стъпва директно, но тук решава да влезе чрез дистрибутора "Есеф1 кофи", които си партнират с гръцкия филиал Nespresso Hellas. Българското дружество е част от сръбската група "Есеф 1", която е специализирана в дистрибуцията на луксозни марки в региона. Групата е официален дистрибутор на Nespresso за Сърбия, Хърватия и Словения. По думите на мениджъра за България Симеон Горанов след доброто представяне на бизнеса на тези пазари решават да отворят магазин и тук. "Еспресо културата в България е добре развита, 90% от хората тук са потребители на еспресо, което е достатъчна база, за да се влезе с премиално позициониран кафе продукт, какъвто е Nespresso", допълва той пред "Капитал".

Инвестицията за откриването на магазина е на дистрибутора, но моделът на работа ще следва стратегията на Nespresso по целия свят - дизайн на бутика, асортимент от продукти и тематични серии през годината.

Първият магазин

Първият бутик на Nespresso в София ще бъде в Paradise Center, като целта на компанията е той освен точка за продажба да бъде и място, където посетителите могат да се запознаят с продуктите на марката. Затова там всеки има възможност да пробва различни видове капсули или да научи нещо повече за произхода на кафето. Компанията има и български онлайн магазин с налични всички артикули за поръчка. "Опитът ни от други страни показва, че основният канал за продажба си остава бутикът, а продажбите през сайта са между 20% и 40%. В развитите пазари са разделени поравно, към което ще се стремим и тук", обяснява мениджърът за страната.

Магазинът на Nespresso започва с продажба на 28 вида капсули, а единичните им цени варират между 0.82 лв. и 0.98 лв. Компанията продава и шест вида кафе машини на цени от 195 лв. до 490 лв. Цените в България не се различават значително от тези на останалите пазари, където компанията има магазини, като по думите на Симеон Горанов целта е да отговорят на ценовите очаквания на потребителите, които вече познават бранда от други държави. Именно хората, които вече са опитвали Nespresso или имат машини, ще са сред таргет клиентите на компанията в страната.

За да достигне до нови клиенти, Nespresso ще инвестира в реклама във всички канали. "Основно сме заложили на комуникация в телевизия и онлайн реклама. Ще имаме кампании няколко пъти през 2020 г. и целта ни е да покрием целия комуникационен микс", уточнява Горанов.

Дистрибуторите на Nespresso имат желание да разраснат магазинната мрежа още през първата половина на следващата година. "Планираме откриването на поне още един бутик в София и на базата на представянето им ще разгледаме и други градове в България. Разглеждаме различни варианти за позициониране както в молове, така и хай стрийт локации", казва в заключение Горанов.

Фотограф: Цветелина Белутова
Магазин на Nespresso
Фотограф: Цветелина Белутова

Швейцарската компания Nespresso, която произвежда кафе машини, капсули за кафе и аксесоари, стъпи на българския пазар. Първият магазин на марката, собственост на Nestlé, беше открит в Paradise Center в партньорство с официалния дистрибутор на Nespresso в България - компанията "Есеф1 кофи". Целта им е магазинната мрежа да се разшири в столицата и други големи градове страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    hue08618560 avatar :-|
    Албена Гелева

    Цени на капсула от 82 до 98ст. (41 зо 49 евроцента) са по-високи от тези в магазина на Неспресо на най-скъпата улица в центъра на Амстердам. Там стандартните серии са по 35-40 цента, сезонните са около 50. Неоправдано е според мен, още повече, че ще дойдат да пласират непродадените си стари модели машини и капсули. Напомня ми на Икея България, която минава за луксозна в моловете.

  • 2
    zun59432773 avatar :-|
    zun59432773

    Права сте, но не бива да се пропуска факта, че цената на продукта е в корелация с оборота на квадратен метър. Факт е, че в почти всички случаи които съм виждал в БГ този показател е максимум на половина спрямо, която и да е държава на запад от Чехия.
    До коментар [#] от "
    Албена Гелева
    ":

  • 3
    hue08618560 avatar :-|
    Албена Гелева

    Цени на капсула от 82 до 98ст. (41 зо 49 евроцента) са по-високи от тези в магазина на Неспресо на най-скъпата улица в центъра на Амстердам. Там стандартните серии са по 35-40 цента, сезонните са около 50. Неоправдано е според мен, още повече, че ще дойдат да пласират непродадените си стари модели машини и капсули. Напомня ми на Икея България, която минава за луксозна в моловете.
    До коментар [#] от "
    zun59432773
    ":

    Благодаря ви за отговора. Не знаех за тази корелация. Все пак, цената на кв.м. в софийски мол е доста по-ниска от тази в Амстердам, в това съм сигурна. И при това положение съотношението на кв.м. би трябвало да не е прекомерно по-малко. Странно ми е наистина, но не претендирам за задълбочени познания по темата :)

  • 4
    dimitarstef avatar :-|
    Стеф

    При всяко положение, да се твърди, че 'цените в България не се различават значително', когато те са 5-10% по-високи, е подвеждащо. Явно милите бизнесмени от 'Есеф1 кофи' са решили да продължат практиката на досегашните сиви вносители и да продават на по-високи цени, което значително намалява ползата за потребителя от директното навлизане.

  • 5
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    Нестле рекламират това кафе като Био, но никой не поставя въпроса за огромното количество боклук от еднократните дози кафе.
    И това е цинично.

  • 6
    western_ avatar :-|
    western_

    Благодаря за новината, но ще си го пазарувам и за в бъдеще от чужбина. Не виждам смисъл да плащам на тези пишман прекупвачи от "Есеф1 кофи". Направих справка с цените в Австрия, Гърция и Румъния - в България са 5-10% по-високи от тези в Австрия, а там респективно са по-високи от Румъния и Гърция. Абсолютна наглост!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK