Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 15 дек 2019, 15:47, 11068 прочитания

Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарската компания Nespresso, която произвежда кафе машини, капсули за кафе и аксесоари, стъпи на българския пазар. Първият магазин на марката, собственост на Nestlé, беше открит в Paradise Center в партньорство с официалния дистрибутор на Nespresso в България - компанията "Есеф1 кофи". Целта им е магазинната мрежа да се разшири в столицата и други големи градове страната.

Модел на работа


Nespresso е създадена през 1986 г. в Швейцария и се позиционира във високия сегмент на производителите на кафе. До момента марката има над 792 магазина по цял свят и за пръв път отваря свой т.нар. Nespresso бутик и в София. На някои от по-големите пазари компанията стъпва директно, но тук решава да влезе чрез дистрибутора "Есеф1 кофи", които си партнират с гръцкия филиал Nespresso Hellas. Българското дружество е част от сръбската група "Есеф 1", която е специализирана в дистрибуцията на луксозни марки в региона. Групата е официален дистрибутор на Nespresso за Сърбия, Хърватия и Словения. По думите на мениджъра за България Симеон Горанов след доброто представяне на бизнеса на тези пазари решават да отворят магазин и тук. "Еспресо културата в България е добре развита, 90% от хората тук са потребители на еспресо, което е достатъчна база, за да се влезе с премиално позициониран кафе продукт, какъвто е Nespresso", допълва той пред "Капитал".

Инвестицията за откриването на магазина е на дистрибутора, но моделът на работа ще следва стратегията на Nespresso по целия свят - дизайн на бутика, асортимент от продукти и тематични серии през годината.

Първият магазин



Първият бутик на Nespresso в София ще бъде в Paradise Center, като целта на компанията е той освен точка за продажба да бъде и място, където посетителите могат да се запознаят с продуктите на марката. Затова там всеки има възможност да пробва различни видове капсули или да научи нещо повече за произхода на кафето. Компанията има и български онлайн магазин с налични всички артикули за поръчка. "Опитът ни от други страни показва, че основният канал за продажба си остава бутикът, а продажбите през сайта са между 20% и 40%. В развитите пазари са разделени поравно, към което ще се стремим и тук", обяснява мениджърът за страната.

Магазинът на Nespresso започва с продажба на 28 вида капсули, а единичните им цени варират между 0.82 лв. и 0.98 лв. Компанията продава и шест вида кафе машини на цени от 195 лв. до 490 лв. Цените в България не се различават значително от тези на останалите пазари, където компанията има магазини, като по думите на Симеон Горанов целта е да отговорят на ценовите очаквания на потребителите, които вече познават бранда от други държави. Именно хората, които вече са опитвали Nespresso или имат машини, ще са сред таргет клиентите на компанията в страната.

За да достигне до нови клиенти, Nespresso ще инвестира в реклама във всички канали. "Основно сме заложили на комуникация в телевизия и онлайн реклама. Ще имаме кампании няколко пъти през 2020 г. и целта ни е да покрием целия комуникационен микс", уточнява Горанов.

Дистрибуторите на Nespresso имат желание да разраснат магазинната мрежа още през първата половина на следващата година. "Планираме откриването на поне още един бутик в София и на базата на представянето им ще разгледаме и други градове в България. Разглеждаме различни варианти за позициониране както в молове, така и хай стрийт локации", казва в заключение Горанов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 1464 прочитания

Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция

Най-важното е да не спираме, защото производството се рестартира много трудно, казва съдружничката във фирмата пред "Капитал"

8 апр 2020, 754 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10