Jeff ще предлага пране по телефона и в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Jeff ще предлага пране по телефона и в България

Jeff

Jeff ще предлага пране по телефона и в България

Испанската компания, която работи в над 30 държави, търси партньори за франчайз и тук

11824 прочитания

Jeff

© Jeff


Испанската платформа Jeff, чрез която потребителите могат да дадат дрехите си на пране или химическо чистене, без да излизат от дома си, е избрала България за следващата си дестинация, където да навлезе. Създадена преди четири години като стартъп, услугата днес се предлага в над 30 държави на базата на франчайз. Според модела й на работа Jeff предоставя методологията, технологията и бранда си, а партньорите осигуряват инвестицията в оборудване и обзавеждане. Изчисленията показват, че за България необходимата сума е 50 хил. лв., като тя трябва да се изплати за най-много две години.

От и до дома

Услугата на Jeff позволява на клиентите да заявят взимане на пране от дома им в удобен за тях час. Това става от телефон или компютър чрез специалното приложение на Jeff. В рамките на 48 часа те получават дрехите си изпрани и изгладени отново в дома си. Услугата може да се ползва както с абонамент, така и за единични поръчки, а цените зависят от избрания план. За 4 пранета месечно например абонаментът варира между 56 и 72 лв., като количеството на дрехите се определя по торбите, които доставчиците предоставят.

Бизнес партньори

За партньори в страната Jeff търси предприемачи, които искат да започнат малък или среден бизнес, но нямат собствена идея или познания как да организират работата. От тях се изисква да инвестират около 50 хил. лв., което по изчисления на испанската компания покрива оборудване и обзавеждане на перилното помещение, консумативи, брандиране, транспортно средство и такса за присъединяване към платформата. След едногодишен "гратисен" период се предвижда също предприемачите да плащат месечна такса и маркетингови разходи.

Освен че предоставя методологията на работа, Jeff от своя страна осигурява екип от професионалисти, които да съветват партньорите, обучение на служителите, проектиране на помещението по стандартите на компанията, както и компютърни програми за управление на бизнеса.

Възвращаемост

По данни на Jeff в повечето държави, където услугата работи, тенденцията е инвестицията да се възстанови в рамките на 20 месеца. Прогноза за българския пазар показва, че на петия месец предприемачите биха могли да започнат да работят на печалба, а до две години да изплатят и вложената сума. От компанията обаче уточняват, че дали това ще стане зависи както от управленските способности на франчайзополучателя, така и от локацията на пункта, икономическото състояние на потенциалните клиенти и т.н.

Елои Гомес


Елои Гомес, главен изпълнителен директор и съосновател на Jeff:

Целта ни е да растем на пазара и с други услуги

Колко партньори търсите в страната?

- Като начало търсим няколко предприемачи, които биха работили с нас. Но целта ни е да растем на пазара колкото може повече, така че колко пункта ще открием, зависи от търсенето от клиенти. Ние сме гъвкави, работим не само в бизнеса с перални помещения, а също и със салони за красота и фитнес зали - Beauty Jeff и Fit Jeff. Започваме от пералните, но през следващите месеци ще включим и другите услуги.

Jeff планира ли и други услуги освен предлаганите сега?

- Да, обмисляме да добавим и други услуги. Така клиентите ще могат да ползват много услуги на едно място, през едно приложение, под нашия бранд.

Защо избрахте България за следващата си дестинация?

- Смятаме, че моментът е идеален - икономиката расте, появяват се различни предприемачески модели, все по-масово се използват онлайн услуги, така че имаме големи очаквания към България. Това, че страната е част от ЕС, е наистина важно за нас.

За компанията

Jeff е създадена във Валенсия в края на 2015 г. от трима млади предприемачи - Елои Гомес, Адриан Лоренсо и Рубен Муньос. Започва като платформа за доставка на пране до дома, но впоследствие добавя услуги за красота и фитнес, а в момента планира и нови. Компанията отчита пик през 2017 г., когато утвърждава франчайз модела си и разширява присъствието си до над 20 държави. Растежът се случва и с помощта на няколко VC фонда, които инвестират близо 20 млн. евро в Jeff. Мрежата днес разполага с около 1800 обекта и има над 1 млн. потребители в повече от 30 държави. Пряко за Jeff работят 500 души, а още 3500 са служителите на пунктовете в различните страни.

Испанската платформа Jeff, чрез която потребителите могат да дадат дрехите си на пране или химическо чистене, без да излизат от дома си, е избрала България за следващата си дестинация, където да навлезе. Създадена преди четири години като стартъп, услугата днес се предлага в над 30 държави на базата на франчайз. Според модела й на работа Jeff предоставя методологията, технологията и бранда си, а партньорите осигуряват инвестицията в оборудване и обзавеждане. Изчисленията показват, че за България необходимата сума е 50 хил. лв., като тя трябва да се изплати за най-много две години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    fxt1436429098435720 avatar :-|
    Jones Doe

    50000 за две години. Това прави 2000 лева на месец печалба.
    Разходи за заплати: поне двама наети - един пере и глади, един кара - 3000 лева.
    Това означава, че търсим оборот от поне 6000 лева месечно.
    Това прави поне 100 клиента на абонамент, които се обхождат по 8 пъти месечно. Това прави 800 курса... при средно 5 км на курс са 4000 км, по 10 на 100 = 400 литра дизел или още 1000 лева. Отделно ток, вода, препарати, амортизация на автомобила, застраховки, данъци, счетоводни услуги.... сметката не излиза.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK