Румъния ще търси помощ от ЕК за спасяването на авиокомпанията Tarom
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Румъния ще търси помощ от ЕК за спасяването на авиокомпанията Tarom

Wikimedia

Румъния ще търси помощ от ЕК за спасяването на авиокомпанията Tarom

Правителството търси спасителен пакет от 47 млн. евро за реструктириране на превозвача

5085 прочитания

Wikimedia

© Wikimedia


Министерството на транспорта в Румъния ще търси 47 млн. евро финансова помощ от Европейската комисия за спасяването на националната авиокомпания Tarom, пише SeeNews. Очакванията са дружеството да завърши тази година на загуба общо 40 млн. евро (190 млн. леи). Това става ясно от интервю на транспортния министър Лусиан Боде пред румънската телевизия B1TV. Парите трябва да бъдат използвани за преструктуриране на превозвача, като освен средствата от ЕК ще бъдат използвани и 110 млн. евро от държавния бюджет.

"Нещата изглеждат много зле за Tarom. Ще приключим годината със 190 млн. леи загуба и само около 20 млн. евро останали в сметките ни към този момент. Имаме плащания към Boeing, обмисляме и закупуване на самолет ATR, за което имаме сключено споразумение, ясно е и че трябва да модернизираме флотата", каза Боде. Според министъра Tarom има нужда от ясна, добре дефинирана програма за преструктуриране.

"Ще искаме финансова подкрепа. Вече сме говорили с Брюксел. Компанията не е получавала финансова помощ от 10 години насам", добави той.

Загубата от 190 млн. леи през тази година ще изтрие сравнително доброто впечатление, което Tarom остави през 2018 г. Тогава авиокомпанията успя да намали загубата си до 130 млн. леи спрямо 170 млн. през 2017 г., но сега положението изглежда още по-лошо. Приходите на дружеството за 2018 г. са 1.4 млрд. леи, или близо 300 млн. евро, сочат данните от министерството.

През октомври Tarom смени изпълнителния си директор, а начело на компанията като временен директор застана Георге Барбу, който замени Валентин Гвинда. Гвинда не пожела да поеме превозвача заради политически скандал, но според местни издания причината е била във влошеното финансово състояние на компанията. Мандатът на Барбу свършва през януари.

Министерството на транспорта в Румъния ще търси 47 млн. евро финансова помощ от Европейската комисия за спасяването на националната авиокомпания Tarom, пише SeeNews. Очакванията са дружеството да завърши тази година на загуба общо 40 млн. евро (190 млн. леи). Това става ясно от интервю на транспортния министър Лусиан Боде пред румънската телевизия B1TV. Парите трябва да бъдат използвани за преструктуриране на превозвача, като освен средствата от ЕК ще бъдат използвани и 110 млн. евро от държавния бюджет.

"Нещата изглеждат много зле за Tarom. Ще приключим годината със 190 млн. леи загуба и само около 20 млн. евро останали в сметките ни към този момент. Имаме плащания към Boeing, обмисляме и закупуване на самолет ATR, за което имаме сключено споразумение, ясно е и че трябва да модернизираме флотата", каза Боде. Според министъра Tarom има нужда от ясна, добре дефинирана програма за преструктуриране.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    Това май е последната държавна авиокомпания от соцлагера, която още не е фалирала. Браво, много дълго са се задържали.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK