С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 дек 2019, 13:05, 1834 прочитания

Boeing временно спира производството на 737 Max

Този ход най-вероятно ще окаже влияние върху доставчиците на части и може да има по-широк ефект върху американската икономика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Следващия месец американският производител на самолети Boeing временно ще спре да сглобява най-популярния си пътнически самолет 737 Max. Решението идва след двудневно заседание на борда на директорите и е в резултат на най-тежката криза в 103-годишната история на компанията. Тя последва след две катастрофи в последната година – в Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души. След инцидентите Boeing многократно сигнализираше, че моделът няма да бъде пуснат отново във въздуха преди края на настоящата година. Компанията обаче продължи да произвежда 737 Max и към настоящия момент има над 400 самолета на склад, съобщава The New York Times.

Решението за временното спиране на производството най-вероятно ще окаже негативно влияние върху доставчиците на части и американската икономика като цяло. Boeing е най-големият производител в страната, който изнася извън САЩ, а 737 Mах беше в основата на стратегията за развитие на компанията. Същевременно несигурността относно завръщането във въздуха на този тип машини расте и редица анализатори смятат, че производството им ще бъде прекратено за постоянно.


Верижна реакция

Cпoрeд ръкoвoдcтвoтo врeмeннoтo cпирaнe нa мoдeлa oт прoизвoдcтвo e нaй-дoбрият и икoнoмичecки изгoдeн вaриaнт, пишe Тhe Wall Ѕtreet Јournal, позовавайки се нa cвoй изтoчник. Нecъмнeнo пoдoбнo рeшeниe e пoдтикнaтo и oт прeдупрeждeниeтo, кoeтo дoйдe прeди дни oт щaтcкитe рeгулaтoри към кoмпaниятa. Тe oбвинихa Bоеing, чe дaвa "нeрeaлиcтични нaдeжди", чe самолетите на компанията щe пoлeтят oтнoвo.

Американската компания заяви, че възнамерява да пренасочи приблизително 12 хил. работници, работещи по изграждането на модела 737 Max в завода в Рентън, щата Вашингтон, към други проекти, като понастоящем избягва уволнения. "Нашата цел продължава да бъде гарантирането на стабилността на производствената система, включително готовността за безпроблемен преход в бъдеще", казва в изявление говорител на Boeing.



Неясното бъдеще

Производството на 737 Мах стартира под силен натиск през 2011 г. в опит на компанията да изпревари големия европейски конкурент Airbus. Американският гигант плати 8 млрд. долара глоби заради инцидентите, като се очаква сумата да нарасне в бъдеще. Междувременно акциите на самолетопроизводителя са поевтинели с 25% от март досега.

По-рано този месец ръководителят на Федералната администрация по авиация (FAA) Стивън Диксън заяви пред CNBC, че самолетите 737 Мах няма да получат разрешение за полети от американските авиационни регулатори поне до следващата година. Това стана ясно, след като документ на FAA, публикуван след изслушване в Камарата на представителите, показа, че агенцията е прогнозирала повече от 12 катастрофи на модела на Boeing. Диксън добави, че екипът му преглежда софтуера на самолета, както и "валидира начина, по който е разработен той". Дори Федералната администрация по авиация да одобри подновяването на полетите на 737 Max, авиокомпаниите по света ще трябва да обучат хиляди пилоти за работа с подобрения софтуер за контрол на полета на Boeing.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 950 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1428 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 18177 прочитания

28 фев 2020, 6156 прочитания

28 фев 2020, 3192 прочитания

28 фев 2020, 3144 прочитания

28 фев 2020, 2495 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Доверие холдинг" ще рефинансира с 20 млн. евро заема за покупката на молдовска банка

Изпълнителният директор Александър Христов коментира, че в момента тече процес на консолидация на кредитната институция в активите на групата

Още от Капитал
Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10