С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 дек 2019, 10:45, 1461 прочитания

Netflix отчита 25% повече приходи от абонати в чужбина

Стрийминг платформата разширява бизнеса си извън САЩ и показа плановете си за развитие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Netflix е ускорила развитието си в чужбина, като според компанията бързият растеж на абонати извън САЩ е отчасти предизвикан от по-ниските цени за потребителите извън американския пазар, пише Financial Times. Според отчет на платформата за стрийминг повече от 25% от приходите й за първите девет месеца на годината са дошли от Европа, Близкия изток и Африка.

Намаляващият брой на абонатите в САЩ притеснява инвеститорите. Положителната тенденция е, че над половината абонати на компанията са от международния пазар, който задвижва растежа.


Отчетът

Бързонарастващият брой на абонатите е ключов за инвеститорите, като именно този ръст доведе до покачване на цената на акциите през последните години. Но ситуацията се промени рязко през лятото, след като услугата започна да губи абонати на американския пазар за пръв път от 2011 г. През юли пазарната капитализация на Netflix се понижи с 15%.

В отчета на компанията се посочва, че абонатите извън САЩ са се увеличили с 25% за първите девет месеца от 2019 г. Общият брой потребители е 47.4 млн. души, а средният приход от един потребител е близо 10.26 долара в сравнение с 12.36 долара в САЩ и Канада, където ценовата политика е по-агресивна.



Разликите в Латинска Америка, първият международен пазар на Netflix, спрямо САЩ са още по-големи. Абонаментите са се удвоили до 29.4 млн. за разлика от първото тримесечие на 2017 г., но приходите от потребител са едва 8.21 долара, като са се покачили с едва 10% от началото на 2017 г. в сравнение с ръст от 25% в САЩ за същия период.

Азиатският стрийминг пазар е малък, но се развива бързо. Потребителите, които заплащат абонаментна такса, са се увеличили с 210% от първото тримесечие на 2017 г. - от 4.6 млн. до 14.5 млн. души през 2019 г. Средният приход е 9.31 долара от потребител. Анализатори очакват намеренията на Netflix да пусне платена услуга за мобилни устройства от 3 долара в Индия да повлияе на тази стойност, но и да намери нова клиентска база.

Бъдещето

Разрастването на бизнеса извън пределите на САЩ ще става все по-важно за калифорнийския гигант, след като конкурентите Apple и Disney пуснаха свои стрийминг платформи през ноември.

Анализаторът от Needham Лаура Мартин коментира, че Netflix може и да не успее да компенсира забавянето в най-големия си пазар чрез разрастване извън него. "Растежът на международните абонаменти няма да подкрепи оценките на Netflix", обясни тя.

Според Том Харингтън от Enders Analysis, докато офертите за безплатен пробен период са ключови за повечето абонати, то потребителите ще плащат по-трудно за услугата. "Това е факт не само в САЩ, но също и в някои части на света, където стриймингът е по-скъп заради по-ниския стандарт на живот."

Харингтън подчертава също, че с безплатния пробен период често се злоупотребява. Според него един човек се абонира за различни планове с различни имейл адреси. Netflix вече прекрати пробния период в Латинска Америка и Индия по-рано тази година и разшири политиката си до някои части на Европа и Канада поради подобни причини.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1452 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 987 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Fiat Chrysler и Peugeot официално се съгласиха за сливането

Сделката ще създаде четвъртия по големина автомобилен производител в света, като ще има оценка от близо 46 млрд. долара

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10