Fiat Chrysler и Peugeot официално се съгласиха за сливането
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Fiat Chrysler и Peugeot официално се съгласиха за сливането

Сделката ще създаде четвъртия по големина гигант в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota с оценка от близо 46 млрд. долара и комбинирани приходи от 170 млрд. евро

Fiat Chrysler и Peugeot официално се съгласиха за сливането

Сделката ще създаде четвъртия по големина автомобилен производител в света, като ще има оценка от близо 46 млрд. долара

Пламена Кацарова
2348 прочитания

Сделката ще създаде четвъртия по големина гигант в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota с оценка от близо 46 млрд. долара и комбинирани приходи от 170 млрд. евро

© Reuters


След като през октомври Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, днес двата автомобилни производителя потвърдиха сделката. Тя ще създаде четвъртия по големина гигант в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota с оценка от близо 46 млрд. долара и комбинирани приходи от 170 млрд. евро. Очакванията са сливането да бъде финализирано в следващите 12 до 15 месеца, след като сделката получи одобрението както на акционерите, така и на регулаторите.

Условията

Очакванията са новата компания да има приходи от над 170 млрд. евро и оперативна печалба от над 11 млрд. евро.

Акционерите на двете групи ще държат по 50% от капитала на новото дружество, чиято централа ще бъде в Холандия. Управителният съвет ще се състои от единайсет членове - петима назначени от Fiat Chrysler, петима - от PSA, а сегашният главен изпълнителен директор на френската група - Карлос Таварес, ще бъде генерален директор. Председател на надзорния съвет ще бъде ръководителят на Fiat Джон Елкан.

Общият брой автомобили, които компаниите продават в момента, възлиза на 8.7 млн. на година – 4.7 млн. за италианския производител и 3.9 млн. за френския. Първите три групи в сектора пласират годишно по над 10 млн. автомобила. Приходите през миналата година на Fiat Chrysler са били 100 млрд. евро, а на PSA – 74 млрд. Плановете предвиждат новата компания да има приходи от над 170 млрд. евро и оперативна печалба от над 11 млрд. евро.

Двете компании са подписали Меморандум за разбирателство за сливане на бизнеса им, като това ще доведе до създаването на нов лидер в индустрията с по-голям мащаб и увеличени способности за инвестиции в нови технологии. Сливането ще даде по-големи възможности и на двете компании да се справят с технологичните и регулаторни предизвикателства, които стоят пред автомобилните производители. Сделката ще прекрои цялата индустрия, която претърпява период на трансформация, диктувана от увеличаващите се разходи за разработката на електрически превозни средства и системи за автономно управление.

Партньорството между двата автомобилопроизводителя ще осигури на PSA дълго чаканото присъствие в Северна Америка и би трябвало да помогне на Fiat в разработването на технологии с по-ниски емисии въглероден диоксид. И двете компании отрекоха затварянето на заводи, което потенциално може да доведе на икономия на разходи от около 3.7 млрд. евро.

След като през октомври Fiat Chrysler и PSA, компанията, собственик на Peugeot, официално обявиха, че преговарят за сливане, днес двата автомобилни производителя потвърдиха сделката. Тя ще създаде четвъртия по големина гигант в сектора след Volkswagen, Renault-Nissan и Tоyota с оценка от близо 46 млрд. долара и комбинирани приходи от 170 млрд. евро. Очакванията са сливането да бъде финализирано в следващите 12 до 15 месеца, след като сделката получи одобрението както на акционерите, така и на регулаторите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK