Alstom ще ремонтира 46-те мотриси Siemens на БДЖ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alstom ще ремонтира 46-те мотриси Siemens на БДЖ

Alstom ще ремонтира 46-те мотриси Siemens на БДЖ

Договорът е за 137 млн. лв. и е за 5 години

Калина Горанова
3936 прочитания

© Надежда Чипева


"БДЖ - Пътнически превози" подписа договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Това съобщиха от превозвача, като договорът е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок от 5 години. Това ще даде на мотрисите, които обезпечават обслужването на крайградските линии, още 10 години живот.

Превозвачът на финалната права избираше между румънския клон на френския гигант Alstom и унгарското поделение на швейцарската Stadler.

Процедурата беше обявена от предишното ръководство на БДЖ, което беше отстранено от настоящия транспортен министър Росен Желязков, като обаче Велик Занчев, тогава член на борда на БДЖ, остана на поста зам.-министър. Новото ръководство на БДЖ имаше възможност да разбие процедурата на части, но явно предпочете да я продължи по първоначалното задание на условията. Превозвачът изпитва хроничен недостиг на подвижен състав и по-специално на локомотиви, като ремонтите и поръчките на нови се забавиха значително, а търговете са обект на сериозни обжалвания.

Така новото ръководство обяви през пролетта, че няма да прекратява или променя поръчката и че продължава по план. Тоест кандидатите, които преминаха фазата подаване на заявления за участие, трябваше да изпратят покани за оглед на текущото техническото състояние и да представят конкретни технически ценови оферти, което се случи през юли, от които да последва договаряне с допуснатите до този етап кандидати.

"БДЖ - Пътнически превози" подписа договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Това съобщиха от превозвача, като договорът е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок от 5 години. Това ще даде на мотрисите, които обезпечават обслужването на крайградските линии, още 10 години живот.

Превозвачът на финалната права избираше между румънския клон на френския гигант Alstom и унгарското поделение на швейцарската Stadler.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Е, поне Алстом ще ги ремонтират, а няма да правят шашми като всички поддръжки досега.

  • 2
    Lyuben avatar :-|
    Любен

    А на старите руски мотриси, които са на 60+ години, и не се нуждаят от ремонт за удължаване на живота (понеже са вечни) - да им сложат малко маджун покрай прозорците и вратите, и направо да ги изстрелват в космоса. На СпейсЕкс - много им здраве. БДЖ през 2101 година: "Влака за пръстените на Сатурн се движи със закъснение от 264 дни и ще пристигне на 2ри астероид"


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Оригами бизнес

Оригами бизнес

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK