Годината на СПА туризма
В секторната класация на "Гепард" силно се представят и туроператорите, организиращи почивки на българи в чужбина


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
2018 г. лесно може да се нарече една от най-успешните години за българския туризъм. Морският и ски туризмът увеличиха гостите си, градският туризъм в София спечели много от европейското председателство и нарастващите посетители за културен туризъм, туроператорите, организиращи почивки на българи в чужбина, имаха повече резервации на фона на икономическия подем и увеличението на доходите през последните години. Измерено в числа, това означава приходи от 8.4 млрд. лв. за българския бизнес, което е ръст от 6 на сто на годишна база според данните от националната статистика и което едва ли ще бъде постигнато през 2019 г. предвид сериозния спад при морския туризъм и катастрофалния завършек на сезона с фалита на британския гигант Thomas Cook, който остави дългове към редица партньори в курортите.
Погледнато през класацията "Гепард", 2018 г. доста се различава от предходни години. На фона на силната конкуренция през 2018 г. за първи път в нея при най-динамичните малки и средни бизнеси половината от десетте дружества, постигнали най-високо увеличение на приходите, са от сектора на СПА и балнеотуризма. В някои случаи това се дължи на отварянето на нови обекти, разширяване или подобряване на базата, но е и сигнал, че този бизнес има сериозен потенциал да се разгърне. Добре в класацията се представят още туроператорите, обслужващи български туристи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове