Годината на СПА туризма

В секторната класация на "Гепард" силно се представят и туроператорите, организиращи почивки на българи в чужбина

2018 г. бе една от най-силните за туристическия бизнес с с 8.4 млрд. лв. общи приходи за сектора след няколко успешни години преди това
2018 г. бе една от най-силните за туристическия бизнес с с 8.4 млрд. лв. общи приходи за сектора след няколко успешни години преди това
2018 г. бе една от най-силните за туристическия бизнес с с 8.4 млрд. лв. общи приходи за сектора след няколко успешни години преди това    ©  Shutterstock
2018 г. бе една от най-силните за туристическия бизнес с с 8.4 млрд. лв. общи приходи за сектора след няколко успешни години преди това    ©  Shutterstock

2018 г. лесно може да се нарече една от най-успешните години за българския туризъм. Морският и ски туризмът увеличиха гостите си, градският туризъм в София спечели много от европейското председателство и нарастващите посетители за културен туризъм, туроператорите, организиращи почивки на българи в чужбина, имаха повече резервации на фона на икономическия подем и увеличението на доходите през последните години. Измерено в числа, това означава приходи от 8.4 млрд. лв. за българския бизнес, което е ръст от 6 на сто на годишна база според данните от националната статистика и което едва ли ще бъде постигнато през 2019 г. предвид сериозния спад при морския туризъм и катастрофалния завършек на сезона с фалита на британския гигант Thomas Cook, който остави дългове към редица партньори в курортите.

Погледнато през класацията "Гепард", 2018 г. доста се различава от предходни години. На фона на силната конкуренция през 2018 г. за първи път в нея при най-динамичните малки и средни бизнеси половината от десетте дружества, постигнали най-високо увеличение на приходите, са от сектора на СПА и балнеотуризма. В някои случаи това се дължи на отварянето на нови обекти, разширяване или подобряване на базата, но е и сигнал, че този бизнес има сериозен потенциал да се разгърне. Добре в класацията се представят още туроператорите, обслужващи български туристи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol
    • + 2

    И защо само за 2018 г., ами за изтичащата година освен че има спад нещо повече данни и само Томас Кок ли ни е виновен?

    Нередност?
  • 2
    qvd50491823 avatar :-(
    Костадин Иванов
    • + 2

    Не го разбирам този СПА туризъм.
    Пишеше, че СПА означавало "санита пур аква" или лечение с вода. Ами като не съм болен, от какво да се лекувам?
    Странна, отгледана мода да киснеш в басейнче и да се хвалиш във Фейкфук къде си бил.

    Нередност?
Нов коментар